Jakmile se diskuze začnou točit ohledně rumunské Dacie, naprosté většině automobilových fanatiků nejspíš v mysli vyvstane SUV model Duster. Ten se totiž v posledních dvou desetiletích stará značce o velkou část prodejů. A jelikož se Dacia chce svého klíčového vozu držet, představuje jej světu oficiálně již ve třetí generaci. Tentokrát však nejde jen o úpravu motorizací, které poprvé zahrnují i hybridní variantu, jeho vzhled navíc naznačuje nový model, který je aktuálně ve vývoji.
Vůz je postaven na skupinové platformě CMF-B, který známe například z Renaultu Clio, ale i od sourozenců Dacie, vozů Sanderu nebo Jogger. Je tedy zřejmé, že s těmito vozy bude mít nový Duster spoustu společného. Tato platforma si u Dusteru odbývá svojí premiéru a řidiči se prý mají těšit především na zvýšený komfort v podobě lepšího tlumení vibrací i hluku od vozovky. V tomto ohledu se model výrazným skokem přibližuje ke své konkurenci. Z vlastních zkušeností můžeme potvrdit, že podvozek na malém Cliu se velmi povedl a působí velmi solidně.
Platforma ovšem přináší i žádané změny v motorizacích. Bohužel hned na začátku musíme zklamat zaryté vyznavače vznětových motorů. Je totiž jasné, že i velké množství českých zákazníků by po naftě sáhla jako po první možnosti. Místo této dříve vrcholné možnosti ovšem Dacia představuje první hybridní variantu. Nese označení Hybrid 140 a číselná hodnota naznačuje počet systémových koňských sil. Pod kapotou najdete benzínový čtyřválec 1,6 litru spojený speciální automatickou převodovkou s dvojicí elektromotorů. Jeden plní funkci klasického elektromotoru, ten druhý se zaměřuje na startovací a rekuperační procesy.
Čtěte také: Silné prohlášení. Dacia chce být poslední značkou, která vydrží u spalovacích motorů
Automatická převodovka je unikátní v tom, že čtyři stupně jsou vyhrazeny pro spalovací agregát a zbývající dva slouží elektromotorům. Jestliže jste ale alespoň trochu obeznámeni s hybridními systémy Renaultu, není to pro vás žádné překvapení. Díky tomuto uspořádání však bylo možné se zbavit klasické spojky a umožní efektivnější přenos energie. Rekuperovaná energie plně automatického hybridního systému se ukládá do baterie o kapacitě 1,2 kWh. Vůz se vždy rozjíždí v plně elektrickém režimu a ve městě dosahuje až 80% zapojení elektřiny.
Podle testovacích hodnot Dacie se úspora paliva počítá v desítkách procent. Ve městě budete jezdit až se 40% úsporou, při mimoměstských přesunech jde stále o zajímavou hodnotu pětinové úspory. Dacia vždy veřejně přiznává, že se stupni výbavy i nejrůznějšími vychytávkami moderních vozidel se drží zpátky, jelikož je po značce zákazníci nevyžadují. Díky tomu si dokáží držet i přívětivější ceny. Jak se ale zdá, nová kombinace platformy a hybridní motorizace může z Dusteru udělat mnohem větší rybu, než bychom si mohli myslet. Na trh se vůz dostane počátkem příštího roku. Zaujala vás třetí generace malého SUV stejně jako nás?
Jakmile se diskuze začnou točit ohledně rumunské Dacie, naprosté většině automobilových fanatiků nejspíš v mysli vyvstane SUV model Duster. Ten se totiž v posledních dvou desetiletích stará značce o velkou část prodejů. A jelikož se Dacia chce svého klíčového vozu držet, představuje jej světu oficiálně již ve třetí generaci. Tentokrát však nejde jen o úpravu motorizací, které poprvé zahrnují i hybridní variantu, jeho vzhled navíc naznačuje nový model, který je aktuálně ve vývoji.
Vůz je postaven na skupinové platformě CMF-B, který známe například z Renaultu Clio, ale i od sourozenců Dacie, vozů Sanderu nebo Jogger. Je tedy zřejmé, že s těmito vozy bude mít nový Duster spoustu společného. Tato platforma si u Dusteru odbývá svojí premiéru a řidiči se prý mají těšit především na zvýšený komfort v podobě lepšího tlumení vibrací i hluku od vozovky. V tomto ohledu se model výrazným skokem přibližuje ke své konkurenci. Z vlastních zkušeností můžeme potvrdit, že podvozek na malém Cliu se velmi povedl a působí velmi solidně.
Platforma ovšem přináší i žádané změny v motorizacích. Bohužel hned na začátku musíme zklamat zaryté vyznavače vznětových motorů. Je totiž jasné, že i velké množství českých zákazníků by po naftě sáhla jako po první možnosti. Místo této dříve vrcholné možnosti ovšem Dacia představuje první hybridní variantu. Nese označení Hybrid 140 a číselná hodnota naznačuje počet systémových koňských sil. Pod kapotou najdete benzínový čtyřválec 1,6 litru spojený speciální automatickou převodovkou s dvojicí elektromotorů. Jeden plní funkci klasického elektromotoru, ten druhý se zaměřuje na startovací a rekuperační procesy.
Čtěte také: Silné prohlášení. Dacia chce být poslední značkou, která vydrží u spalovacích motorů
Automatická převodovka je unikátní v tom, že čtyři stupně jsou vyhrazeny pro spalovací agregát a zbývající dva slouží elektromotorům. Jestliže jste ale alespoň trochu obeznámeni s hybridními systémy Renaultu, není to pro vás žádné překvapení. Díky tomuto uspořádání však bylo možné se zbavit klasické spojky a umožní efektivnější přenos energie. Rekuperovaná energie plně automatického hybridního systému se ukládá do baterie o kapacitě 1,2 kWh. Vůz se vždy rozjíždí v plně elektrickém režimu a ve městě dosahuje až 80% zapojení elektřiny.
Podle testovacích hodnot Dacie se úspora paliva počítá v desítkách procent. Ve městě budete jezdit až se 40% úsporou, při mimoměstských přesunech jde stále o zajímavou hodnotu pětinové úspory. Dacia vždy veřejně přiznává, že se stupni výbavy i nejrůznějšími vychytávkami moderních vozidel se drží zpátky, jelikož je po značce zákazníci nevyžadují. Díky tomu si dokáží držet i přívětivější ceny. Jak se ale zdá, nová kombinace platformy a hybridní motorizace může z Dusteru udělat mnohem větší rybu, než bychom si mohli myslet. Na trh se vůz dostane počátkem příštího roku. Zaujala vás třetí generace malého SUV stejně jako nás?