Úsměvná revoluce v podání Tesly. Vymyslela bezpečnější ovládání stěračů

  • I taková banalita jako ovládání stěračů může být v moderním voze komplikovaná
  • Tesla se rozhodla ovládání vrátit téměř do nejznámější pozice
  • Ovládání rychlosti a cyklů stěračů je na dotykovém displeji velmi nepraktické
Tesla Model 3, restart systému

Řidič za volantem elektromobilu Tesla | foto: FactoryRadioRepairs

Tesla ve své nejnovější aktualizaci přináší novinku, nad kterou se všichni řidiči ostatních vozidel podiví nebo zasmějí. Moderní a velké dotykové obrazovky přesouvají velké množství funkcí z fyzických tlačítek a ovladačů právě na velké displeje, i když to zrovna nedává smysl. Tesla nově umožní svým uživatelům ovládat stěrače a jejich rychlost přímo z volantu.

Řidiči Tesly si museli dlouho stěžovat, než došlo k nápravě

Tato novinka se týká verze systému 2023.20 a především Modelů 3 a Y. Díky nové úpravě si může majitel nastavit novou funkci na zkratku pod tlačítko na volantu. Poslední úprava umožnila měnit rychlost stírání kolečkem na volantu, ale až poté, co jej řidič manuálně zapnul tlačítkem na levé páčce pod volantem. Novinka již nevyžaduje předchozí spuštění. Postupným otáčením volíte mezi rychlostí stírání, automatickým režimem nebo úplným vypnutím.

Sám Elon Musk se musel před pár týdny na Twitteru omluvit za velmi nevyladěné chování stěračů v automatickém režimu. Podle jeho slov šlo o jeden z posledních původních prvků, který potřeboval „vychytat“ mouchy. Snímač se spoléhal pouze na snímky z jedné kamery. Jelikož již vůz obsahuje mnohem více, bude nyní okolní podmínky snímat vícero z nich. Citlivost automatického stírání by se tak měla výrazně vylepšit. Vozy často stíraly na prázdno i za suchého počasí.

Stěrače u elektromobilu Tesla | foto: vlastní


Čtěte také: Vše připraveno. Tesla může začít stavět novou Gigafactory v Mexiku


Proč je třeba inovovat každý ovladač?

Jestliže řídíte konvenční nebo konkurenční vůz, nejspíše vás i taková skutečnost zarazí. Proč by někdo měnil tak výrazným způsobem ovládání tak esenciální funkce, jako jsou stěrače? Použití dotykového displeje nejen že není tak intuitivní, ale řidič potřebuje mít možnost nastavení vždy na dosah ruky a v ideálním případě i bez sundání ruky z volantu. Jak se zdá, Tesla přišla na to, že v určitých aspektech není dobré vymýšlet znovu již vymyšlené a funkční.

Majitelé Modelů 3 a Y zajisté potěší i další novinky, které přinesl nejnovější update na verzi 2023.20. Tesla jednak uvolnila další balíček vylepšení pro beta verzi autonomního řízení nebo novou bezpečností funkci v mobilní aplikaci. V ní si majitel může nastavit kód, který je potřeba před zahájením jízdy zadat pro odblokování vozu. Více statistických dat nabídne i nová obrazovka v aplikaci. Připomene dobu od posledního servisu pneumatik i urychlí náhled libovolné kamery.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Úsměvná revoluce v podání Tesly. Vymyslela bezpečnější ovládání stěračů

  • I taková banalita jako ovládání stěračů může být v moderním voze komplikovaná
  • Tesla se rozhodla ovládání vrátit téměř do nejznámější pozice
  • Ovládání rychlosti a cyklů stěračů je na dotykovém displeji velmi nepraktické
Tesla Model 3, restart systému

Řidič za volantem elektromobilu Tesla | foto: FactoryRadioRepairs

Tesla ve své nejnovější aktualizaci přináší novinku, nad kterou se všichni řidiči ostatních vozidel podiví nebo zasmějí. Moderní a velké dotykové obrazovky přesouvají velké množství funkcí z fyzických tlačítek a ovladačů právě na velké displeje, i když to zrovna nedává smysl. Tesla nově umožní svým uživatelům ovládat stěrače a jejich rychlost přímo z volantu.

Řidiči Tesly si museli dlouho stěžovat, než došlo k nápravě

Tato novinka se týká verze systému 2023.20 a především Modelů 3 a Y. Díky nové úpravě si může majitel nastavit novou funkci na zkratku pod tlačítko na volantu. Poslední úprava umožnila měnit rychlost stírání kolečkem na volantu, ale až poté, co jej řidič manuálně zapnul tlačítkem na levé páčce pod volantem. Novinka již nevyžaduje předchozí spuštění. Postupným otáčením volíte mezi rychlostí stírání, automatickým režimem nebo úplným vypnutím.

Sám Elon Musk se musel před pár týdny na Twitteru omluvit za velmi nevyladěné chování stěračů v automatickém režimu. Podle jeho slov šlo o jeden z posledních původních prvků, který potřeboval „vychytat“ mouchy. Snímač se spoléhal pouze na snímky z jedné kamery. Jelikož již vůz obsahuje mnohem více, bude nyní okolní podmínky snímat vícero z nich. Citlivost automatického stírání by se tak měla výrazně vylepšit. Vozy často stíraly na prázdno i za suchého počasí.

Stěrače u elektromobilu Tesla | foto: vlastní


Čtěte také: Vše připraveno. Tesla může začít stavět novou Gigafactory v Mexiku


Proč je třeba inovovat každý ovladač?

Jestliže řídíte konvenční nebo konkurenční vůz, nejspíše vás i taková skutečnost zarazí. Proč by někdo měnil tak výrazným způsobem ovládání tak esenciální funkce, jako jsou stěrače? Použití dotykového displeje nejen že není tak intuitivní, ale řidič potřebuje mít možnost nastavení vždy na dosah ruky a v ideálním případě i bez sundání ruky z volantu. Jak se zdá, Tesla přišla na to, že v určitých aspektech není dobré vymýšlet znovu již vymyšlené a funkční.

Majitelé Modelů 3 a Y zajisté potěší i další novinky, které přinesl nejnovější update na verzi 2023.20. Tesla jednak uvolnila další balíček vylepšení pro beta verzi autonomního řízení nebo novou bezpečností funkci v mobilní aplikaci. V ní si majitel může nastavit kód, který je potřeba před zahájením jízdy zadat pro odblokování vozu. Více statistických dat nabídne i nová obrazovka v aplikaci. Připomene dobu od posledního servisu pneumatik i urychlí náhled libovolné kamery.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."