MHD v Písku aktuálně provozuje společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, která má na starosti provoz všech 6 linek, tedy snížený počet oproti původním 11 linkám. Všechny linky, kde město Písek přešlo od starých dieselových vozů k novým čistým elektrickým autobusům, jsou tedy nově bezemisní.
Provozce nakoupil v rámci své strategie Písek jako Smart City celkem 5 elektrických nízkopodlažních autobusů od tuzemské firmy SOR Libchavy. Kromě toho pořídil ještě dva autobusy na CNG, které jsou značky Iveco a dodavatelem je firma Zliner. Ty sice nejsou zcela bezemisní, ale emise taktéž oproti dieselům výrazně snižují. V případě elektrických autobusů SOR jde o čtyři třídveřové modely EBN 11 pro 86 cestujících a jeden dvoudveřový model EBN 8 pro 51 cestujících.
Pokud jde o nabíjení elektrických autobusů, potřebnou infrastrukturu v podobě nabíjecích stanic zajistila společnost ČEZ. Jde o 5 nabíječek s výkonem 44 kW, které poslouží pro nabíjení elektrobusů přes noc a mají pomoci s balancováním trakčních baterií, a k tomu ještě 2 ultrarychlé nabíječky s výkonem 170 kW, které dokážou během 1-2 hodin dle konkrétních linek MHD doplnit energii autobusům během dne, aby se zbytečně neprodlužovaly zastávky a vozy mohly dokončit turnus.
Cena zakázky činí 48,2 milionů Kč bez DPH, přičemž dopravce má požádáno o dotaci IROP (Nízkoemisní a bezemisní vozidla v rámci projektu Obnova a rozšíření vozového parku o nízkoemisní a bezemisní vozidla), která může dosáhnout až 85 % z pořizovací ceny.
Ročně ujedou autobusy městské hromadné dopravy v Písku kolem 300 tisíc kilometrů, což může v případě přechodu z pohonných hmot na elektrický pohon znamenat nejen čistší ovzduší pro obyvatele či turisty, ale také snížení provozních nákladů vzhledem k levnější elektřině a předpokládaným méně častým servisním úkonům.
MHD v Písku aktuálně provozuje společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, která má na starosti provoz všech 6 linek, tedy snížený počet oproti původním 11 linkám. Všechny linky, kde město Písek přešlo od starých dieselových vozů k novým čistým elektrickým autobusům, jsou tedy nově bezemisní.
Provozce nakoupil v rámci své strategie Písek jako Smart City celkem 5 elektrických nízkopodlažních autobusů od tuzemské firmy SOR Libchavy. Kromě toho pořídil ještě dva autobusy na CNG, které jsou značky Iveco a dodavatelem je firma Zliner. Ty sice nejsou zcela bezemisní, ale emise taktéž oproti dieselům výrazně snižují. V případě elektrických autobusů SOR jde o čtyři třídveřové modely EBN 11 pro 86 cestujících a jeden dvoudveřový model EBN 8 pro 51 cestujících.
Pokud jde o nabíjení elektrických autobusů, potřebnou infrastrukturu v podobě nabíjecích stanic zajistila společnost ČEZ. Jde o 5 nabíječek s výkonem 44 kW, které poslouží pro nabíjení elektrobusů přes noc a mají pomoci s balancováním trakčních baterií, a k tomu ještě 2 ultrarychlé nabíječky s výkonem 170 kW, které dokážou během 1-2 hodin dle konkrétních linek MHD doplnit energii autobusům během dne, aby se zbytečně neprodlužovaly zastávky a vozy mohly dokončit turnus.
Cena zakázky činí 48,2 milionů Kč bez DPH, přičemž dopravce má požádáno o dotaci IROP (Nízkoemisní a bezemisní vozidla v rámci projektu Obnova a rozšíření vozového parku o nízkoemisní a bezemisní vozidla), která může dosáhnout až 85 % z pořizovací ceny.
Ročně ujedou autobusy městské hromadné dopravy v Písku kolem 300 tisíc kilometrů, což může v případě přechodu z pohonných hmot na elektrický pohon znamenat nejen čistší ovzduší pro obyvatele či turisty, ale také snížení provozních nákladů vzhledem k levnější elektřině a předpokládaným méně častým servisním úkonům.