Nová Dacia Spring (2024) zdokonaluje představu o levném elektromobilu

  • Dacia Spring dostává výrazný facelift a vylepšení
  • Cena by měla zůstat zhruba stejně příznivá, jako doposud
  • Rumunská značka osvěžila levný elektromobil celou řadou nových technologií
  • Novinkami jsou přední kufr, či technologie V2L
Nová Dacia Spring 2024

Nová Dacia Spring (2024) | foto: Dacia

Elektromobilita je pro spoustu běžných lidí nedostupná kvůli vyšší pořizovací ceně. Ne však v případě elektromobilu Dacia Spring, který dorazil do Evropy v roce 2021 a výrazným způsobem se zapsal do historie. Za cenu aktuálně něco přes 500 tisíc korun nabízí dojezd přes 200 kilometrů a zejména pro firmy je jeho Cargo verze velice atraktivní. Prodalo se již přes 140 000 kusů a na evropských trzích jde o jedno z nejpopulárnějších elektroaut.

Přepracovaný design, nově i s předním kufrem

Nový model Dacia Spring (2024) má přepracovaný design, jde již v pořadí o druhý facelift, ovšem v tomto případě mnohem výraznější, než ten předchozí, kdy se například měnilo logo automobilky. A nejde jen o zevnějšek, ale také o inovovaný interiér, který nyní působí mnohem moderněji a stále si zachovává svůj minimalismus, jež je v této cenové relaci naprosto neoddiskutovatelný. Ale chytrým způsobem přidává nové prvky, které se lidem zalíbí.

Auto je stále poměrně malinkatého vzrůstu, když měří na délku 3,7 metru. Nový facelift má navíc o 6 kilogramů vyšší hmotnost, avšak i tak jde o pouhých 984 kilogramů, což je mnohem méně, než 99 % všech elektromobilů. Dacia Spring (2024) se totiž spoléhá na menší a lehčí baterii o kapacitě 26,8 kWh, což díky vynikající spotřebě v kombinovaném cyklu dle WLTP jen 14,6 kWh/100 km stačí na zhruba 225 kilometrů dojezdu.

I přes menší rozměry se povedlo inženýrům Dacie u nové verze Springu přidat k zadnímu kufru (308 litrů, o 8 % větší než u předchůdce) ještě přední kufr, tzv. frunk s objemem 35 litrů. Ten bude naprosto vyhovovat pro uschování nabíjecích kabelů. V kabině možná není nejvíce místa, ovšem interiér po faceliftu působí mnohem moderněji a atraktivněji. Můžete si nakonfigurovat až 10palcový dotykový displej, v základní variantě pak máte 7palcový panel s užitečným držákem na smartphone. Nechybí ani bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto.


Čtěte také: Hybridní Dacia Duster (2024) zvládne až 80 % trasy čistě na elektřinu


Nová Dacia Spring a její specifikace

Pokud jde o ty nejdůležitější specifikace, nová Dacia Spring (2024) je postavena opět na elektrické platformě CMF-A od Renaultu.

Výkon

Na výběr je ze dvou motorizací, a sice s výkonem 33 kW (44 koní) nebo 48 kW (64 koní), což z tohoto elektromobilu nedělá žádného sprintera, ale pro městský provoz je to naprosto dostačující. Z nuly na sto vám to pak zabere neskutečných 14 sekund v případě výkonnější verze.

Baterie, dojezd

Baterie má kapacitu 26,8 kWh, což se spotřebou 14,6 kWh/100 km v kombinovaném cyklu stačí na dojezd 225 km. Reálně a zejména pak v zimním období pak pár desítek procent z této hodnoty ještě uberte. Podle statistik automobilky Dacia průměrně najezdí majitelé Springu jen 37 kilometrů denně, takže by dojezd měl naprosto dostačovat pro většinu jízd.

Nová Dacia Spring 2024

Nabíjení elektromobilu Dacia Spring (2024) | foto: Dacia

Nabíjení

Nabíjení elektromobilu je možné jak AC, tak DC. Konektor je šikovně umístěný v přední masce a výkon nabíjení činí až 7,4 kW (AC), resp. až 30 kW (DC). Na domácím wallboxu tak novou Dacii Spring nabijete během pár hodin, či nejlépe přes noc, na rychlonabíječce vhodné pro cestování na delší trasy, kde se nechcete po cestě příliš zdržovat, pak zabere nabití z 20 na 80 % asi 45 minut.

Technologie V2L

Velice užitečnou novinkou u Dacie Spring (2024) je technologie V2L (vehicle-to-load), se kterou můžete k elektroautu připojit kabel a z baterie vozu dobíjet externí spotřebiče, elektroniku, apod. jako z běžné zásuvky, a to výkonem až 3,5 kW.

Cena a dostupnost

Dacia Spring (2024) se začne prodávat na evropských trzích v průběhu letošního roku, přesný termín zatím neznáme. Stejně tak, pokud jde o cenu. Ta by se ale nejspíše neměla o moc lišit oproti současnému ceníku, kdy elektrická Dacia Spring stojí od 538 400 Kč včetně DPH a jedná se o základní Cargo verzi. Jde o nejlevnější elektromobil na českém trhu, v čemž by měla pokračovat i nová verze po faceliftu.

