U elektromobilů nejen od tradičních automobilových výrobců, kteří kvůli tomu vyvíjeli zcela novou specializovanou platformu, ale také třeba u Tesly, která je největším výrobcem elektromobilů na světě, už někdy dříve došlo k tomu, že kvůli nějaké chybě bylo možné vybít 12V baterii a kvůli tomu prakticky vůz umřel. I když byl vůz nabitý, pokud jde o trakční, vysokonapěťovou baterii, protože došlo k nějaké závadě nebo jen prostě nebylo možné vybitou 12V baterii znovu dobít s pomocí druhé baterie. Skoro to může vypadat, jako by si tím musela projít každá automobilka, když přichází s elektromobilem na trh.
U Volkswagenu dochází zřejmě k něčemu podobnému, ale možná nejen k tomu. Jak uvádí server InsideEVs, již přes 30 majitelů elektromobilu Volkswagen ID.3 (test) hlásí, že jim jejich vůz zcela umřel. V některých případech může jít o vybitou 12V baterii, ale kromě toho jsou prý i případy, kdy za to mohou odpojené klíče od vozu, což sice ještě neznámená, že by bylo auto zcela mrtvé, ale když se nemáte jak do něj dostat a rozjet se, je výsledek prakticky stejný.
Vypadá to, že by mohlo jít o softwarový problém nebo softwarovou nedokonalost, za kterou možná bude zodpovědný v létě vyhozený šéf softwarové divize u Volkswagenu. I kdyby šlo jen o to, že je uživateli nějakým způsobem umožněno 12V baterii u elektromobilu vybít a že neexistují protiopatření, která by například uživatele upozornila a v případě potřeby nakonec 12V baterii raději vypnula, než ji nechala zcela vybít. Například pokud necháte dlouho rozsvícená světla či otevřené dveře, auto pak zůstává navíc připojené k internetu a potřebuje neustále energii, tak je jasné, že dříve nebo později umře.
Čtěte také: Volkswagen ID.3 získal skvělé hodnocení v testu bezpečnosti Euro NCAP
V tuto chvíli jde zatím jen o pár případů a nevypadá to, že by šlo o problém, kvůli kterému by výrobce musel všechny vozy svolávat do servisu. Nicméně jak už jsme se dříve dozvěděli, Volkswagen pustil model ID.3 k prvním zákazníkům jako ještě nedokončený produkt, který má teprve v prvním čtvrtletí příštího roku dostat u dealerů finální verzi softwaru. Díky tomu bude následně možné do budoucna vůz vylepšovat či opravovat přes OTA aktualizace jako u Tesly. Ale stejně tak by až v příštím roce měly dorazit některé softwarové funkce, které zatím chybí. Například Android Auto či Apple CarPlay k propojení telefonu s autem.
U elektromobilů nejen od tradičních automobilových výrobců, kteří kvůli tomu vyvíjeli zcela novou specializovanou platformu, ale také třeba u Tesly, která je největším výrobcem elektromobilů na světě, už někdy dříve došlo k tomu, že kvůli nějaké chybě bylo možné vybít 12V baterii a kvůli tomu prakticky vůz umřel. I když byl vůz nabitý, pokud jde o trakční, vysokonapěťovou baterii, protože došlo k nějaké závadě nebo jen prostě nebylo možné vybitou 12V baterii znovu dobít s pomocí druhé baterie. Skoro to může vypadat, jako by si tím musela projít každá automobilka, když přichází s elektromobilem na trh.
U Volkswagenu dochází zřejmě k něčemu podobnému, ale možná nejen k tomu. Jak uvádí server InsideEVs, již přes 30 majitelů elektromobilu Volkswagen ID.3 (test) hlásí, že jim jejich vůz zcela umřel. V některých případech může jít o vybitou 12V baterii, ale kromě toho jsou prý i případy, kdy za to mohou odpojené klíče od vozu, což sice ještě neznámená, že by bylo auto zcela mrtvé, ale když se nemáte jak do něj dostat a rozjet se, je výsledek prakticky stejný.
Vypadá to, že by mohlo jít o softwarový problém nebo softwarovou nedokonalost, za kterou možná bude zodpovědný v létě vyhozený šéf softwarové divize u Volkswagenu. I kdyby šlo jen o to, že je uživateli nějakým způsobem umožněno 12V baterii u elektromobilu vybít a že neexistují protiopatření, která by například uživatele upozornila a v případě potřeby nakonec 12V baterii raději vypnula, než ji nechala zcela vybít. Například pokud necháte dlouho rozsvícená světla či otevřené dveře, auto pak zůstává navíc připojené k internetu a potřebuje neustále energii, tak je jasné, že dříve nebo později umře.
Čtěte také: Volkswagen ID.3 získal skvělé hodnocení v testu bezpečnosti Euro NCAP
V tuto chvíli jde zatím jen o pár případů a nevypadá to, že by šlo o problém, kvůli kterému by výrobce musel všechny vozy svolávat do servisu. Nicméně jak už jsme se dříve dozvěděli, Volkswagen pustil model ID.3 k prvním zákazníkům jako ještě nedokončený produkt, který má teprve v prvním čtvrtletí příštího roku dostat u dealerů finální verzi softwaru. Díky tomu bude následně možné do budoucna vůz vylepšovat či opravovat přes OTA aktualizace jako u Tesly. Ale stejně tak by až v příštím roce měly dorazit některé softwarové funkce, které zatím chybí. Například Android Auto či Apple CarPlay k propojení telefonu s autem.