Volkswagen zavrhl povedený koncept levného elektroauta, začíná se od začátku
- Volkswagen mění strategii i design svého levného elektromobilu
- Celý proces se vrací zpět k designerskému plátnu
- O nový vzhled se má postarat tým Jozefa Kabaně

Volkswagen minulý rok na veletrh IAA Mobility v Mnichově přivezl studii levného a dostupného elektromobilu ID.Life. Podle tehdejších plánů se měl vůz začít prodávat v roce 2025. Studie se zaměřila především na budoucnost automobilky z podhledu užití recyklovaných materiálů a udržitelnosti zdrojů pro výrobu nových modelů.
Nečekaný konec ID.Life?
Německý automobilový server Automobilwoche však nyní přišel s informací, že se studie vytratila z popředí zájmu výrobce. Model, který se měl pyšnit cenovkou kolem půl milionu korun, byl stažen z vývojových dílen a vrací se na přepracování od samého počátku. Je tedy možné, že budoucí ID.Life nebude mít nic společného s dostupnou předlohou.
Na novém voze pracuje se svým týmem Čechům i Slovákům známý designer Jozef Kabaň. Jejich cílem je nejen oživit vzhled vozu, ale přizpůsobit jej i nárokům současné mladé generace, a to především po technologické stránce. Mělo by se jednat o vůz velikosti modelu Polo, ale s vnitřním prostorem, který nabízí o segment větší Golf.

Čtěte také: Nový Volkswagen ID.Buzz oficiálně! Nabídne rychlé dobíjení a nevšední design
Předloha pro více malých modelů
Některé domněnky pak hovořily o tom, že by z konceptu ID.Life měl vzniknout i větší crossover označovaný jako ID.2X. Tedy nejspíš něco, co jednu dobu představoval model Golf Plus nebo Golf Cross. Dále se měl objevit nástupce dnešního Pola, jen v elektrické verzi. Tyto nejnovější zprávy ale nejspíš tyto plány ruší nebo přinejmenším výrazně změní podobu budoucích malých elektrických vozidel značky Volkswagen.
Samotný model ID.Life byl prezentovaný na modulární platformě MEB. Pro svojí kompaktní velikost pak má být použita menší verze podvozku, označovaná jako MEB Lite. Vozy na této platformě budou mít poháněnou přední nápravu, místo zadní, která je typická pro MEB standardní velikosti. Později by se měly objevit i varianty s pohonem všech kol, v elektrickém VW segmentu označované jako GTX. Ohledně těchto plánů ale zatím nebyly žádné oficiální zprávy potvrzeny.

Čtěte také: Šéf Volkswagenu se rozpovídal o budoucnosti. V autonomním řízení chce být mezi nejlepšími
Půjde novinka více ve stopách nového ID.Buzz?
Největší novinkou v elektrickém segmentu značky je rodinné MPV s označením ID.Buzz. Obecné přijetí veřejnosti je zatím vcelku pozitivní. Vzhledem ke společnému základu designu se zdá být přepracování modelu ID.Life nepravděpodobné a je přinejmenším překvapivé.
Může být toto oznámení i pouhým zmatením konkurence? Chce si Volkswagen svůj klíčový design ponechat? Část jeho současného elektrického portfolia z něj již vychází.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.