V ČR byla spuštěna první 100kW nabíjecí stanice typu multipoint

V České republice dnes byla spuštěna první nabíjecí stanice typu multipoint pro elektromobily disponující výkonem 100 kW. Oproti dosavadním 50kW rychlonabíječkám tak jde o další krok vpřed.

Výkon nové ultrarychlé nabíječky až 100 kW slibuje ještě rychlejší nabíjení, než všechny dosavadní rychlonabíječky. O řešení se postarala firma Electric Park s.r.o., která tak posouvá hranice na poli rychlonabíječek v České republice. Ve světě je zatím jen pár těchto nabíječek, konkrétně v Evropě bychom je napočítali skoro na jedné ruce (5-6 aktuálně funkčních). Nicméně už příští rok by měla dorazit i do České republiky první dokonce 350kW superrychlá nabíječka, kterou opět postaví firma Electric Park s.r.o. a slibuje kompletně samostatnost s využitím solární energie a 1 MWh bateriového úložiště.

Zpátky ale ke 100kW řešení. Najdeme jej coby neveřejnou nabíjecí stanici v areálu společnosti Cargologix s.r.o. kousek za Prahou a využívána bude jen pro vlastní elektromobilovou flotilu (aktuální i plánovanou). Ostatní elektromobilisté tak mají bohužel smůlu. Pořízení nabíjecí stanice bylo podpořeno z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj, konkrétně Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. A právě proto nemůže být tato nabíjecí stanice přístupna i veřejnosti, ať už zdarma či za poplatek. Na první veřejnou 100kW nabíjecí stanici typu multi-point si tedy ještě budeme muset počkat.

“Díky podpoře spravované Ministerstvem průmyslu a obchodu tak vznikají opravdu smysluplné projekty, které do České republiky přináší nové technologie a akcelerují rozvoj čisté mobility,” komentuje Kateřina Sirotková ze společnosti MED Education s.r.o., která projektově řídí čerpání dotační podpory.

Tip: Jak by (ne)mělo vypadat parkovací místo pro elektromobily?

“Nabíjecí stanice umožňuje současné nabíjení až 4 aut. Dvě přípojky nabízejí nabíjení stejnosměrným proudem pro rychlonabíjení až 100 kW a dvě střídavým až 65 kW. Koncept stejnosměrného nabíjení je založen na platformě modulárního usměrňovače, která nabízí rošiřitelnost až na 150 kW. Modularita, kvalita, spolehlivost produktu a vzdálená správa maximalizují dobu využitelnosti nabíječky,” popisuje produkt Tomáš Bílek, CTO společnosti Electric Park s.r.o.

Pokud jde o využití rychlonabíječky s výkonem až 100 kW, aktuálně ji podporují elektromobily Tesla (které mohou tento výkon využívat na rychlonabíjecích stanicích přímo od Tesly, ovšem poprvé zde také na multi-point nabíječce pro všechny značky bez rozdílu), dále elektromobily Hyundai (konkrétně modely Ioniq a Kona), či BMW i3. Pro představu, u nového elektromobilu Hyundai Kona s dojezdem až 482 km na jedno nabití stačí na této 100kW nabíječce nabíjet jen 24 min a dobijete 80 % kapacity (!). Nabíjení elektromobilů už tak opravdu není pomalé. A bude se dále zrychlovat. Pro firmy a zákazníky tak nyní konečně nastává ta správná doba na přesednutí do rozjetého vlaku jménem elektromobilita.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

V ČR byla spuštěna první 100kW nabíjecí stanice typu multipoint

V České republice dnes byla spuštěna první nabíjecí stanice typu multipoint pro elektromobily disponující výkonem 100 kW. Oproti dosavadním 50kW rychlonabíječkám tak jde o další krok vpřed.

Výkon nové ultrarychlé nabíječky až 100 kW slibuje ještě rychlejší nabíjení, než všechny dosavadní rychlonabíječky. O řešení se postarala firma Electric Park s.r.o., která tak posouvá hranice na poli rychlonabíječek v České republice. Ve světě je zatím jen pár těchto nabíječek, konkrétně v Evropě bychom je napočítali skoro na jedné ruce (5-6 aktuálně funkčních). Nicméně už příští rok by měla dorazit i do České republiky první dokonce 350kW superrychlá nabíječka, kterou opět postaví firma Electric Park s.r.o. a slibuje kompletně samostatnost s využitím solární energie a 1 MWh bateriového úložiště.

Zpátky ale ke 100kW řešení. Najdeme jej coby neveřejnou nabíjecí stanici v areálu společnosti Cargologix s.r.o. kousek za Prahou a využívána bude jen pro vlastní elektromobilovou flotilu (aktuální i plánovanou). Ostatní elektromobilisté tak mají bohužel smůlu. Pořízení nabíjecí stanice bylo podpořeno z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj, konkrétně Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. A právě proto nemůže být tato nabíjecí stanice přístupna i veřejnosti, ať už zdarma či za poplatek. Na první veřejnou 100kW nabíjecí stanici typu multi-point si tedy ještě budeme muset počkat.

“Díky podpoře spravované Ministerstvem průmyslu a obchodu tak vznikají opravdu smysluplné projekty, které do České republiky přináší nové technologie a akcelerují rozvoj čisté mobility,” komentuje Kateřina Sirotková ze společnosti MED Education s.r.o., která projektově řídí čerpání dotační podpory.

Tip: Jak by (ne)mělo vypadat parkovací místo pro elektromobily?

“Nabíjecí stanice umožňuje současné nabíjení až 4 aut. Dvě přípojky nabízejí nabíjení stejnosměrným proudem pro rychlonabíjení až 100 kW a dvě střídavým až 65 kW. Koncept stejnosměrného nabíjení je založen na platformě modulárního usměrňovače, která nabízí rošiřitelnost až na 150 kW. Modularita, kvalita, spolehlivost produktu a vzdálená správa maximalizují dobu využitelnosti nabíječky,” popisuje produkt Tomáš Bílek, CTO společnosti Electric Park s.r.o.

Pokud jde o využití rychlonabíječky s výkonem až 100 kW, aktuálně ji podporují elektromobily Tesla (které mohou tento výkon využívat na rychlonabíjecích stanicích přímo od Tesly, ovšem poprvé zde také na multi-point nabíječce pro všechny značky bez rozdílu), dále elektromobily Hyundai (konkrétně modely Ioniq a Kona), či BMW i3. Pro představu, u nového elektromobilu Hyundai Kona s dojezdem až 482 km na jedno nabití stačí na této 100kW nabíječce nabíjet jen 24 min a dobijete 80 % kapacity (!). Nabíjení elektromobilů už tak opravdu není pomalé. A bude se dále zrychlovat. Pro firmy a zákazníky tak nyní konečně nastává ta správná doba na přesednutí do rozjetého vlaku jménem elektromobilita.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."