Německý koncern Volkswagen se opět posouvá směrem k nízkoemisní budoucnosti. Nově totiž na své světové premiéře představil hned dva elektromobily pocházející z již známé rodinky ID. Nové modely Volkswagen ID.5 a jeho sportovnější verze ID.5 GTX navazují na předchozí model ID.4, přičemž jsou v podstatě jeho SUV-kupé variantou.
„ID.5 je elektrické, sportovní a elegantní prémiové SUV kupé s výhradně elektrickým pohonem. Je dalším milníkem naší strategie ACCELERATE,“ řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky. „Tento model nabízí náročným zákazníkům potěšení z jízdy vozem s nulovými lokálními emisemi. Vstupujeme s ním tak do zcela nového segmentu trhu.“
Nový elektrický model Volkswagenu je stejně jako předchozí modely založený na platformě MEB. Kromě této podobnosti toho však se svým příbuzným VW ID.4 sdílí víc. Model ID.5 zůstává věrný již zaběhlé identitě značky.
Kromě výrazného spoileru, který dominuje zadní části elektrovozu, je vůz také o trošku menší. To lze mimo jiné poznat z linie, která určuje tvar střechy vozu. Nový model je pak o trošku aerodynamičtější jak jemu podobný model ID.4. Rozvor náprav činí 2766 mm.
Co se týče interiéru vozů, tak nás od předchozího modelu nečeká žádná větší změna či novinka. Ve voze nalezneme infotainment v podobě dvou displejů, který bude v rámci ID Software 3.0 podporovat bezdrátové aktualizace a jiná vylepšení. Přítomnost hlasového ovládání a multimédií je samozřejmostí.
Kromě toho je elektromobil vybaven také inovativním head-up displejem s rozšířenou realitou. Tento nepovinný doplněk výbavy pak slouží jako řidičův pomocník, kdy do jeho zorného pole promítá vcelku užitečné informace, o kterých se hodí mít přehled. Výkonnější verze GTX nabídne krapet luxusnější interiér s lepší výbavou.
Automobilka v celém interiéru slibuje dostatek prostoru. Například na zadních sedadlech je oproti minulému modelu místo zmenšeno jen o 12 mm. Zavazadlový prostor vozu má mít kapacitu o 549 litrech, což je vzhledem k velikosti vozu dost slušné. Na výběr jsou také zdravotní či sportovní sedadla.
Jelikož je model ID.5 v podstatě bratránek modelu ID.4, tak společně sdílí vcelku dost věcí. Mezi ty patří i většina specifikací, ovšem k nějakým změnám přece jen došlo. U nového elektrovozu je na výběr pouze jedna větší baterie o kapacitě 77 kWh.
Vůz je rozdělen podle výkonu na 3 verze. V základní verzi je vybaven jedním elektromotorem s pohonem zadních kol, kdy jeho výkon dělá 170 koní. Výkonnější verze pak nabízí výkon 204 koní. Třetí verze, která ponese označení GTX, disponuje dvěma elektromotory s pohonem všech kol. Jejich výkon činí 299 koní.
Třetí varianta vozu s maximální rychlostí 180 km/h zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Dojezd nového elektromobilu má dle norem WLTP ve dvou slabších verzích dosahovat až 520 km na jedno nabití. Nejvýkonnější Volkswagen ID.5 GTX by měl nabízet o něco nižší dojezd, konkrétně se jedná o 480 km.
Maximální výkon nabíjení elektromobilu u DC nabíječek je 135 kW, což znamená, že za 30 minut zvládne dobít až 390 km dojezdu. U verze GTX jde o nějakých 320 km. Ačkoliv se nejedná zrovna o zázračný výkon, tak zároveň určitě nijak neurazí. V budoucích verzích bychom očekávali určitě vylepšené parametry.
Oficiální ceny nových elektrických automobilů zatím nejsou známé. Stejně tak si musíme počkat i na samotný prodej nových elektrovozů. Ten bude oficiálně spuštěn až někdy během jara příštího roku.
