Pokud situaci nejen na domácí scéně sledujete, určitě vám téma elektromobility není cizí. Těch důvodů, proč má smysl, je samozřejmě celá řada; ať už jde o proklamovanou zelenou politiku nebo často zmiňovanou uhlíkovou stopu, jež je díky absenci fosilních paliv prakticky nulová.
Když pomineme veškeré vášnivé diskuze v rovině elektromobil ano či ne, určitě se shodneme na tom, že i přes stále větší snahu etablovaných značek je pro mnohé potenciální kupce strašákem dojezd. Ten je logicky oproti konvenčním spalovákům horší, ale nejnovější test dokazuje, že i mezi elektrickými vozy se najdou některé kousky, která docela překvapí.
Populární norský magazín Motor.no si po loňské zimní krasojízdě vzal elektromobily opět do parády, aby zjistil, kam až se s nimi dostane. A výčet modelů by nemohl být výmluvnější — Polestar 2, Nio ET7, Tesla Model S, Tesla Model X Plaid, Xpeng P7, BMW i7, Mercedes-Benz EQB 250, Toyota bZ4x, DS 3 E-Tense, Kia EV6 GT, Hyundai Ioniq 6 atd.
Čtěte také: Přelomová baterie zvedne dojezd elektromobilů přes magickou hranici 1 000 km
Jestliže v zimě redaktoři došli k obecnému výsledku, že reálná délka dojezdu na jedno nabití je přibližně o 15 až 25 % nižší oproti papírově udávaným hodnotám přímo od výrobců, byli hodně zvědaví, jak si elektromobily povedou ve výjimečně teplém a slunném norském počasí.
Trasa byla pro všechny stejná, tj. přes Oslo, Lygnasæter směrem na Gjøvik, Mjøsbrua, po místních okreskách až do Hjerkinnu a ještě dál. A to platí i dodržování rychlostních limitů atd. Motor.no hned zkraje důrazně avizoval, že toto není test WLTP, ale praktická ukázka ve snaze vybudovat si vlastní poznatek.
A jak už je už patrné z titulku, vítězem se stala Tesla, a to konkrétně Tesla Model S Long Range, která totálně „umřela“ po najetí 672 kilometrů, což je mimochodem o 38 km více, než uvádí WLTP (+6,0 %). Na druhém místě se umístil Polestar 2 s hodnotou 615 (-2,2 % oproti WLTP) a třetí Nio ET7 s 580 km (+1,6 %).
Špatně si nevedly ani vesměs velmi profláknuté značky jako Mercedes-Benz, Hyundai nebo Audi, jmenovitě Mercedes-Benz EQE 350, Mercedes-Benz EQS SUV 580, Hyundai Ioniq 6 a Audi Q8 e-tron Sportback 55, no a na úplně opačném konci skončily elektromobily DS 3 E-Tense, BYD Atto 3, Jeep Wrangler a vůbec nejhůře dopadl Subaru Solterra s 360,5 km (−13,3 %).
Pokud situaci nejen na domácí scéně sledujete, určitě vám téma elektromobility není cizí. Těch důvodů, proč má smysl, je samozřejmě celá řada; ať už jde o proklamovanou zelenou politiku nebo často zmiňovanou uhlíkovou stopu, jež je díky absenci fosilních paliv prakticky nulová.
Když pomineme veškeré vášnivé diskuze v rovině elektromobil ano či ne, určitě se shodneme na tom, že i přes stále větší snahu etablovaných značek je pro mnohé potenciální kupce strašákem dojezd. Ten je logicky oproti konvenčním spalovákům horší, ale nejnovější test dokazuje, že i mezi elektrickými vozy se najdou některé kousky, která docela překvapí.
Populární norský magazín Motor.no si po loňské zimní krasojízdě vzal elektromobily opět do parády, aby zjistil, kam až se s nimi dostane. A výčet modelů by nemohl být výmluvnější — Polestar 2, Nio ET7, Tesla Model S, Tesla Model X Plaid, Xpeng P7, BMW i7, Mercedes-Benz EQB 250, Toyota bZ4x, DS 3 E-Tense, Kia EV6 GT, Hyundai Ioniq 6 atd.
Čtěte také: Přelomová baterie zvedne dojezd elektromobilů přes magickou hranici 1 000 km
Jestliže v zimě redaktoři došli k obecnému výsledku, že reálná délka dojezdu na jedno nabití je přibližně o 15 až 25 % nižší oproti papírově udávaným hodnotám přímo od výrobců, byli hodně zvědaví, jak si elektromobily povedou ve výjimečně teplém a slunném norském počasí.
Trasa byla pro všechny stejná, tj. přes Oslo, Lygnasæter směrem na Gjøvik, Mjøsbrua, po místních okreskách až do Hjerkinnu a ještě dál. A to platí i dodržování rychlostních limitů atd. Motor.no hned zkraje důrazně avizoval, že toto není test WLTP, ale praktická ukázka ve snaze vybudovat si vlastní poznatek.
A jak už je už patrné z titulku, vítězem se stala Tesla, a to konkrétně Tesla Model S Long Range, která totálně „umřela“ po najetí 672 kilometrů, což je mimochodem o 38 km více, než uvádí WLTP (+6,0 %). Na druhém místě se umístil Polestar 2 s hodnotou 615 (-2,2 % oproti WLTP) a třetí Nio ET7 s 580 km (+1,6 %).
Špatně si nevedly ani vesměs velmi profláknuté značky jako Mercedes-Benz, Hyundai nebo Audi, jmenovitě Mercedes-Benz EQE 350, Mercedes-Benz EQS SUV 580, Hyundai Ioniq 6 a Audi Q8 e-tron Sportback 55, no a na úplně opačném konci skončily elektromobily DS 3 E-Tense, BYD Atto 3, Jeep Wrangler a vůbec nejhůře dopadl Subaru Solterra s 360,5 km (−13,3 %).