V říjnu nám oddělení Volkswagenu věnující se užitkovým vozům nabídlo ochutnávku připravovaného rodinného vanu ID. Buzz ve vrcholné a našlapané verzi GTX. Jenže kromě snímku jsme se bližší informace o voze nedozvěděli. To se ale nyní změnilo. Šéf vývojové divize poskytl o modelu zajímavé detaily.
Kai Grünitz se u automobilky věnuje vedení výzkumné a vývojové divize. V rozhovoru sdělil, že výkonnější verze GTX se u modelu ID. Buzz plánuje uvést na trh ještě v tomto roce. Všechna kola si rozdělí výkon 250 kW (335 koní). To je dokonce vyšší hodnota než u menších sourozenců elektrické třídy ID.4 a ID.5 se stejným přídomkem GTX (ta mají 295 koní).
V tajnosti si zatím ponechal, jakým točivým momentem bude vůz Volkswagen ID. Buzz GTX disponovat. Pro alespoň základní představu lze zmínit moment dvojice menších modelů. Ten je nastavený na 460 Nm síly. Pokračovatele rodu Bulli bude v této specifikaci pohánět dvojice elektromotorů s pohonem všech kol. V nabídce s touto verzí přibudou speciální doplňky interiéru i unikátní zbarvení karoserie.
Čtěte také: Volkswagen nestíhá vyrábět! Poptávka po novém modelu ID.Buzz je obrovská
Dvojici motorů by měl mít zatím výhradně model GTX. I když Grünitz zmínil, že se zvažuje uvolnit dvojici motorů i pro nižší stupně výbavy. Dobrou zprávou pro početné rodiny je, že se výkonná varianta ID. Buzz GTX plánuje prodávat i ve verzi s delším rozvorem. V Evropě si na tuto konfiguraci musíme ještě počkat, nyní je možné pořídit pouze krátkou verzi a jen s pěti sedadly. V tomto směru dostane americký trh přednost, kde se bude delší verze nabízet od začátku. Zde si elektrický van ale zatím nepořídíte, zahájení prodeje se plánuje až na příští rok.
Delší rozvor přidá vozidlu 250 milimetrů délky. Půjde o příjemný bonus. Standardní verze měří na délku 4 712 mm. Díky téměř neexistujícímu motorovému prostoru je navíc většina délky uvnitř využitelná pro posádku. Pocitově se tedy nacházíte ve voze o třídu větším. Především pro sedmimístné uspořádání tak bude stále dostatek místa. Milovníci cestování se zajisté budou těšit na kempovací verzi California. S jejím uvedením ale Volkswagen nespěchá. K dostání by měla být až za dva roky.
V říjnu nám oddělení Volkswagenu věnující se užitkovým vozům nabídlo ochutnávku připravovaného rodinného vanu ID. Buzz ve vrcholné a našlapané verzi GTX. Jenže kromě snímku jsme se bližší informace o voze nedozvěděli. To se ale nyní změnilo. Šéf vývojové divize poskytl o modelu zajímavé detaily.
Kai Grünitz se u automobilky věnuje vedení výzkumné a vývojové divize. V rozhovoru sdělil, že výkonnější verze GTX se u modelu ID. Buzz plánuje uvést na trh ještě v tomto roce. Všechna kola si rozdělí výkon 250 kW (335 koní). To je dokonce vyšší hodnota než u menších sourozenců elektrické třídy ID.4 a ID.5 se stejným přídomkem GTX (ta mají 295 koní).
V tajnosti si zatím ponechal, jakým točivým momentem bude vůz Volkswagen ID. Buzz GTX disponovat. Pro alespoň základní představu lze zmínit moment dvojice menších modelů. Ten je nastavený na 460 Nm síly. Pokračovatele rodu Bulli bude v této specifikaci pohánět dvojice elektromotorů s pohonem všech kol. V nabídce s touto verzí přibudou speciální doplňky interiéru i unikátní zbarvení karoserie.
Čtěte také: Volkswagen nestíhá vyrábět! Poptávka po novém modelu ID.Buzz je obrovská
Dvojici motorů by měl mít zatím výhradně model GTX. I když Grünitz zmínil, že se zvažuje uvolnit dvojici motorů i pro nižší stupně výbavy. Dobrou zprávou pro početné rodiny je, že se výkonná varianta ID. Buzz GTX plánuje prodávat i ve verzi s delším rozvorem. V Evropě si na tuto konfiguraci musíme ještě počkat, nyní je možné pořídit pouze krátkou verzi a jen s pěti sedadly. V tomto směru dostane americký trh přednost, kde se bude delší verze nabízet od začátku. Zde si elektrický van ale zatím nepořídíte, zahájení prodeje se plánuje až na příští rok.
Delší rozvor přidá vozidlu 250 milimetrů délky. Půjde o příjemný bonus. Standardní verze měří na délku 4 712 mm. Díky téměř neexistujícímu motorovému prostoru je navíc většina délky uvnitř využitelná pro posádku. Pocitově se tedy nacházíte ve voze o třídu větším. Především pro sedmimístné uspořádání tak bude stále dostatek místa. Milovníci cestování se zajisté budou těšit na kempovací verzi California. S jejím uvedením ale Volkswagen nespěchá. K dostání by měla být až za dva roky.