Oficiální ceny se máme dozvědět od automobilky již 12. března. Na výběr má být ze tří variant, a to Essential se základním 33kW elektromotorem, dále Expression s možností nakonfigurování s 33 nebo 48kWh elektromotorem, a nakonec nejvyšší verzí Extreme s 48kW elektromotorem.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nová Dacia Spring (2024) zdokonaluje představu o levném elektromobilu

  • Dacia Spring dostává výrazný facelift a vylepšení
  • Cena by měla zůstat zhruba stejně příznivá, jako doposud
  • Rumunská značka osvěžila levný elektromobil celou řadou nových technologií
  • Novinkami jsou přední kufr, či technologie V2L
Nová Dacia Spring 2024

Nová Dacia Spring (2024) | foto: Dacia

Elektromobilita je pro spoustu běžných lidí nedostupná kvůli vyšší pořizovací ceně. Ne však v případě elektromobilu Dacia Spring, který dorazil do Evropy v roce 2021 a výrazným způsobem se zapsal do historie. Za cenu aktuálně něco přes 500 tisíc korun nabízí dojezd přes 200 kilometrů a zejména pro firmy je jeho Cargo verze velice atraktivní. Prodalo se již přes 140 000 kusů a na evropských trzích jde o jedno z nejpopulárnějších elektroaut.

Přepracovaný design, nově i s předním kufrem

Nový model Dacia Spring (2024) má přepracovaný design, jde již v pořadí o druhý facelift, ovšem v tomto případě mnohem výraznější, než ten předchozí, kdy se například měnilo logo automobilky. A nejde jen o zevnějšek, ale také o inovovaný interiér, který nyní působí mnohem moderněji a stále si zachovává svůj minimalismus, jež je v této cenové relaci naprosto neoddiskutovatelný. Ale chytrým způsobem přidává nové prvky, které se lidem zalíbí.

Auto je stále poměrně malinkatého vzrůstu, když měří na délku 3,7 metru. Nový facelift má navíc o 6 kilogramů vyšší hmotnost, avšak i tak jde o pouhých 984 kilogramů, což je mnohem méně, než 99 % všech elektromobilů. Dacia Spring (2024) se totiž spoléhá na menší a lehčí baterii o kapacitě 26,8 kWh, což díky vynikající spotřebě v kombinovaném cyklu dle WLTP jen 14,6 kWh/100 km stačí na zhruba 225 kilometrů dojezdu.

I přes menší rozměry se povedlo inženýrům Dacie u nové verze Springu přidat k zadnímu kufru (308 litrů, o 8 % větší než u předchůdce) ještě přední kufr, tzv. frunk s objemem 35 litrů. Ten bude naprosto vyhovovat pro uschování nabíjecích kabelů. V kabině možná není nejvíce místa, ovšem interiér po faceliftu působí mnohem moderněji a atraktivněji. Můžete si nakonfigurovat až 10palcový dotykový displej, v základní variantě pak máte 7palcový panel s užitečným držákem na smartphone. Nechybí ani bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto.


Čtěte také: Hybridní Dacia Duster (2024) zvládne až 80 % trasy čistě na elektřinu


Nová Dacia Spring a její specifikace

Pokud jde o ty nejdůležitější specifikace, nová Dacia Spring (2024) je postavena opět na elektrické platformě CMF-A od Renaultu.

Výkon

Na výběr je ze dvou motorizací, a sice s výkonem 33 kW (44 koní) nebo 48 kW (64 koní), což z tohoto elektromobilu nedělá žádného sprintera, ale pro městský provoz je to naprosto dostačující. Z nuly na sto vám to pak zabere neskutečných 14 sekund v případě výkonnější verze.

Baterie, dojezd

Baterie má kapacitu 26,8 kWh, což se spotřebou 14,6 kWh/100 km v kombinovaném cyklu stačí na dojezd 225 km. Reálně a zejména pak v zimním období pak pár desítek procent z této hodnoty ještě uberte. Podle statistik automobilky Dacia průměrně najezdí majitelé Springu jen 37 kilometrů denně, takže by dojezd měl naprosto dostačovat pro většinu jízd.

Nová Dacia Spring 2024

Nabíjení elektromobilu Dacia Spring (2024) | foto: Dacia

Nabíjení

Nabíjení elektromobilu je možné jak AC, tak DC. Konektor je šikovně umístěný v přední masce a výkon nabíjení činí až 7,4 kW (AC), resp. až 30 kW (DC). Na domácím wallboxu tak novou Dacii Spring nabijete během pár hodin, či nejlépe přes noc, na rychlonabíječce vhodné pro cestování na delší trasy, kde se nechcete po cestě příliš zdržovat, pak zabere nabití z 20 na 80 % asi 45 minut.

Technologie V2L

Velice užitečnou novinkou u Dacie Spring (2024) je technologie V2L (vehicle-to-load), se kterou můžete k elektroautu připojit kabel a z baterie vozu dobíjet externí spotřebiče, elektroniku, apod. jako z běžné zásuvky, a to výkonem až 3,5 kW.

Cena a dostupnost

Dacia Spring (2024) se začne prodávat na evropských trzích v průběhu letošního roku, přesný termín zatím neznáme. Stejně tak, pokud jde o cenu. Ta by se ale nejspíše neměla o moc lišit oproti současnému ceníku, kdy elektrická Dacia Spring stojí od 538 400 Kč včetně DPH a jedná se o základní Cargo verzi. Jde o nejlevnější elektromobil na českém trhu, v čemž by měla pokračovat i nová verze po faceliftu.

Oficiální ceny se máme dozvědět od automobilky již 12. března. Na výběr má být ze tří variant, a to Essential se základním 33kW elektromotorem, dále Expression s možností nakonfigurování s 33 nebo 48kWh elektromotorem, a nakonec nejvyšší verzí Extreme s 48kW elektromotorem.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."