Vodík není budoucností všude, kde se dá využít. Příkladem jsou vlaky, jak nyní ukazuje Německo, které s těmi vodíkovými pro někoho možná překvapivě končí. Mají je nahradit vlaky elektrické, které hodlá země začít testovat. Kdy by se jich mohli němečtí občané na železnicích dočkat?
Německá spolková země Dolní Sasko přesměruje svou pozornost od vlaků na vodíkové palivové články k bateriovým elektrickým vlakům. Oznámil to místní dopravní úřad s tím, že od roku 2029 by po tamních železnicích mělo jezdit 102 elektrických vlaků.
Dolnosaská státní dopravní společnost LNVG tak činí poté, co zjistila, že provoz vodíkových vlaků je nákladnější než provoz jejich elektrických kolegů. Společnost začala vodíkové vlaky testovat již v zaří roku 2018. Před rokem pak dokonce 14 vlaků na vodík začalo pravidelně jezdit na osobních linkách.
Čtěte také: V Česku bude k vidění první osobní vodíkový vlak na světě. Kde na něj narazíte?
Elektrické vlaky jsou na provoz prostě levnější než jejich vodíkové a dieselové protějšky, a to i s potřebným vedením. Elektrické vlaky se budou nabíjet na pantografech nebo na takzvaných nabíjecích ostrovech. Počátkem roku 2021 podepsaly společnosti Alstom a LNVG smlouvu na 34 dvoupatrových elektrických vlaků Coradia Stream High Capacity EMU, které budou v provozu do konce roku 2024.
Zbylých 68 elektrických vlaků přibude do roku 2029. LNVG pak očekává, že poslední vlaky na naftový pohon opustí koleje do roku 2037. Němci se tak na budoucnost své železniční dopravy mohou jen těšit.
Vodík není budoucností všude, kde se dá využít. Příkladem jsou vlaky, jak nyní ukazuje Německo, které s těmi vodíkovými pro někoho možná překvapivě končí. Mají je nahradit vlaky elektrické, které hodlá země začít testovat. Kdy by se jich mohli němečtí občané na železnicích dočkat?
Německá spolková země Dolní Sasko přesměruje svou pozornost od vlaků na vodíkové palivové články k bateriovým elektrickým vlakům. Oznámil to místní dopravní úřad s tím, že od roku 2029 by po tamních železnicích mělo jezdit 102 elektrických vlaků.
Dolnosaská státní dopravní společnost LNVG tak činí poté, co zjistila, že provoz vodíkových vlaků je nákladnější než provoz jejich elektrických kolegů. Společnost začala vodíkové vlaky testovat již v zaří roku 2018. Před rokem pak dokonce 14 vlaků na vodík začalo pravidelně jezdit na osobních linkách.
Čtěte také: V Česku bude k vidění první osobní vodíkový vlak na světě. Kde na něj narazíte?
Elektrické vlaky jsou na provoz prostě levnější než jejich vodíkové a dieselové protějšky, a to i s potřebným vedením. Elektrické vlaky se budou nabíjet na pantografech nebo na takzvaných nabíjecích ostrovech. Počátkem roku 2021 podepsaly společnosti Alstom a LNVG smlouvu na 34 dvoupatrových elektrických vlaků Coradia Stream High Capacity EMU, které budou v provozu do konce roku 2024.
Zbylých 68 elektrických vlaků přibude do roku 2029. LNVG pak očekává, že poslední vlaky na naftový pohon opustí koleje do roku 2037. Němci se tak na budoucnost své železniční dopravy mohou jen těšit.