Pikes Peak: nejlepší čas všech dob nyní patří elektromobilu

Na jednom z nejtěžších závodů světa zvítězil elektromobil, když porazil všechny ostatní konkurenty s konvenční technikou pohonu. A nejen to – Volkswagen I.D. R Pikes Peak nastavil nový rekordní čas všech dob – 7.57,148 minuty, čímž překonal o celých 16 vteřin nejrychlejší závodní auto se spalovacím motorem!

Závodní plně elektrický vůz Volkswagen I.D. R Pikes Peak s jezdcem Romainem Dumasem dosáhl na Pikes Peak času 7.57,148 minuty, čímž jednak vylepšil dosavadní rekord pro elektricky poháněné automobily, ale hlavně pak dokonce překonal i nejrychlejší čas všech dob, jehož dosáhl v roce 2013 Sébastien Loeb se závodním vozem Peugeot 208 vybaveným spalovacím motorem – a to o neuvěřitelných 16 sekund!

Nejlepší možné provozní vlastnosti měla zajistit minimální hmotnost, nejvyšší možný přítlak a maximální výkon. I.D. R Pikes Peak má včetně akumulátorových článků hmotnost necelých 1100 kilogramů. Co se týče volby výkonu, důvěřoval Volkswagen svým softwarovým simulacím, z nichž vyplynulo nejen optimální množství energie, ale i hodnota výkonu pro rekordní jízdu na Pikes Peaku. Elektrický pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní), se kterým zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1. V oblasti aerodynamiky musela být kompenzována ztráta přítlaku v důsledku snižující se hustoty vzduchu na Pikes Peaku. Zdaleka viditelným výsledkem těchto simulací je štíhlá a nízká karoserie v kombinaci s obrovským přítlačným spoilerem na zádi.

Volkswagen se vydal novými cestami také v oblasti nabíjecí techniky. Cílem bylo co nejrychlejší i co nejekologičtější nabíjení. Pravidla závodu přitom stanovují pro tento proces časové omezení. V případě přerušení závodu musí kompletní nabití akumulátorů proběhnout do 20 minut. K tomu potřebný elektrický proud byl vyráběn generátory na úpatí hory Pikes Peak. Jako palivo byl zvolen glycerol, z hlediska chemického složení cukrový alkohol. Při spalování tohoto paliva, které vzniká například při výrobě bionafty, nevznikají téměř žádné škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol není jedovatý a je dokonce schválený k používání v potravinářském a kosmetickém průmyslu jako přídatná látka.

Celkem 19,99 kilometru, 156 zatáček a jen jeden jediný pokus – a ten se podařil.

https://www.youtube.com/watch?v=y3_Cj3YtUT0

Komentáře

Romain Dumas, Volkswagen I.D. R Pikes Peak #94

„Je to neuvěřitelné! Tímto výsledkem jsme dokonce ještě překonali naše vysoká očekávání. Po testovacích jízdách v tomto týdnu jsme věděli, že bude možné překonat celkový rekord. K tomu muselo všechno dokonale fungovat – od techniky až po jezdce. A také počasí nám muselo hrát do karet. Je to nepopsatelný pocit, že všechno do sebe tak dokonale zapadlo, a nový rekord na Pikes Peaku je třešničkou na dortu. Pořád ještě nemohu uvěřit tomu, že nyní bude za tímto neuvěřitelným časem uvedeno Volkswagen a moje jméno. I.D. R Pikes Peak je nejpozoruhodnějším automobilem, s nímž jsem kdy závodil. Kvůli elektrickému pohonu je mnoho věcí jiných a díky tomuto projektu jsem se mnohému naučil. Tým pracoval s nepopsatelnou pečlivostí, ale zároveň v uvolněné atmosféře – tomu odpovídá jak výsledek, tak i soudržnost týmu. Jsem neuvěřitelně hrdý na to, že jsem jeho součástí.“

Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport

„Pro Volkswagen je dnes velkolepý den, na který jsme velmi hrdí. I.D. R Pikes Peak je nejinovativnějším a nejkomplexnějším automobilem, který kdy Volkswagen Motorsport vyvinul. Všichni zaměstnanci, kteří se podíleli na projektu Pikes Peak, museli nepřetržitě hledat nové cesty a jednat s extrémní obětavostí a nasazením. Jen tak bylo možné, abychom překonávali stále nové výzvy a přicházeli s novými řešeními. A to vše zrealizovat během tak krátké doby a ještě k tomu stanovit nový rekord všech dob, to je vlastně nemožné. Našemu týmu se to díky nadšeným výkonům ve všech oblastech podařilo. Děkuji všem, kteří na tom tak intenzivně a s tak velkolepým týmovým duchem spolupracovali.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Pikes Peak: nejlepší čas všech dob nyní patří elektromobilu

Na jednom z nejtěžších závodů světa zvítězil elektromobil, když porazil všechny ostatní konkurenty s konvenční technikou pohonu. A nejen to – Volkswagen I.D. R Pikes Peak nastavil nový rekordní čas všech dob – 7.57,148 minuty, čímž překonal o celých 16 vteřin nejrychlejší závodní auto se spalovacím motorem!

