Volvo EX90 má přinést revoluci na poli bezpečnosti! Nová vlaková loď se ukáže již brzy
- Šéf značky Volvo poodhalil nový elektrický model EX90
- Ten se má pyšnit naprosto revolučními bezpečnostními systémy
- Plného odhalení se dočkáme již během pár měsíců

Švédská automobilka Volvo poodhalila, jakým směrem se hodlá v blízké budoucnosti vydat. Generální ředitel Jim Rowan tak v novém videu (pod článkem) odhalil elektrického nástupce modelu XC90. Ponese jméno EX90 a jeho odhalení se dočkáme 9. listopadu. Díky špičkovým senzorům a sofistikovanému softwaru má jít o nejbezpečnější automobil, jaký kdy značka vytvořila.
Volvo EX90 bude napěchované senzory
Elektrický model EX90 má být první vozem, který bude vybaven bezpečnostními systémy nové generace. Ty se postupně dostanou i do dalších modelů, přičemž dle společnosti má jít o „jedny z nejlepších senzorů na trhu“. Konkrétně se jedná o celkem 8 různých kamer, 5 radarů, až 16 ultrasonických senzorů a nechybí ani LiDAR.
Samotný LiDAR by měl být přimontovaný na střeše vozu, díky čemuž dokáže detekovat chodce až na vzdálenost 250 metrů, a to nezávisle na světelných podmínkách. Automobilka si od integrace technologie slibuje až 20% snížení srážek s chodci. Novinka se má stát postupně standardní výbavou všech budoucích modelů.

Čtěte také: Trefa do černého? Tenhle levný elektromobil může zavařit i zavedeným značkám
Pohlídá i řidiče
Kromě řady senzorů hlídajících okolí automobilu dojde i na jejich implementaci přímo do interiéru vozu, kde budou za pomocí nového systému zvaného Driver Understanding hlídat řidiče. Postarají se o to celkem 2 kamery a citlivý volant, které budou sledovat návyky osoby sedící za volantem. Konkrétně jde o rozhlížení se, zatáčení a celkové chování.
Pokud systém detekuje, že je řidič vystresovaný, unavený či nedává pozor, tak se ozve varovný systém. Zvukový signál má pak zesilovat hlasitost na základě závažnosti dané situace. Pokud řidič nijak neodpoví, tak se automobil pustí sám do práce, kdy aktivuje varovné blinkry a bezpečně zcela automaticky zastaví u krajnice vozovky.