Sít superrychlých nabíjecích stanic IONITY je společným projektem evropských automobilek, ale podporují jej už i další partnerské firmy. Cílem je připravit dostatečnou síť superrychlých nabíječek před příchodem evropských elektromobilů jako Audi e-tron, Porsche Taycan a dalších.
Před rokem, kdy tento společný projekt vznikl, bylo plánováno postavit v Evropě do roku 2020 celkem 400 dobíjecích stanic, ovšem s příchodem dalších partnerů je aktuálním plánem postavit do roku 2020 již 500 superrychlých dobíjecích stanic. A plány se mohou dále měnit.
“První panevropská síť rychlonabíjecích stanic sehraje zásadní roli ve vytvoření trhu elektrických vozidel. IONITY naplní náš společný cíl, jímž je zajistit zákazníkům možnost rychlého nabíjení a digitálních plateb. Ve výsledku tak umožníme majitelům elektromobilů cestovat na dlouhé vzdálenosti,” řekl generální ředitel Michael Hajesch.
Vzhledem k tomu, že je Česká republika srdcem Evropy, počítá se samozřejmě s výstavbou superrychlých dobíjecích stanic IONITY o výkonu 350 kW i v naší zemi. Podle nejnovějších informací pak víme, že 7 dobíjecích stanic je naplánováno pro výstavbu již v roce 2019 právě v České republice. Prozradil nám to zástupce společnosti Volkswagen Group. O plánech s výstavbou dalších stanic v roce 2020 zatím nepohovořil. Stejně tak zatím neznáme lokality pro dobíjecí místa. Nicméně z dřívějších informací společnosti víme, že umístění rychlonabíječek IONITY je zpravidla každých 100 až 120 km na nejdůležitějších dopravních tazích.
Ambiciózní projekt IONITY mají na svědomí zakládající členové v podobě čtveřice automobilek, a sice: BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group. Všichni mají v joint venture rovný podíl. Pomoc dalších výrobců automobilů, ale i jiných partnerských společností, jako se například rozhodla síť čerpacích stanic Shell, na rozšiřování sítě je podle slov zástupců IONITY samozřejmě vítána.
Tip: V ČR byla spuštěna první 100kW nabíjecí stanice typu multipoint
Pokud jde o detaily vznikající sítě rychlonabíječek IONITY, dodavatelem dobíjecích stanic je firma ABB. Jedná se o řešení využívající evropský standard pro dobíjení CCS, takže například majitelé elektromobilů s konektorem CHAdeMO nebo majitelé Tesel musejí spoléhat na redukce. S výkonem až 350 kW na každé nabíjecí místo dochází ke zkrácení doby nabíjení oproti systémům používaným u většiny stávajících nabíječek. Pro srovnání, v ČR mohou majitelé elektromobilů zatím nabíjet z veřejných nabíjecích stanic o výkonu maximálně 50 kW. Ale od příštího roku dojde k výraznému zlepšení.
Očekává se, že možnost nabíjet elektromobily různých značek v kombinaci s celoevropským rozsahem projektu zvýší atraktivitu elektricky poháněných vozů pro širokou veřejnost.
Sít superrychlých nabíjecích stanic IONITY je společným projektem evropských automobilek, ale podporují jej už i další partnerské firmy. Cílem je připravit dostatečnou síť superrychlých nabíječek před příchodem evropských elektromobilů jako Audi e-tron, Porsche Taycan a dalších.
Před rokem, kdy tento společný projekt vznikl, bylo plánováno postavit v Evropě do roku 2020 celkem 400 dobíjecích stanic, ovšem s příchodem dalších partnerů je aktuálním plánem postavit do roku 2020 již 500 superrychlých dobíjecích stanic. A plány se mohou dále měnit.
“První panevropská síť rychlonabíjecích stanic sehraje zásadní roli ve vytvoření trhu elektrických vozidel. IONITY naplní náš společný cíl, jímž je zajistit zákazníkům možnost rychlého nabíjení a digitálních plateb. Ve výsledku tak umožníme majitelům elektromobilů cestovat na dlouhé vzdálenosti,” řekl generální ředitel Michael Hajesch.
Vzhledem k tomu, že je Česká republika srdcem Evropy, počítá se samozřejmě s výstavbou superrychlých dobíjecích stanic IONITY o výkonu 350 kW i v naší zemi. Podle nejnovějších informací pak víme, že 7 dobíjecích stanic je naplánováno pro výstavbu již v roce 2019 právě v České republice. Prozradil nám to zástupce společnosti Volkswagen Group. O plánech s výstavbou dalších stanic v roce 2020 zatím nepohovořil. Stejně tak zatím neznáme lokality pro dobíjecí místa. Nicméně z dřívějších informací společnosti víme, že umístění rychlonabíječek IONITY je zpravidla každých 100 až 120 km na nejdůležitějších dopravních tazích.
Ambiciózní projekt IONITY mají na svědomí zakládající členové v podobě čtveřice automobilek, a sice: BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group. Všichni mají v joint venture rovný podíl. Pomoc dalších výrobců automobilů, ale i jiných partnerských společností, jako se například rozhodla síť čerpacích stanic Shell, na rozšiřování sítě je podle slov zástupců IONITY samozřejmě vítána.
Tip: V ČR byla spuštěna první 100kW nabíjecí stanice typu multipoint
Pokud jde o detaily vznikající sítě rychlonabíječek IONITY, dodavatelem dobíjecích stanic je firma ABB. Jedná se o řešení využívající evropský standard pro dobíjení CCS, takže například majitelé elektromobilů s konektorem CHAdeMO nebo majitelé Tesel musejí spoléhat na redukce. S výkonem až 350 kW na každé nabíjecí místo dochází ke zkrácení doby nabíjení oproti systémům používaným u většiny stávajících nabíječek. Pro srovnání, v ČR mohou majitelé elektromobilů zatím nabíjet z veřejných nabíjecích stanic o výkonu maximálně 50 kW. Ale od příštího roku dojde k výraznému zlepšení.
Očekává se, že možnost nabíjet elektromobily různých značek v kombinaci s celoevropským rozsahem projektu zvýší atraktivitu elektricky poháněných vozů pro širokou veřejnost.