V Číně vyroste Tesla Megafactory. Vyrábět bude velmi důležitý produkt
- Velká mobilní úložiště energie Tesla Megapack jsou populární pro off-grid projekty
- Jejich kapacita umožní stabilizovat elektrickou energii i na dříve nemyslitelných místech
- Tesla je s objednávkami dva roky pozadu, novou továrnu potřebuje jako sůl

Tesla se po spuštění své Megafactory pro výrobu baterií v Kalifornii rozhodla pro výstavbu nové, téměř identické továrny v čínské Šanghaji. Továrna by měla do svého hlavního výrobního portfolia zařadit úložiště energie Megapack, které slouží jako baterie pro velké projekty.
Tesla bude vyrábět Megapacky i v Číně
Nová továrna má nahradit výrobu z Gigafactory v americké Nevadě. Celkovou kapacitu výroby navýší až o 40 GWh energie. Celkem má jít o kapacitu větší, než umožňují pevná úložiště elektrické energie. I když se navýšená výrobní kapacita zdá být obrovská, Tesla je s dodávkami těchto řešení pozadu o více než 2 roky.
Podobně jako s vlastními vozy se Tesla stala otroky svého ambiciózního produktu a projekty ve velkém objednávají Megapacky pro své přenosné řešení energetických zdrojů. Často jde o výstavbu v odlehlých částech zemí, kde ještě není dokončená výstavba pevné energetické infrastruktury a Megapacky slouží k její rychlejší stabilizaci. Navíc se hodí pro zužitkování a uložení obnovitelné energie například ze solárních zdrojů.

Čtěte také: Zase ten požár. Tesle „blafnul“ mobilní Supercharger s Megapackem
Identická továrna na druhé straně světa
Projekt šanghajské továrny má být téměř dokonalou kopií již existující továrny v Kalifornii. Ročně továrna vyrobí zhruba 10 tisíc Megapacků. Ročně se dá kapacita přeložit do 40 GWh elektrické energie. Tesla nechce dopustit žádné zbytečné odklady ve výstavbě. Stavět se začne již v příštím čtvrtletí a po roce se má zahájit plná výroba.
Baterie vyrobené v Číně se mají dostat na celosvětový trh. Nová výrobní lokalita umožní Tesle rozdělit světovou výrobu do dvou důležitých hubů. Ředitel Tesly, Elon Musk, je aktuálně na návštěvě v Číně, kde probíhají finální dohody s místními autoritami. Kromě výstavby by mělo dojít k udělení povolení testování beta verze FSD autonomního systému pro vozy Tesla na čínských silnicích.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.