Přelomová baterie zvedne dojezd elektromobilů přes magickou hranici 1 000 km

  • Elektromobilita je budoucnost automobilismu
  • Často zmiňovaným nedostatkem je kratší dojezd
  • V Číně představili unikátní baterii, která to má změnit
Baterie

Baterie | foto: zhengjun/Depositphotos

Pokud situaci nejen na domácí scéně sledujete, určitě vám téma elektromobility není cizí. Těch důvodů, proč má smysl, je samozřejmě celá řada; ať už jde o proklamovanou zelenou politiku nebo často zmiňovanou zanedbatelnou uhlíkovou stopu.

Elektromobil vs. dojezd

Když pomineme veškeré vášnivé diskuze v rovině elektromobil ano či ne, určitě se shodneme na tom, že i přes stále větší snahu etablovaných značek je pro mnohé velkým problémem relativně kratší dojezd.

V dobře zasíťovaných oblastech s velkým počtem nabíječek nebo v situaci, kdy má jedinec malý týdenní nájezd, nejde nejspíš o problém, ale v případě, kdy člověk absolvuje dlouhé cestování a musí si třeba svoji trasu uzpůsobit podle dostupnosti nabíjecích stanic, to může oproti konvenčním spalovákům představovat určitý hendikep.

Rychlonabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Elektromobil v Česku smaže uhlíkovou stopu po ujetí zhruba 100 000 km


Změní to přelomová baterie?

S tím však může být brzy konec, nově informuje server Teslarati. Čínský výrobce baterií Gotion High Tech totiž představil nový akumulátor L600 LMFP Astroinno, o němž tvrdí, že bude schopný udržet elektrický vůz v chodu až 1 000 km na jedno nabití.

Podnik uvádí, že je za tím právě technologie LMFP (lithium-mangan-železo-fosfát), která je příčinou toho, že tato baterie významně převyšuje možnosti stávajících článků. Gotion se nechal slyšet, že na novince pracoval celých 10 let. Očekává, že v příštím roce se dočká komerčního nasazení.

Volkswagen logo

Logo automobilky Volkswagen | foto: Volkswagen

1 000 km na jedno nabití

„Technologie lithium-železofosfátu (LFP) v posledních letech znovu získala uznání trhu a její podíl rapidně roste. Je pravdou, že v minulosti tento růst brzdily některé překážky, jež zapříčinily kolísání hustoty a nespolehlivost takových článků. Náš systém však funguje bezchybně.“ – Dr. Cheng Qian, výkonný prezident Gotion High Tech

Čínská společnost také potvrdila, že jedním ze významných partnerů je v tento okamžik německý koncern Volkswagen. Kdy však nový typ baterií použije, je však prozatím nejasné.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Přelomová baterie zvedne dojezd elektromobilů přes magickou hranici 1 000 km

  • Elektromobilita je budoucnost automobilismu
  • Často zmiňovaným nedostatkem je kratší dojezd
  • V Číně představili unikátní baterii, která to má změnit
Baterie

Baterie | foto: zhengjun/Depositphotos

Pokud situaci nejen na domácí scéně sledujete, určitě vám téma elektromobility není cizí. Těch důvodů, proč má smysl, je samozřejmě celá řada; ať už jde o proklamovanou zelenou politiku nebo často zmiňovanou zanedbatelnou uhlíkovou stopu.

Elektromobil vs. dojezd

Když pomineme veškeré vášnivé diskuze v rovině elektromobil ano či ne, určitě se shodneme na tom, že i přes stále větší snahu etablovaných značek je pro mnohé velkým problémem relativně kratší dojezd.

V dobře zasíťovaných oblastech s velkým počtem nabíječek nebo v situaci, kdy má jedinec malý týdenní nájezd, nejde nejspíš o problém, ale v případě, kdy člověk absolvuje dlouhé cestování a musí si třeba svoji trasu uzpůsobit podle dostupnosti nabíjecích stanic, to může oproti konvenčním spalovákům představovat určitý hendikep.

Rychlonabíjení elektromobilu

Nabíjení elektromobilu, ilustrační | foto: Unsplash


Čtěte také: Elektromobil v Česku smaže uhlíkovou stopu po ujetí zhruba 100 000 km


Změní to přelomová baterie?

S tím však může být brzy konec, nově informuje server Teslarati. Čínský výrobce baterií Gotion High Tech totiž představil nový akumulátor L600 LMFP Astroinno, o němž tvrdí, že bude schopný udržet elektrický vůz v chodu až 1 000 km na jedno nabití.

Podnik uvádí, že je za tím právě technologie LMFP (lithium-mangan-železo-fosfát), která je příčinou toho, že tato baterie významně převyšuje možnosti stávajících článků. Gotion se nechal slyšet, že na novince pracoval celých 10 let. Očekává, že v příštím roce se dočká komerčního nasazení.

Volkswagen logo

Logo automobilky Volkswagen | foto: Volkswagen

1 000 km na jedno nabití

„Technologie lithium-železofosfátu (LFP) v posledních letech znovu získala uznání trhu a její podíl rapidně roste. Je pravdou, že v minulosti tento růst brzdily některé překážky, jež zapříčinily kolísání hustoty a nespolehlivost takových článků. Náš systém však funguje bezchybně.“ – Dr. Cheng Qian, výkonný prezident Gotion High Tech

Čínská společnost také potvrdila, že jedním ze významných partnerů je v tento okamžik německý koncern Volkswagen. Kdy však nový typ baterií použije, je však prozatím nejasné.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."