Už žádné čekání u nabíječky? Tesla přijde s velmi šikovnou funkcí

Matouš Vrchota
  • Bude vámi vybraná nabíječka třeba za hodinu ještě volná?
  • Máte si cestu naplánovat raději na bližší nebo vzdálenější stojan?
  • Tesla se vám pokusí říci, zda si před nabitím postojíte ve frontě či nikoliv
Tesla Model Y infotainment dotykový displej
Tesla Model Y infotainment dotykový displej

Softwarová výbava vozů Tesla bude opět o něco chytřejší. Při zadání nabíjecího místa v navigaci vám systém vyhodnotí pravděpodobnost vytížení a obsazení. K zisku dat bude používat dostupná data z navigačních pokynů vozidel jedoucích na stejné místo.

Obsazenost bude Tesla „odhadovat“ z navigací

Pokud chcete v současnosti zjistit stav obsazení stojanů, zjistíte to rychlým pohledem do navigace nebo do mobilní aplikace. To se hodí, když se ke stanici blížíte a je tedy šance, že vám volné místo nikdo již „nevyfoukne“. Pokud jste ale od stanice dále a plánujete nabíjecí zastávku, je to se zajištěním místa mnohem složitější. Podle nejnovějších informací o připravovaných změnách v aplikaci by vám měl vůz dát vědět přibližný stav obsazení v době vašeho příjezdu.

Jestliže máte čas příjezdu v často vytíženou dobu, napíše vám aplikace i přibližnou čekací dobu. Aby ovšem mohla funkce fungovat spolehlivě, žádá Tesla své klienty, aby svoje trasy k nabíjecím stojanům zadávali do vestavěné navigace. Zpřesnění údajů je jedna část, tou druhou je, že jen v takovém případě dokáže vůz připravit baterii ideálně pro následovné rychlé nabíjení.

Nabíjení elektromobilů Tesla
Nabíjení elektromobilů Tesla

Čtěte také: Pronájem elektromobilů Tesla je teď mnohem levnější. Ale ještě se neradujte


Predikovat umí i Google, i když trochu jinak

Něco podobného vám již nyní zprostředkuje Google ve svých Mapách. Jeho výsledky jsou ale založeny čistě na historických datech a přibližných hodnotách upravených pro váš čas jízdy. Nedokáže tak s naprostou jistotou říci, zda se kolona na cestě bude vyskytovat i ve váš jízdní den. Pro dopravní situace používá Google i jiný model, kdy měří koncentraci mobilních telefonů v určité lokalitě. Ta se ale využívá většinou na hlavních a větších tazích a obsazenost parkoviště nebo nabíjecích stanic neřeší.

Sběr dat skrze mobilní telefony pak navíc nedokáže vyřešit vlastnictví vozu, jeho typu pohonu a tím pádem i potřeby nabíjení či tankování. Ač se všechny tyto služby neustále vylepšují, je potřeba je brát s rezervou. Pro Teslu je tato funkce rozhodně přínosná, zvláště v době, kdy se postupně své nabíjecí lokality odemyká i pro vozy cizích značek.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články