Šéf Volkswagenu se rozpovídal o budoucnosti. V autonomním řízení chce být mezi nejlepšími
- Šéf Volkswagenu Herbert Diess odpovídal na dotazy
- Jak vidí automobilka Volkswagen autonomní řízení?
- Pracuje se na vývoji levných elektromobilů?

Minulý týden uspořádal Herbert Diess na Redditu akci AMA (Ask Me Anything), týkající se budoucnosti Volkswagenu. I když nebyla řada otázek s konkrétními detaily zodpovězena, přesto byly v diskuzi zajímavé body.
LiDAR je pro Volkswagen důležitý
Šéf Volkswagenu zdůraznil, že technologie LiDAR je ve Volkswagenu nezbytná pro autonomní řízení od úrovně 3. Pokud by vás zajímalo, proč padla právě tato otázka, je to z toho důvodu, že Tesla se při autonomním řízení spoléhá výhradně na kamery. Herbert Diess popisuje autonomní řízení jako „Game Changer“ celého odvětví a souhlasí s názorem Elona Muska. Volkswagen se ve vývoji technologie snaží hrát jednu z hlavních rolí, ale současně přiznává, že ještě několik let potrvá, než se stane jedním ze skutečně špičkových hráčů.
Důležitým bodem pro související budoucnost je také vývoj softwaru, který se nyní odehrává stále víc a víc uvnitř skupiny. Herbert Diess je v současné době zodpovědný také je za Cariad, novou softwarovou divizi Volkswagenu. I v ní se údajně pilně pracuje. Navíc náklady by si měl Volkswagen rozdělit s firmou Bosch.

Čtěte také: Volkswagen touží oživit legendu, která stála u zrodu elektromobilové revoluce!
Jak je to s levnými elektromobily?
Podle šéfa Volkswagenu firma aktuálně cílí na prodejní cenu okolo hranice 20 tisíc eur (přibližně 490 tisíc korun). Konkrétně se jedná o podobné modely, jako je Volkswagen ID.2, které zatím existují pouze jako koncept. Některé detaily jsou již známy, jako například plány pro flotilu ID a Herbert Diess také naznačil vývoj elektrického pick-upu. Ten se pravděpodobně nebude týkat dění v Evropě, ale ve Spojených státech je velkým tématem.
A jak si šéf jedné z největších světových automobilek představuje budoucnost za 25 let? I když byl Herbert Diess připraven i na podobnou odpověď, zdůraznil, že takový časový úsek se dnes nedá předvídat.
„Pravděpodobně v té době budou už všechna auta moct řídit autonomně, velmi bezpečně a pravděpodobně už nebudou vůbec žádné nehody. Emise budou nulové a velmi pohodlná auta vás dovezou tam, kam budete chtít a kdy budete chtít. Stále budou existovat různé značky pro různé potřeby zákazníků a automobil by měl být stále nejdůležitějším dopravním prostředkem. Ale zcela bezpečným, pohodlným a udržitelným,“ řekl Diess.
Pokud vás zajímají všechny dotazy a odpovědi, můžete navštívit přímo příspěvek na Redditu.
Autor článku

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.
Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.









