Plně elektrický supersport od Volkswagenu se zaslouženě může chlubit titulem Nejrychlejší elektromobil na světě, ale má i jiné technologické přednosti, které opravdu stojí za to.
Tip: Nabíjení elektromobilu: využívejte všechny možnosti, zn. chytře
V nejnáročnějším závodě na světě, Pikes Peak, zajel elektrický speciál Volkswagen I.D. R nejen nejrychlejší čas ze všech elektroaut, ale dokonce porazil i všechna spalovací auta v celé historii. Na okruhu Nürburgring pak tento týden zajel taktéž nejrychlejší kolo ze všech elektromobilů.
A není divu, že sbírá jeden rekord za druhým. I.D. R disponuje dvěma elektromotory s pohonem všech kol a čistý elektropohon poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní) s okamžitým točivým momentem 650 Nm, se kterým tento elektromobil zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1. Rozhodující je také hmotnost, i včetně baterie má auto pod 1 100 kg.
Neméně zajímavá je však i technologie nabíjení. VW uvádí, že jeho supersport má rovnou dvě baterie (Li-Ion baterie se skládá z osmi modulů, z nichž každý má 56 článků, rozdělených do dvou bloků vedle řidiče a za kokpitem) a každou z nich nabíjí zvlášť izolovanými mohutnými kabely při vysokém napětí až téměř 1 000 V, ovšem výkonem max. 90 kW. Je to z toho důvodu, že nechtějí vyšší výkon kvůli přehřívání baterie. A teplota je stejně důležitá i při provozu, ideálně kolem 30 stupňů Celsia, kde chlazení obstarává vzduch, nikoliv kapalina. Je to kvůli dosažení co nejnižší hmotnosti vozu. Nabíjení trvá asi 20-30 minut.
https://youtu.be/Hw_v68hcNOM
Plně elektrický supersport od Volkswagenu se zaslouženě může chlubit titulem Nejrychlejší elektromobil na světě, ale má i jiné technologické přednosti, které opravdu stojí za to.
Tip: Nabíjení elektromobilu: využívejte všechny možnosti, zn. chytře
V nejnáročnějším závodě na světě, Pikes Peak, zajel elektrický speciál Volkswagen I.D. R nejen nejrychlejší čas ze všech elektroaut, ale dokonce porazil i všechna spalovací auta v celé historii. Na okruhu Nürburgring pak tento týden zajel taktéž nejrychlejší kolo ze všech elektromobilů.
A není divu, že sbírá jeden rekord za druhým. I.D. R disponuje dvěma elektromotory s pohonem všech kol a čistý elektropohon poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní) s okamžitým točivým momentem 650 Nm, se kterým tento elektromobil zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1. Rozhodující je také hmotnost, i včetně baterie má auto pod 1 100 kg.
Neméně zajímavá je však i technologie nabíjení. VW uvádí, že jeho supersport má rovnou dvě baterie (Li-Ion baterie se skládá z osmi modulů, z nichž každý má 56 článků, rozdělených do dvou bloků vedle řidiče a za kokpitem) a každou z nich nabíjí zvlášť izolovanými mohutnými kabely při vysokém napětí až téměř 1 000 V, ovšem výkonem max. 90 kW. Je to z toho důvodu, že nechtějí vyšší výkon kvůli přehřívání baterie. A teplota je stejně důležitá i při provozu, ideálně kolem 30 stupňů Celsia, kde chlazení obstarává vzduch, nikoliv kapalina. Je to kvůli dosažení co nejnižší hmotnosti vozu. Nabíjení trvá asi 20-30 minut.
https://youtu.be/Hw_v68hcNOM