Elektrické automobily nejsou levné, to je fakt. Nicméně Dacia Spring, která v současné generaci vychází na něco málo přes 500 tisíc v základu, je krásnou ukázkou toho, co můžete mít za nejmenší možný finanční obnos. A nejnovější facelift, který byl představen včera, jak jsme psali v našem podrobném článku, posouvá tuto hranici ještě o něco dál.
Dacia dokáže překvapit a za málo peněz nabídnout opravdu hodně, nebo přinejmenším přijít s něčím, co byste fakt nečekali. U levného elektromobilu Spring jsme se tak u letošní, nové generace (či s ohledem na techniku vozu jako takového spíše faceliftu – pozn. redakce) dočkali novinky v podobě předního kufru, tzv. frunku, a také technologie V2L pro externí dobíjení.
Obě tyto vychytávky přitom běžně nemají ani mnohonásobně dražší elektromobily na trhu. Přední kufr proslavila především Tesla, nicméně evropské značky jako Volkswagen, Peugeot, či Škoda jej stále nemají a je to něco, co je velkou konkurenční nevýhodou. A pokud jde o V2L, či V2X, ten zase nemá Tesla, ale jen např. Kia a Hyundai. Inženýři z Dacie tedy opět předvedli dost nečekaný majstrštyk.
Čtěte také: V autech BMW je geniální vychytávka, kterou ocení každý. Znáte ji?
Přední kufr, tzv. frunk, u nové Dacie Spring (2024) využijete například pro uložení nabíjecích kabelů (AC), které by vám jinak překážely v interiéru nebo v zadním kufru, kde není příliš místa nazbyt. Objem 35 litrů je pro tento účel maximálně dostatečný, takže si nebudete zbytečně ukrajovat z objemu 308 litrů v zadním zavazadlovém prostoru.
Technologie V2L (vehicle-to-load) je zase šikovná kdykoliv, kdy chcete dobíjet nějakou elektroniku a nemáte zrovna po ruce běžnou zásuvku. Ačkoliv baterie u elektrické Dacie neoplývá obrovskou kapacitou (26,8 kWh), stále to bude v pohodě stačit pro dobíjení počítačů, elektrokoloběžek, nebo třeba i pro připojení televize, či vrtačky. Výkon až 3,5 kW je slušný.
Elektrické automobily nejsou levné, to je fakt. Nicméně Dacia Spring, která v současné generaci vychází na něco málo přes 500 tisíc v základu, je krásnou ukázkou toho, co můžete mít za nejmenší možný finanční obnos. A nejnovější facelift, který byl představen včera, jak jsme psali v našem podrobném článku, posouvá tuto hranici ještě o něco dál.
Dacia dokáže překvapit a za málo peněz nabídnout opravdu hodně, nebo přinejmenším přijít s něčím, co byste fakt nečekali. U levného elektromobilu Spring jsme se tak u letošní, nové generace (či s ohledem na techniku vozu jako takového spíše faceliftu – pozn. redakce) dočkali novinky v podobě předního kufru, tzv. frunku, a také technologie V2L pro externí dobíjení.
Obě tyto vychytávky přitom běžně nemají ani mnohonásobně dražší elektromobily na trhu. Přední kufr proslavila především Tesla, nicméně evropské značky jako Volkswagen, Peugeot, či Škoda jej stále nemají a je to něco, co je velkou konkurenční nevýhodou. A pokud jde o V2L, či V2X, ten zase nemá Tesla, ale jen např. Kia a Hyundai. Inženýři z Dacie tedy opět předvedli dost nečekaný majstrštyk.
Čtěte také: V autech BMW je geniální vychytávka, kterou ocení každý. Znáte ji?
Přední kufr, tzv. frunk, u nové Dacie Spring (2024) využijete například pro uložení nabíjecích kabelů (AC), které by vám jinak překážely v interiéru nebo v zadním kufru, kde není příliš místa nazbyt. Objem 35 litrů je pro tento účel maximálně dostatečný, takže si nebudete zbytečně ukrajovat z objemu 308 litrů v zadním zavazadlovém prostoru.
Technologie V2L (vehicle-to-load) je zase šikovná kdykoliv, kdy chcete dobíjet nějakou elektroniku a nemáte zrovna po ruce běžnou zásuvku. Ačkoliv baterie u elektrické Dacie neoplývá obrovskou kapacitou (26,8 kWh), stále to bude v pohodě stačit pro dobíjení počítačů, elektrokoloběžek, nebo třeba i pro připojení televize, či vrtačky. Výkon až 3,5 kW je slušný.