V srpnu klesly prodeje elektromobilů na českém trhu
Letní měsíce bývají obvykle slabší, pokud jde o prodeje různého zboží a produktů. Rozdíl není nijak dramatický, meziročně klesly prodeje elektromobilů v srpnu pouze o 3 kusy. Ale je to určitě důvod k přemýšlení.

TIP: Prodeje elektromobilů v ČR (2020) – velký přehled (pravidelně aktualizováno)
„V srpnu bylo registrováno 103 bateriových elektrických vozidel, o 3 méně než ve stejném měsíci v loňském roce. Po květnových a červnových registracích je to letos 3. nejnižší měsíční přírůstek.“ píše Centrální registr vozidel ve své oficiální tiskové zprávě. Prodeje elektromobilů u nás na největším českém online magazínu o elektrodopravě Elektrickevozy.cz průběžně sledujeme a zveřejňujeme podrobné statistiky.
Bez podpory to jde velmi pomalu…
Česká republika bohužel prakticky téměř nijak nepřispívá k rozvoji elektromobility (vyjma parkování v Praze zdarma či odpadnutí povinosti pořizovat dálniční známku), a ta se tak v našich končinách musí prokousávat opravdu trnitou cestou, než se automobilový průmysl přetransformuje z konvenční, spalovací do elektrické mobility. To potrvá jistě ještě mnoho let, ale už teď je z odborných studií jasné, že elektromobily dosahují lepších výsledků z pohledu ekologie a životního prostředí než spalovací auta, i když budete využívat energii z neobnovitelných zdrojů, klidně i uhlí.

Důležité je však zmínit, že celý automobilový trh padá a třeba v České republice od začátku roku 2020 prodeje všech aut (všech typů pohonů dohromady) klesají meziročně o 25 %. Čistě jen elektromobily naopak letos meziročně rostou o 180 %, plug-in hybridy pak dokonce o 356 %. Pokud sečteme auta na baterky, které mají možnost externího dobíjení ze zásuvky, dostaneme se k tomu, že meziročně se jich prodává více než 3x více. Ale jelikož se zatím pohybujeme v relativně nízkých číslech, je jasné, že nárůst vypadá na papíře celkem dobře, realita už ale tak optimistická není.

„V uplynulých osmi měsících bylo registrováno 2 467 osobních elektrických vozidel (elektroaut s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 744 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 477 bateriových elektrických (elektromobilů, tj. BEV; 60 %) a 990 plug-in hybridů (PHEV; 40 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu.
Škoda Auto stále v čele
Nejvíce se daří tuzemské automobilce Škoda Auto, která v uplynulých 8 měsících registrovala celkem 1 144 osobních vozidel s externím dobíjením (634 BEV + 510 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 46 %. Celkem 280 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 240 registrací (237 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (148), Volvo (116), Renault (73), Mercedes-Benz (61), Volkswagen (61), Ford (53) a další.
Autor článku

Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.