Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Volkswagen e-Crafter: pošťácký ideál?

  |  Jakub Mokříš  |  4 komentáře

Mezi běžný sortiment hybridů a elektromobilů se nám přimíchala elektrická dodávka. Kolegové k ní přistupovali poněkud rozpačitě, ale já jsem rád za každé zpestření, za každé auto, které se něčím vymyká tomu, co běžně testujeme.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, vzhled zevnitř i zvenku
» 2. Jízda, spotřeba, dobíjení, závěr

Design: uvnitř, zvenku

Když jsem k e-Crafteru poprvé přišel, docela mě ohromila jeho velikost. Protože mám rád překvapení, nezjišťuji si o testovaných vozech nic dopředu. Zde jsem opravdu doslova čuměl. Ono to z fotek tak nevypadá, ale je to docela “krabice” a řidiče, který dodávku nikdy neřídil, to může vyděsit.


Já už s vozy této velikosti nějaké menší zkušenosti mám, takže jsem se spíš zvědavě vyšplhal za volant. Ano, vyšplhal. Zapomeňte na nějaké skládání se na sedačku, tady se prostě chytnete madla a do auta si vylezete. Pro vysoké lidi ideální. Po chvíli hledání pozice jsem se rozhlédl v interiéru. Kdyby hned za mnou nebyla přední stěna nákladového prostoru, označil bych ho bez obav za vzdušný. Takhle se omezím pouze na konstatování, že na šířku se vedle sebou vejdou tři pasažéři a nad hlavou jsem měl místa snad přes půl metru. No zkrátka, kdybych dělal Mikuláše, nemusel bych si před jízdou sundávat čepici.

Bližší pohled také ukáže, že materiály jsou zde veskrze praktické a všechno je takové bytelnější, než u běžné produkce. Měkčené plasty opravdu nehledejte, v této třídě by byly spíše na překážku. Co mě ale dostalo ze všeho nejvíc, je až neskutečné množství odkládacích prostor. Ať už jsem měl v ruce telefon, lahev s pitím, kávu, svačinu v pytlíku, papíry, peněženku, klíče, švýcarák nebo cokoliv jiného, vždy jsem to měl kam dát. Navíc jsou přihrádky rozdělené na malé a velké, takže pak třeba tužka v zatáčkách necestuje v rámci velkého boxu od stěny ke stěně. Mimochodem, dveře mají tři patra odkládacích prostor a dobíjecí kabely jsou uloženy pod sedadly spolujezdců. Skvělý detail je pak další prostor pod podlahou před nohami závozníka, ve kterém je lékárnička a trojúhelník. Stran praktičnosti tak interiéru není co vytknout.

Sedačky jsou v rámci možností pohodlné, díky nastavitelné bederní opěrce jsem neměl problém dokonce ani na delší cestě, k jejímuž popisu se ještě dostanu. Volant a celkově palubní deska připomíná spíše osobák, respektive jsou tyto věci shodné s již dříve testovaným e-Golfem (test). S tím je stejný i infotainment, kde se samozřejmě nic revolučního neodehrává. Navigace, rádio, připojení telefonu přes Bluetooth, zkrátka klasika. Navíc přehledná. Jediná kritika uvnitř je z mé strany k loketním opěrkám. Řidič je má k dispozici na obou stranách, což je sice super, na druhou stranu jsou to nejlaciněji působící opěrky, jaké jsem kdy viděl. Sice se dá nastavit jejich sklon, ale jsou překvapivě úzké a nepohodlné. Jak u většiny automobilové produkce tyto komponenty využívám, tak zde jsem je raději vyklopil zpět do vertikální polohy.

Když jsem, trochu netradičně začal popisem interiéru, slušelo by se z e-Crafteru pomyslně vylézt a podívat se na něj z vnějšku. Přední maska drží linii se zbytkem současné produkce VW. Tedy, rovné dlouhé linky a strohost. Ne každého to osloví, ale mně osobně je tento, skoro až “sucharský” styl, prostý designových výstřelků a kudrlinek, sympatický. A vlastně celá dodávka je taková hranatě jednoduchá. Nebýt linky z černého plastu při spodním obvodu, tak by to asi byla fakt až nuda. Ale jsme v segmentu dodávek, kde jsou důležité jiné věci.


Než se pustím do další kapitoly našeho testu, nechám laskavého čtenáře ještě jednou nastoupit. Tentokráte však do zadní části vozu, tedy do nákladního prostoru. Jeho podlaha je totiž o zhruba 15 centimetrů vyšší, než je u Craftera se spalovákem. Důvod této změny je nasnadě – baterie. I tak je ale v nákladovém prostoru 10,7 krychlových metrů místa. Je osvětlen LED světýlky a přístup do něj je přes zadní křídlové dveře nebo boční posuvné.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, vzhled zevnitř i zvenku
» 2. Jízda, spotřeba, dobíjení, závěr

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
MalýdavidpetrolheadJosef Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Josef
Josef

Náhodou, nedělá se eCrafter i ve verzi pro cestující?

petrolhead
petrolhead

Musím říci, že jsem od avizované recenze Craftera nečekal zázraky, ale takhle naprosto amatérský deníček frikulína, který nemá s problematikou předmětu testování žádné zkušenosti a vlastně ani neví, co má testovat, jsem snad ještě nečetl.

Nicméně děkuji za roztomilý pokus.

PS: pane Mokříši, to, že nevíte proč je zadní kamera v dodávce rutinnímu řidiči naprosto k hovnu, bych vám i odpustil, ale dělat testy nákladního auta bez nákladu, to by snad nenapadlo ani blondýnu.

Malý
Malý

Souhlasím s vámi, aby dělal test někdo, kdo seděl maximálně ve Fabii, je úplně k ničemu.

david
david

no uplne tu chybi udaj o kapacitě baterie, dle udaju o dojezdu se dá spekulovat o kapacite cca 30-40KW, což ale neodpovídá zabranému prostoru 15 cm po celé podlaze dodávky (tj téměř 1 kubický metr)…. leda by akumulátory byly obyč olověné :-) což by zase mělo znamenat výrazně rozumější cenu

Mobilní zobrazení