Závodní plně elektrický vůz Volkswagen I.D. R Pikes Peak s jezdcem Romainem Dumasem dosáhl na Pikes Peak času 7.57,148 minuty, čímž jednak vylepšil dosavadní rekord pro elektricky poháněné automobily, ale hlavně pak dokonce překonal i nejrychlejší čas všech dob, jehož dosáhl v roce 2013 Sébastien Loeb se závodním vozem Peugeot 208 vybaveným spalovacím motorem – a to o neuvěřitelných 16 sekund!

Nejlepší možné provozní vlastnosti měla zajistit minimální hmotnost, nejvyšší možný přítlak a maximální výkon. I.D. R Pikes Peak má včetně akumulátorových článků hmotnost necelých 1100 kilogramů. Co se týče volby výkonu, důvěřoval Volkswagen svým softwarovým simulacím, z nichž vyplynulo nejen optimální množství energie, ale i hodnota výkonu pro rekordní jízdu na Pikes Peaku. Elektrický pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní), se kterým zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1. V oblasti aerodynamiky musela být kompenzována ztráta přítlaku v důsledku snižující se hustoty vzduchu na Pikes Peaku. Zdaleka viditelným výsledkem těchto simulací je štíhlá a nízká karoserie v kombinaci s obrovským přítlačným spoilerem na zádi.

Volkswagen se vydal novými cestami také v oblasti nabíjecí techniky. Cílem bylo co nejrychlejší i co nejekologičtější nabíjení. Pravidla závodu přitom stanovují pro tento proces časové omezení. V případě přerušení závodu musí kompletní nabití akumulátorů proběhnout do 20 minut. K tomu potřebný elektrický proud byl vyráběn generátory na úpatí hory Pikes Peak. Jako palivo byl zvolen glycerol, z hlediska chemického složení cukrový alkohol. Při spalování tohoto paliva, které vzniká například při výrobě bionafty, nevznikají téměř žádné škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol není jedovatý a je dokonce schválený k používání v potravinářském a kosmetickém průmyslu jako přídatná látka.

Celkem 19,99 kilometru, 156 zatáček a jen jeden jediný pokus – a ten se podařil.

https://www.youtube.com/watch?v=y3_Cj3YtUT0

Komentáře

Romain Dumas, Volkswagen I.D. R Pikes Peak #94

„Je to neuvěřitelné! Tímto výsledkem jsme dokonce ještě překonali naše vysoká očekávání. Po testovacích jízdách v tomto týdnu jsme věděli, že bude možné překonat celkový rekord. K tomu muselo všechno dokonale fungovat – od techniky až po jezdce. A také počasí nám muselo hrát do karet. Je to nepopsatelný pocit, že všechno do sebe tak dokonale zapadlo, a nový rekord na Pikes Peaku je třešničkou na dortu. Pořád ještě nemohu uvěřit tomu, že nyní bude za tímto neuvěřitelným časem uvedeno Volkswagen a moje jméno. I.D. R Pikes Peak je nejpozoruhodnějším automobilem, s nímž jsem kdy závodil. Kvůli elektrickému pohonu je mnoho věcí jiných a díky tomuto projektu jsem se mnohému naučil. Tým pracoval s nepopsatelnou pečlivostí, ale zároveň v uvolněné atmosféře – tomu odpovídá jak výsledek, tak i soudržnost týmu. Jsem neuvěřitelně hrdý na to, že jsem jeho součástí.“

Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport

„Pro Volkswagen je dnes velkolepý den, na který jsme velmi hrdí. I.D. R Pikes Peak je nejinovativnějším a nejkomplexnějším automobilem, který kdy Volkswagen Motorsport vyvinul. Všichni zaměstnanci, kteří se podíleli na projektu Pikes Peak, museli nepřetržitě hledat nové cesty a jednat s extrémní obětavostí a nasazením. Jen tak bylo možné, abychom překonávali stále nové výzvy a přicházeli s novými řešeními. A to vše zrealizovat během tak krátké doby a ještě k tomu stanovit nový rekord všech dob, to je vlastně nemožné. Našemu týmu se to díky nadšeným výkonům ve všech oblastech podařilo. Děkuji všem, kteří na tom tak intenzivně a s tak velkolepým týmovým duchem spolupracovali.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."