Izraelští vědci ze startupu SolCold pracují na materiálu, který odráží teplo ze slunečního záření. O technologie se už začínají zajímat známé značky jako Toyota či Volkswagen. Jaká je však účinnost tohoto materiálu?
Úspora energie v automobilech je nesmírně důležitá. Zapnutá klimatizace je pro baterii automobilu velmi náročná. A v elektromobilu je to ještě mnohem větší problém než u auta se spalovacím motorem. Izraelskému startupu SolCold se podařilo najít způsob, jak za pomoci speciální vrstvy na karoserii vaše auto ochlazovat a v důsledku toho ušetřit energii.
Ochlazování funguje tak, že se fotony, které dopadnou na auto, za pomoci velmi složité reakce odráží pryč s větší energií, než měly původně a tuto ztrátu energie změní na proces chlazení.
Čtěte také: Naprostá revoluce? Nová technologie baterií slibuje až 5× delší dojezd
Podle dostupných informací se o produkt zajímá Toyota i Volkswagen. Obě automobilky prý plánují i své vlastní testování produktu.
Samotná společnost svou technologii již otestovala, a to dokonce na voze jedné ze zmiňovaných automobilek. Na videu izraelský startup ukazuje svoji technologii na voze Volkswagen Polo. Vůz byl nejprve postaven na přímé slunce, kde se jeho interiér ohřál na 55 °C. Se speciální folií s novou technologií se teplota interiéru zvedla pouze na 37 °C.
Izraelští vědci ze startupu SolCold pracují na materiálu, který odráží teplo ze slunečního záření. O technologie se už začínají zajímat známé značky jako Toyota či Volkswagen. Jaká je však účinnost tohoto materiálu?
Úspora energie v automobilech je nesmírně důležitá. Zapnutá klimatizace je pro baterii automobilu velmi náročná. A v elektromobilu je to ještě mnohem větší problém než u auta se spalovacím motorem. Izraelskému startupu SolCold se podařilo najít způsob, jak za pomoci speciální vrstvy na karoserii vaše auto ochlazovat a v důsledku toho ušetřit energii.
Ochlazování funguje tak, že se fotony, které dopadnou na auto, za pomoci velmi složité reakce odráží pryč s větší energií, než měly původně a tuto ztrátu energie změní na proces chlazení.
Čtěte také: Naprostá revoluce? Nová technologie baterií slibuje až 5× delší dojezd
Podle dostupných informací se o produkt zajímá Toyota i Volkswagen. Obě automobilky prý plánují i své vlastní testování produktu.
Samotná společnost svou technologii již otestovala, a to dokonce na voze jedné ze zmiňovaných automobilek. Na videu izraelský startup ukazuje svoji technologii na voze Volkswagen Polo. Vůz byl nejprve postaven na přímé slunce, kde se jeho interiér ohřál na 55 °C. Se speciální folií s novou technologií se teplota interiéru zvedla pouze na 37 °C.