DHL oznámilo novou dohodu se švédskou automobilkou Volvo Trucks. Společně budou kooperovat na postupné elektrifikaci flotily vozů DHL. Jejich spolupráce začala objednávkou 44 elektrických kamionů. O jaké vozy jde?
DHL se tak přidává jako další logistický gigant k pomalému přechodu na elektrickou energii. Následuje tak například společnost UPS, která má zarezervovaných 125 elektrických kamionů Tesla Semi. Těch se však stále ještě nedočkala.
DHL začalo testovat elektrické kamiony Volva již na začátku roku 2021. A ty se firmě asi zalíbily. Proto si objednává rovnou 44 elektrických kamionů, činí tak první krok k uskutečnění svého dlouhodobého cíle. Německý nákladní dopravce chce mít totiž do roku 2050 nulové emise.
Čtěte také: DHL objednává elektroletadla, která uletí pár kilometrů. Skvělý plán nebo nesmysl?
Objednávku budou z většiny tvořit elektrické kamiony Volvo FE a Volvo FL. Druhý zmiňovaný je 16tunový kamion, který nabízí baterii s kapacitou od 100 do 300 kWh. Nejvyšší kapacita baterie by měla nabídnout dojezd až 300 kilometrů. Mezi kamiony Volvo FL a FE není moc velký rozdíl. Jen FE je trochu větší a nabízí vyšší kapacitu baterie.
Čtyři vozy z objednávky budou kamiony Volvo FM Electric. U nich je na výběr kapacita baterie od 180 až do 540 kWh. Nejvyšší zmíněná baterie poskytne řidičům dojezd přes 380 kilometrů. Doba nabíjení s 43 kW AC nabíječkou zabere zhruba 9,5 hodiny. Na rychlonabíjecí 250kW DC stanici nabijete asi za 2,5 hodiny.
DHL oznámilo novou dohodu se švédskou automobilkou Volvo Trucks. Společně budou kooperovat na postupné elektrifikaci flotily vozů DHL. Jejich spolupráce začala objednávkou 44 elektrických kamionů. O jaké vozy jde?
DHL se tak přidává jako další logistický gigant k pomalému přechodu na elektrickou energii. Následuje tak například společnost UPS, která má zarezervovaných 125 elektrických kamionů Tesla Semi. Těch se však stále ještě nedočkala.
DHL začalo testovat elektrické kamiony Volva již na začátku roku 2021. A ty se firmě asi zalíbily. Proto si objednává rovnou 44 elektrických kamionů, činí tak první krok k uskutečnění svého dlouhodobého cíle. Německý nákladní dopravce chce mít totiž do roku 2050 nulové emise.
Čtěte také: DHL objednává elektroletadla, která uletí pár kilometrů. Skvělý plán nebo nesmysl?
Objednávku budou z většiny tvořit elektrické kamiony Volvo FE a Volvo FL. Druhý zmiňovaný je 16tunový kamion, který nabízí baterii s kapacitou od 100 do 300 kWh. Nejvyšší kapacita baterie by měla nabídnout dojezd až 300 kilometrů. Mezi kamiony Volvo FL a FE není moc velký rozdíl. Jen FE je trochu větší a nabízí vyšší kapacitu baterie.
Čtyři vozy z objednávky budou kamiony Volvo FM Electric. U nich je na výběr kapacita baterie od 180 až do 540 kWh. Nejvyšší zmíněná baterie poskytne řidičům dojezd přes 380 kilometrů. Doba nabíjení s 43 kW AC nabíječkou zabere zhruba 9,5 hodiny. Na rychlonabíjecí 250kW DC stanici nabijete asi za 2,5 hodiny.