Německý koncern Volkswagen se opět posouvá směrem k nízkoemisní budoucnosti. Nově totiž na své světové premiéře představil hned dva elektromobily pocházející z již známé rodinky ID. Nové modely Volkswagen ID.5 a jeho sportovnější verze ID.5 GTX navazují na předchozí model ID.4, přičemž jsou v podstatě jeho SUV-kupé variantou.
„ID.5 je elektrické, sportovní a elegantní prémiové SUV kupé s výhradně elektrickým pohonem. Je dalším milníkem naší strategie ACCELERATE,“ řekl Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky. „Tento model nabízí náročným zákazníkům potěšení z jízdy vozem s nulovými lokálními emisemi. Vstupujeme s ním tak do zcela nového segmentu trhu.“
Nový elektrický model Volkswagenu je stejně jako předchozí modely založený na platformě MEB. Kromě této podobnosti toho však se svým příbuzným VW ID.4 sdílí víc. Model ID.5 zůstává věrný již zaběhlé identitě značky.
Kromě výrazného spoileru, který dominuje zadní části elektrovozu, je vůz také o trošku menší. To lze mimo jiné poznat z linie, která určuje tvar střechy vozu. Nový model je pak o trošku aerodynamičtější jak jemu podobný model ID.4. Rozvor náprav činí 2766 mm.
Co se týče interiéru vozů, tak nás od předchozího modelu nečeká žádná větší změna či novinka. Ve voze nalezneme infotainment v podobě dvou displejů, který bude v rámci ID Software 3.0 podporovat bezdrátové aktualizace a jiná vylepšení. Přítomnost hlasového ovládání a multimédií je samozřejmostí.
Kromě toho je elektromobil vybaven také inovativním head-up displejem s rozšířenou realitou. Tento nepovinný doplněk výbavy pak slouží jako řidičův pomocník, kdy do jeho zorného pole promítá vcelku užitečné informace, o kterých se hodí mít přehled. Výkonnější verze GTX nabídne krapet luxusnější interiér s lepší výbavou.
Automobilka v celém interiéru slibuje dostatek prostoru. Například na zadních sedadlech je oproti minulému modelu místo zmenšeno jen o 12 mm. Zavazadlový prostor vozu má mít kapacitu o 549 litrech, což je vzhledem k velikosti vozu dost slušné. Na výběr jsou také zdravotní či sportovní sedadla.
Jelikož je model ID.5 v podstatě bratránek modelu ID.4, tak společně sdílí vcelku dost věcí. Mezi ty patří i většina specifikací, ovšem k nějakým změnám přece jen došlo. U nového elektrovozu je na výběr pouze jedna větší baterie o kapacitě 77 kWh.
Vůz je rozdělen podle výkonu na 3 verze. V základní verzi je vybaven jedním elektromotorem s pohonem zadních kol, kdy jeho výkon dělá 170 koní. Výkonnější verze pak nabízí výkon 204 koní. Třetí verze, která ponese označení GTX, disponuje dvěma elektromotory s pohonem všech kol. Jejich výkon činí 299 koní.
Třetí varianta vozu s maximální rychlostí 180 km/h zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy. Dojezd nového elektromobilu má dle norem WLTP ve dvou slabších verzích dosahovat až 520 km na jedno nabití. Nejvýkonnější Volkswagen ID.5 GTX by měl nabízet o něco nižší dojezd, konkrétně se jedná o 480 km.
Maximální výkon nabíjení elektromobilu u DC nabíječek je 135 kW, což znamená, že za 30 minut zvládne dobít až 390 km dojezdu. U verze GTX jde o nějakých 320 km. Ačkoliv se nejedná zrovna o zázračný výkon, tak zároveň určitě nijak neurazí. V budoucích verzích bychom očekávali určitě vylepšené parametry.
Oficiální ceny nových elektrických automobilů zatím nejsou známé. Stejně tak si musíme počkat i na samotný prodej nových elektrovozů. Ten bude oficiálně spuštěn až někdy během jara příštího roku.