Pokud situaci nejen na domácí scéně sledujete, určitě vám téma elektromobility není cizí. Těch důvodů, proč má smysl, je samozřejmě celá řada; ať už jde o proklamovanou zelenou politiku nebo často zmiňovanou zanedbatelnou uhlíkovou stopu.
Když pomineme veškeré vášnivé diskuze v rovině elektromobil ano či ne, určitě se shodneme na tom, že i přes stále větší snahu etablovaných značek je pro mnohé velkým problémem relativně kratší dojezd.
V dobře zasíťovaných oblastech s velkým počtem nabíječek nebo v situaci, kdy má jedinec malý týdenní nájezd, nejde nejspíš o problém, ale v případě, kdy člověk absolvuje dlouhé cestování a musí si třeba svoji trasu uzpůsobit podle dostupnosti nabíjecích stanic, to může oproti konvenčním spalovákům představovat určitý hendikep.
Čtěte také: Elektromobil v Česku smaže uhlíkovou stopu po ujetí zhruba 100 000 km
S tím však může být brzy konec, nově informuje server Teslarati. Čínský výrobce baterií Gotion High Tech totiž představil nový akumulátor L600 LMFP Astroinno, o němž tvrdí, že bude schopný udržet elektrický vůz v chodu až 1 000 km na jedno nabití.
Podnik uvádí, že je za tím právě technologie LMFP (lithium-mangan-železo-fosfát), která je příčinou toho, že tato baterie významně převyšuje možnosti stávajících článků. Gotion se nechal slyšet, že na novince pracoval celých 10 let. Očekává, že v příštím roce se dočká komerčního nasazení.
„Technologie lithium-železofosfátu (LFP) v posledních letech znovu získala uznání trhu a její podíl rapidně roste. Je pravdou, že v minulosti tento růst brzdily některé překážky, jež zapříčinily kolísání hustoty a nespolehlivost takových článků. Náš systém však funguje bezchybně.“ – Dr. Cheng Qian, výkonný prezident Gotion High Tech
Čínská společnost také potvrdila, že jedním ze významných partnerů je v tento okamžik německý koncern Volkswagen. Kdy však nový typ baterií použije, je však prozatím nejasné.
Pokud situaci nejen na domácí scéně sledujete, určitě vám téma elektromobility není cizí. Těch důvodů, proč má smysl, je samozřejmě celá řada; ať už jde o proklamovanou zelenou politiku nebo často zmiňovanou zanedbatelnou uhlíkovou stopu.
Když pomineme veškeré vášnivé diskuze v rovině elektromobil ano či ne, určitě se shodneme na tom, že i přes stále větší snahu etablovaných značek je pro mnohé velkým problémem relativně kratší dojezd.
V dobře zasíťovaných oblastech s velkým počtem nabíječek nebo v situaci, kdy má jedinec malý týdenní nájezd, nejde nejspíš o problém, ale v případě, kdy člověk absolvuje dlouhé cestování a musí si třeba svoji trasu uzpůsobit podle dostupnosti nabíjecích stanic, to může oproti konvenčním spalovákům představovat určitý hendikep.
Čtěte také: Elektromobil v Česku smaže uhlíkovou stopu po ujetí zhruba 100 000 km
S tím však může být brzy konec, nově informuje server Teslarati. Čínský výrobce baterií Gotion High Tech totiž představil nový akumulátor L600 LMFP Astroinno, o němž tvrdí, že bude schopný udržet elektrický vůz v chodu až 1 000 km na jedno nabití.
Podnik uvádí, že je za tím právě technologie LMFP (lithium-mangan-železo-fosfát), která je příčinou toho, že tato baterie významně převyšuje možnosti stávajících článků. Gotion se nechal slyšet, že na novince pracoval celých 10 let. Očekává, že v příštím roce se dočká komerčního nasazení.
„Technologie lithium-železofosfátu (LFP) v posledních letech znovu získala uznání trhu a její podíl rapidně roste. Je pravdou, že v minulosti tento růst brzdily některé překážky, jež zapříčinily kolísání hustoty a nespolehlivost takových článků. Náš systém však funguje bezchybně.“ – Dr. Cheng Qian, výkonný prezident Gotion High Tech
Čínská společnost také potvrdila, že jedním ze významných partnerů je v tento okamžik německý koncern Volkswagen. Kdy však nový typ baterií použije, je však prozatím nejasné.