Volkswagen chce s elektromobilem zajet rekord na Nürburgringu

Volkswagen dokazuje, že elektromobily nejsou žádné pomalé vozy, ba naopak. Díky okamžitému točivému momentu mají brutální zrychlení a pokud se auto celkově vyladí a připraví pro závodní okruh, může dokonce překonávat rekordy.

Tip: Pikes Peak: nejlepší čas všech dob nyní patří elektromobilu

Závodní elektromobil Volkswagen I.D. R se jednoznačně nejvíce zapsal do historie tím, že v závodu na Pikes Peak překonal nejen všechny ostatní elektromobily, ale dokonce všechny ostatní spalovací auta. Zkrátka žádné jiné auto v celé historii závodu nebylo rychlejší než právě tento elektromobil.

Volkswagen stále mluví o elektromobilové ofenzivě, nebo spíše revoluci. V roce 2020 přijde jeho první čistě od základů postavené auto coby elektromobil, se všemi výhodami, které speciální elektromobilová platforma MEB přináší. Ale do té doby je ještě spousta času na marketing a další překonávání rekordů.

Tentokrát chce německá automobilka zazářit na slavném okruhu Nürburgring. Pokoří opět rekordní čas všech dosud účastněných vozů, nejen tedy těch s plně elektrickým pohonem, ale i se spalovacím? Uvidíme. Každopádně pokud to bude chtít Volkswagen dokázat, musel by pokořit čas 5 minut a 19,55 sekund, který zajelo značně upravené závodní auto Porsche 919 Hybrid Evo. Jen pro představu, jeho průměrná rychlost na okruhu během rekordního kola dosahovala 233,79 km/hod (!).

Podle prvních simulací to vypadá, že by Volkswagen I.D. R mohl zajet čas pod 5:30, čímž by překonal mnohá spalovací auta, ovšem jestli to bude opět na rekord, zatím těžko říct. Rozhodně by to ale mělo být zajímavé a strhující. Komu by každopádně měl Volkswagen na tomto okruhu sebrat rekord, je nejrychlejší závodní elektromobil NIO EP9, který zajel čas 6 minut a 45,9 sekund.

Tip: Závodní vůz roku? Elektromobil od Volkswagenu dál boduje

Automobilka už má zamluvený okruh v Nürburgringu na květen 2019. Do speciálně upraveného plně elektrického závodního vozu Volkswagen I.D. R usedne opět řidič Romain Dumas, který má na svém kontě nejen rekord s elektromobilem na Pikes Peak, ale také je čtyřnásobným vítězem ve 24hodinovém závodě právě na okruhu Nürburgring. Podmínky jsou tedy zatím řekněme poměrně příhodné.

Nejlepší možné provozní vlastnosti má opět zajistit minimální hmotnost, nejvyšší možný přítlak a maximální výkon. Volkswagen I.D. R má včetně akumulátorových článků hmotnost necelých 1100 kilogramů. Elektrický pohon všech kol poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní) s okamžitým točivým momentem 650 Nm, se kterým zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1. Pomoci by měla také štíhlá a nízká karoserie v kombinaci s obrovským přítlačným spoilerem na zádi.

zdroj: Autocar

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen chce s elektromobilem zajet rekord na Nürburgringu

Volkswagen dokazuje, že elektromobily nejsou žádné pomalé vozy, ba naopak. Díky okamžitému točivému momentu mají brutální zrychlení a pokud se auto celkově vyladí a připraví pro závodní okruh, může dokonce překonávat rekordy.

Tip: Pikes Peak: nejlepší čas všech dob nyní patří elektromobilu

Závodní elektromobil Volkswagen I.D. R se jednoznačně nejvíce zapsal do historie tím, že v závodu na Pikes Peak překonal nejen všechny ostatní elektromobily, ale dokonce všechny ostatní spalovací auta. Zkrátka žádné jiné auto v celé historii závodu nebylo rychlejší než právě tento elektromobil.

Volkswagen stále mluví o elektromobilové ofenzivě, nebo spíše revoluci. V roce 2020 přijde jeho první čistě od základů postavené auto coby elektromobil, se všemi výhodami, které speciální elektromobilová platforma MEB přináší. Ale do té doby je ještě spousta času na marketing a další překonávání rekordů.

Tentokrát chce německá automobilka zazářit na slavném okruhu Nürburgring. Pokoří opět rekordní čas všech dosud účastněných vozů, nejen tedy těch s plně elektrickým pohonem, ale i se spalovacím? Uvidíme. Každopádně pokud to bude chtít Volkswagen dokázat, musel by pokořit čas 5 minut a 19,55 sekund, který zajelo značně upravené závodní auto Porsche 919 Hybrid Evo. Jen pro představu, jeho průměrná rychlost na okruhu během rekordního kola dosahovala 233,79 km/hod (!).

Podle prvních simulací to vypadá, že by Volkswagen I.D. R mohl zajet čas pod 5:30, čímž by překonal mnohá spalovací auta, ovšem jestli to bude opět na rekord, zatím těžko říct. Rozhodně by to ale mělo být zajímavé a strhující. Komu by každopádně měl Volkswagen na tomto okruhu sebrat rekord, je nejrychlejší závodní elektromobil NIO EP9, který zajel čas 6 minut a 45,9 sekund.

Tip: Závodní vůz roku? Elektromobil od Volkswagenu dál boduje

Automobilka už má zamluvený okruh v Nürburgringu na květen 2019. Do speciálně upraveného plně elektrického závodního vozu Volkswagen I.D. R usedne opět řidič Romain Dumas, který má na svém kontě nejen rekord s elektromobilem na Pikes Peak, ale také je čtyřnásobným vítězem ve 24hodinovém závodě právě na okruhu Nürburgring. Podmínky jsou tedy zatím řekněme poměrně příhodné.

Nejlepší možné provozní vlastnosti má opět zajistit minimální hmotnost, nejvyšší možný přítlak a maximální výkon. Volkswagen I.D. R má včetně akumulátorových článků hmotnost necelých 1100 kilogramů. Elektrický pohon všech kol poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní) s okamžitým točivým momentem 650 Nm, se kterým zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1. Pomoci by měla také štíhlá a nízká karoserie v kombinaci s obrovským přítlačným spoilerem na zádi.

zdroj: Autocar

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."