Velké a příliš opulentní. Genesis ukazuje elektroauto, které nemá šanci uspět

  • Genesis představuje koncept ultra velkého elektrického SUV
  • Konkurovat má největšímu Cadillacu
  • Má vůbec šanci se dostat do produkce?
Koncept Genesis Neolun EV

Koncept Genesis Neolun EV | foto: Genesis

Genesis se snaží po boku skupinových značek Hyundai a Kia přivádět na trh první elektromobily, zatím ale bez většího úspěchu. Pomoci mu v tom má nový koncept Neolun. Ten představuje novou vizi společnosti. Neolun rozhodně nepatří mezi elektrické drobky, jde o kolos velikosti Kii EV9, Mercedesu EQS SUV nebo Rivianu R1S.

Genesis Neolun – Mega SUV pro americký trh

Vzhledem k velikosti je pak jasné, že Genesis se chce zavděčit především americkému trhu. Koneckonců je to jeho hlavní trh, na dalších trzích tvoří spíše doplňující značku než dominantní. Šéf designér Patrick George ale dodává, že Neolun má být dokonce větší než zmíněné kolosy. Mezi vozy typu Cadillac Escalade IQ se dosud Genesis nevydal a je to pro něj velká premiéra.

Novinka se od svých dosavadních spalovacích modelů výrazně odlišuje. Ty byly vždy hranatější, s jasně vyznačenými linkami a prolisy. Na konceptu byste ostré linky hledali marně. Odsud pramení i název. Neolun v korejštině označuje Novoluní. Vůz ale zatím obsahuje spoustu prvků, které se z konceptu většinou do produkční verze nedostanou.

Příkladem jsou dveře otvíravé v opačném směru, často nazývané jako sebevražedné (suicide). Kola jsou pro elektromobil až příliš veliká a současné linky světel i samotné světlometů jsou až příliš efektní a velmi pravděpodobně nesplní v této formě federální předpisy.


Čtěte také: Přechod na elektromobily se odkládá. Genesis své ambiciózní cíle nesplní


Má Genesis šanci na úspěch mezi legendami?

Obrazovka zabírá více než polovinu přístrojové desky, ale výrazně zasahuje do zorného pole řidiče. Cestujícím by zajisté přinesl zajímavý multimediální zážitek, při jízdě ale rozhodně v současné pozici zůstat nemůže. I proto se domníváme, že jde o další výstřelek z fáze konceptu. Jelikož již máme možnost u pár vozidel spatřit digitální zpětná zrcátka ve formě malých kamer, může tato součást pravděpodobně zůstat i u produkční verze.

Je ovšem otázkou, zda se někdy bude Neolun i v upravené střídmější verzi skutečně vyrábět, a to přesto, že jde o koncept, nikoliv pouhou vizi automobilky. Obří SUV s váhou převyšující 3 a půl tuny bude těžko udržitelný a ohleduplný ke svému okolí. Po stránce výbavy a přepychu si ale Genesis rozhodně chce udržet své současné kupující a pravděpodobně si chce otevřít dveře i mezi dosud neoslovené skupiny majetných Američanů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Velké a příliš opulentní. Genesis ukazuje elektroauto, které nemá šanci uspět

  • Genesis představuje koncept ultra velkého elektrického SUV
  • Konkurovat má největšímu Cadillacu
  • Má vůbec šanci se dostat do produkce?
Koncept Genesis Neolun EV

Koncept Genesis Neolun EV | foto: Genesis

Genesis se snaží po boku skupinových značek Hyundai a Kia přivádět na trh první elektromobily, zatím ale bez většího úspěchu. Pomoci mu v tom má nový koncept Neolun. Ten představuje novou vizi společnosti. Neolun rozhodně nepatří mezi elektrické drobky, jde o kolos velikosti Kii EV9, Mercedesu EQS SUV nebo Rivianu R1S.

Genesis Neolun – Mega SUV pro americký trh

Vzhledem k velikosti je pak jasné, že Genesis se chce zavděčit především americkému trhu. Koneckonců je to jeho hlavní trh, na dalších trzích tvoří spíše doplňující značku než dominantní. Šéf designér Patrick George ale dodává, že Neolun má být dokonce větší než zmíněné kolosy. Mezi vozy typu Cadillac Escalade IQ se dosud Genesis nevydal a je to pro něj velká premiéra.

Novinka se od svých dosavadních spalovacích modelů výrazně odlišuje. Ty byly vždy hranatější, s jasně vyznačenými linkami a prolisy. Na konceptu byste ostré linky hledali marně. Odsud pramení i název. Neolun v korejštině označuje Novoluní. Vůz ale zatím obsahuje spoustu prvků, které se z konceptu většinou do produkční verze nedostanou.

Příkladem jsou dveře otvíravé v opačném směru, často nazývané jako sebevražedné (suicide). Kola jsou pro elektromobil až příliš veliká a současné linky světel i samotné světlometů jsou až příliš efektní a velmi pravděpodobně nesplní v této formě federální předpisy.


Čtěte také: Přechod na elektromobily se odkládá. Genesis své ambiciózní cíle nesplní


Má Genesis šanci na úspěch mezi legendami?

Obrazovka zabírá více než polovinu přístrojové desky, ale výrazně zasahuje do zorného pole řidiče. Cestujícím by zajisté přinesl zajímavý multimediální zážitek, při jízdě ale rozhodně v současné pozici zůstat nemůže. I proto se domníváme, že jde o další výstřelek z fáze konceptu. Jelikož již máme možnost u pár vozidel spatřit digitální zpětná zrcátka ve formě malých kamer, může tato součást pravděpodobně zůstat i u produkční verze.

Je ovšem otázkou, zda se někdy bude Neolun i v upravené střídmější verzi skutečně vyrábět, a to přesto, že jde o koncept, nikoliv pouhou vizi automobilky. Obří SUV s váhou převyšující 3 a půl tuny bude těžko udržitelný a ohleduplný ke svému okolí. Po stránce výbavy a přepychu si ale Genesis rozhodně chce udržet své současné kupující a pravděpodobně si chce otevřít dveře i mezi dosud neoslovené skupiny majetných Američanů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."