Volkswagen ID. Aero je elektromobil budoucnosti, ze kterého si sednete na zadek!

Matyáš Kunst
  • Volkswagen ID. Aero je dlouho očekávaný rival Tesly Model 3
  • Finální verze elektromobilu se má dostat do výroby již příští rok
  • Nabídne vynikající aerodynamiku, obrovský dojezd a mnoho prostoru
Koncept elektromobilu Volkswagen ID.Aero
Koncept elektromobilu Volkswagen ID.Aero

Volkswagen nabrousil válečnou sekyru a pouští se do dlouho očekávaného boje s americkou Teslou a jejím Modelem 3. Elektrická limuzína vyšší střední třídy je prozatím ve fázi konceptu, avšak s jeho výrobou se počítá již příští rok. Nejprve nahlédne do Číny, ale dočkají se také evropští a severoameričtí zákazníci. Designový jazyk viditelně navazuje na ostatní vozy modelové řady ID. Jak označení napovídá, designéři věnovali zvýšený důraz na aerodynamiku s čímž jde ruku v ruce senzační dojezd.

Volkswagen ID. Aero myslí hlavně na dojezd

Modulární platforma MEB opět ukazuje svou flexibilitu. Na jejích základech staví dnes představený koncept. Volkswagen ID. Aero na první pohled zaujme především designem, který nekazí ani striktní zaměření na aerodynamiku. Inženýři vzali svůj úkol, zajistit co nejmenší odpor vzduchu, tak vážně, že mu přizpůsobili téměř všechno. Příkladem za všechno mohou být kliky dveří, které z vozu odebrali a nahradili je osvětlenými dotykovými plochami.

Výsledkem této snahy je součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,23. Na Model 3 tedy stále ztrácí 0,02 a na Mercedes-Benz EQS dokonce 0,03. I přes to je však tento výsledek velmi slušný s čímž souvisí také dojezd. Baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh ujede na jedno nabití až 620 kilometrů s posvěcením standardů WLTP. Velkou výhodou mají být také vnitřní prostory – vůz má na délku téměř pět metrů.


Čtěte také: Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION přichází do Česka. Cena začíná na 1,4 milionu korun


Do výroby se ID. Aero dostane už příští rok

„Studie ID. Aero je výhledem na dalšího člena rodiny ID. Je to vůz s emocionálním a současně velmi aerodynamickým designem, dojezdem více než 600 kilometrů a mimořádnou nabídkou prostoru v prémiovém interiéru,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „Naší strategií ACCELERATE intenzivně urychlujeme elektrifikaci naší produktové řady. Tento model bude po ID.4 naším dalším globálním vozem pro regiony Evropa, Čína a USA,“ dodává Brandstätter.

Poprvé by se měl koncept podívat do výroby v Číně, kde bude k dispozici od druhé poloviny roku 2023. Vypadá to, že o něco později ve stejný rok bude výroba zahájena i pro Evropu. Automobilka již elektromobilu vyčlenila továrnu Emden na severu Německa. Na podrobnější detaily si však budeme muset ještě počkat.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články