Oblíbené hospodské téma především u těch, co s elektromobily mají nulové zkušenosti – životnost baterií, která je sice limitovaná, ale zdaleka ne tak, jak se někdy říká. Přesvědčit nás o tom chce i Volkswagen.
Pro model ID.3 a ostatní, které přijdou po něm, si Volkswagen připravil osmiletou záruku na baterii. Automobilka touto formou ručí za to, že po této době, případně po 160 000 kilometrech bude mít baterie minimálně 70% kapacitu své kapacity původní.
Navíc VW potvrdil, že baterie jsou stavěné na dobíjení výkonem až 125 kW. Frank Blome, což je člověk, který v automobilce za kvalitu baterií zodpovídá uvedl, že cílem automobilky vždy bylo, aby baterie vydržely stejně dlouho, jako samotný vůz.
Zatím ale Volkswagen neřekl, co se stane, pokud na uplatnění záruky skutečně dojde. Ve hře je jak finanční kompenzace pro zákazníka, tak i výměna baterie za novou.
Automobilka rovněž uvedla, jak se to má s nabíjením u jejích zákazníků. Zhruba 50 % všech dobíjení se odehraje z domácí zásuvky, 20 % v práci a zbytek připadá na veřejné nabíječky. Z domácího wallboxu se auto nabije za asi 8 hodin a při využití plného výkonu 125 kW, který baterie snese, se doplní za 30 minut dostatek energie k ujetí 260 kilometrů dle cyklu WLTP.
Zdroj: electrive
Oblíbené hospodské téma především u těch, co s elektromobily mají nulové zkušenosti – životnost baterií, která je sice limitovaná, ale zdaleka ne tak, jak se někdy říká. Přesvědčit nás o tom chce i Volkswagen.
Pro model ID.3 a ostatní, které přijdou po něm, si Volkswagen připravil osmiletou záruku na baterii. Automobilka touto formou ručí za to, že po této době, případně po 160 000 kilometrech bude mít baterie minimálně 70% kapacitu své kapacity původní.
Navíc VW potvrdil, že baterie jsou stavěné na dobíjení výkonem až 125 kW. Frank Blome, což je člověk, který v automobilce za kvalitu baterií zodpovídá uvedl, že cílem automobilky vždy bylo, aby baterie vydržely stejně dlouho, jako samotný vůz.
Zatím ale Volkswagen neřekl, co se stane, pokud na uplatnění záruky skutečně dojde. Ve hře je jak finanční kompenzace pro zákazníka, tak i výměna baterie za novou.
Automobilka rovněž uvedla, jak se to má s nabíjením u jejích zákazníků. Zhruba 50 % všech dobíjení se odehraje z domácí zásuvky, 20 % v práci a zbytek připadá na veřejné nabíječky. Z domácího wallboxu se auto nabije za asi 8 hodin a při využití plného výkonu 125 kW, který baterie snese, se doplní za 30 minut dostatek energie k ujetí 260 kilometrů dle cyklu WLTP.
Zdroj: electrive