Pokud se zeptáte, která země je nejpokrokovější v počtu prodaných elektromobilů, téměř bezpochyby vám většina lidí odpoví, že Norsko. Hodnoty prodejů a provozovaných elektromobilů jsou zde přímo ohromující. Zdá se ale, že za oceánem roste takové druhé Norsko. Stále má co dělat, ale našlápnuto má výborně.
Řeč je o americké Kalifornii. Tento západní stát naprosto suverénně vede americké tabulky v prodejích elektrických vozidel. Podle kanceláře guvernéra tvoří prodeje bezemisních vozidel 17,7 %. To je téměř trojnásobek průměru v celých Spojených státech. Federální průměr se nyní pohybuje kolem šesti procent. Oproti roku 2020 se jedná o nárůst 127 %.
Stát navíc očekává, že se podíl bude i nadále zvyšovat. Samozřejmě na tom má velký podíl i chystaný zákaz prodeje spalovacích agregátů od roku 2035. Ano, v tomto směru je na tom USA stejně jako Evropa. Předpoklad místní Rady pro kvalitu ovzduší předpokládá, že polovina provozovaných vozů v roce 2028 budou bateriové elektromobily a plug-in hybridy. O dva roky později má tento podíl vzrůst o dalších dvacet procentních bodů.
Čtěte také: USA zná další stát, který zakáže spalováky. Inspiraci bere u Kalifornie
Kalifornie se tak bez jakýchkoliv kompromisů stává americkým lídrem v elektromobilitě. Ten světový jí však uniká mílovými kroky. Na severu Evropy, v chladném Norsku, totiž prodeje čistě elektrických vozidel dosahují 80% podílu. Zde se navíc důvodně předpokládá, že se místní vozový park kompletně vymění za lokálně bezemisní ještě dříve, než to bude vyžadováno Evropskou legislativou.
Ani zde ale nejsou trendy neustále jen rostoucí, zejména v posledních měsících lze sledovat drobný pokles v celkových prodejích. Zatímco v Kalifornii naprostou většinu nových registrovaných elektromobilů tvoří Tesly, na evropském trhu je mnohem větší diverzita. I zde se Tesly dobře prodávají, ale se stále se zvětšující základnou elektrických modelů zavedených značek volí konzervativní Evropané spíše tento směr. I to je jeden z hlavních důvodů, proč bude mít Tesla těžké stát se jedničkou na trzích Starého kontinentu.
Pokud se zeptáte, která země je nejpokrokovější v počtu prodaných elektromobilů, téměř bezpochyby vám většina lidí odpoví, že Norsko. Hodnoty prodejů a provozovaných elektromobilů jsou zde přímo ohromující. Zdá se ale, že za oceánem roste takové druhé Norsko. Stále má co dělat, ale našlápnuto má výborně.
Řeč je o americké Kalifornii. Tento západní stát naprosto suverénně vede americké tabulky v prodejích elektrických vozidel. Podle kanceláře guvernéra tvoří prodeje bezemisních vozidel 17,7 %. To je téměř trojnásobek průměru v celých Spojených státech. Federální průměr se nyní pohybuje kolem šesti procent. Oproti roku 2020 se jedná o nárůst 127 %.
Stát navíc očekává, že se podíl bude i nadále zvyšovat. Samozřejmě na tom má velký podíl i chystaný zákaz prodeje spalovacích agregátů od roku 2035. Ano, v tomto směru je na tom USA stejně jako Evropa. Předpoklad místní Rady pro kvalitu ovzduší předpokládá, že polovina provozovaných vozů v roce 2028 budou bateriové elektromobily a plug-in hybridy. O dva roky později má tento podíl vzrůst o dalších dvacet procentních bodů.
Čtěte také: USA zná další stát, který zakáže spalováky. Inspiraci bere u Kalifornie
Kalifornie se tak bez jakýchkoliv kompromisů stává americkým lídrem v elektromobilitě. Ten světový jí však uniká mílovými kroky. Na severu Evropy, v chladném Norsku, totiž prodeje čistě elektrických vozidel dosahují 80% podílu. Zde se navíc důvodně předpokládá, že se místní vozový park kompletně vymění za lokálně bezemisní ještě dříve, než to bude vyžadováno Evropskou legislativou.
Ani zde ale nejsou trendy neustále jen rostoucí, zejména v posledních měsících lze sledovat drobný pokles v celkových prodejích. Zatímco v Kalifornii naprostou většinu nových registrovaných elektromobilů tvoří Tesly, na evropském trhu je mnohem větší diverzita. I zde se Tesly dobře prodávají, ale se stále se zvětšující základnou elektrických modelů zavedených značek volí konzervativní Evropané spíše tento směr. I to je jeden z hlavních důvodů, proč bude mít Tesla těžké stát se jedničkou na trzích Starého kontinentu.