Podle portálu elbil.no je jedna z nejnovějších rychlonabíjecích stanic společnosti Ionity v dánském Nyborgu jednou z prvních, která nabídne podporu výkonu 350 kW.
Tip: V ČR vyroste hned 7 superrychlých dobíjecích stanic IONITY
Předchozí nabíječky instalované Ionity byly omezeny na zhruba 150 kW, nyní to však vypadá, že první kapalinou chlazené kabely byly využity pro plný výkon. To je vcelku pozoruhodný úspěch a významné zlepšení dokonce i oproti oněm 150 kW. Zatím však žádné auto takovou úroveň výkonu nepodporuje.
Ostatní stanice však budou postupně upgradovány na stejný výkon, aby byly připraveny pro první modely s přibližně 800V battery packy, jako je třeba chystané Porsche Taycan.
Tyhle vysoké úrovně nabíjecího výkonu budou do budoucna nutné, a to zejména proto, že vzniká stále více elektromobilů s vyšším dojezdem. A nejen to – rychlost nabíjení, tedy jeden z nejvýznamnějších faktorů, které odrazují potenciální zájemce o EV, je právě u vysoce výkonných nabíječek klíčová.
Zdroj: Insideevs
Podle portálu elbil.no je jedna z nejnovějších rychlonabíjecích stanic společnosti Ionity v dánském Nyborgu jednou z prvních, která nabídne podporu výkonu 350 kW.
Tip: V ČR vyroste hned 7 superrychlých dobíjecích stanic IONITY
Předchozí nabíječky instalované Ionity byly omezeny na zhruba 150 kW, nyní to však vypadá, že první kapalinou chlazené kabely byly využity pro plný výkon. To je vcelku pozoruhodný úspěch a významné zlepšení dokonce i oproti oněm 150 kW. Zatím však žádné auto takovou úroveň výkonu nepodporuje.
Ostatní stanice však budou postupně upgradovány na stejný výkon, aby byly připraveny pro první modely s přibližně 800V battery packy, jako je třeba chystané Porsche Taycan.
Tyhle vysoké úrovně nabíjecího výkonu budou do budoucna nutné, a to zejména proto, že vzniká stále více elektromobilů s vyšším dojezdem. A nejen to – rychlost nabíjení, tedy jeden z nejvýznamnějších faktorů, které odrazují potenciální zájemce o EV, je právě u vysoce výkonných nabíječek klíčová.
Zdroj: Insideevs