Dacia se v posledních letech hodně vyprofilovala z malé a nezajímavé značky do širšího povědomí a přilákala mnoho nenáročných zákazníků. Na této realitě staví svůj obchodní plán a rozhodně se jej nechystá měnit. Vyrábět designově atraktivní vozy s nejnutnějšími moderními požadavky za rozumné ceny je totiž drží nad vodou a neplánují na tom cokoliv měnit. Model Spring zatím nadále zůstává elektrickým jedináčkem značky.
Co se ovšem mění, je například motorová skladba v modelové nabídce. Ač Dacia prostřednictvím svého viceprezidenta přiznává, že spalovací motory s nimi zůstanou do poslední možné chvíle, postupně se zbavují dieselových agregátů. Při modernizaci menšího Sandera jej vloni odstranili a společnosti to jen pomohlo. Finanční výsledky i poptávka jsou stabilní. I proto se nová generace populárního SUV Duster bude muset bez nafty obejít také. Představení nové generace je již za rohem a v nabídce se objeví pouze benzínové motory v různých hybridních konfiguracích.
Kromě základních mild-hybridních motorů se do SUV dostanou i výkonnější full-hybridy, čistě spalovací benzíny, i speciálně upravený zážehový agregát schopný spalování LPG. Tím má být dostatečně pokrytá úsporná jízdní stránka. Motory i nadále pochází z dílen francouzského Renaultu, do jehož skupiny Dacia spadá. Velká část dílů se pro Dacii dováží z Číny. Renault zde totiž prodává modely, ze kterých evropská Dacia vychází.
Čtěte také: Nová Dacia Sandero bude čistě elektrická. Kdy dorazí a kolik bude stát?
Viceprezident prozradil i další plány pro čistě elektrické modely. Jejich model Spring slaví vcelku úspěch a svým nenáročným majitelům přesně plní to, nač si jej pořídili. Dle dostupných informací řidič Springu ujede denně 31 kilometrů při průměrné rychlosti 26 km/h. Proto Dacia nepotřebuje s udávaným dojezdem 220 km nijak více pracovat a plně vyhovuje zaměření vozu. Jelikož není primárním zaměřením značky rychlý přesun k elektromobilitě, s jedním modelem si zatím vystačí a plánují tak pouze drobné modernizační kroky.
Další zástupce elektrické rodiny by se měl objevit nejdříve za čtyři roky a měla by jím být elektrická verze oblíbeného Sandera. Dacia ale vyčkává, jaká bude tou dobou situace a podle toho bude vypadat a fungovat nový elektromobil. Honba za nízkou cenou je pro Dacii důležitá, proto je viceprezident přesvědčený, že i když budou ostatní značky kolem roku 2028 nabízet téměř výhradně elektrické vozy, Dacia bude vždy schopná nabídnout konkurenční model levněji.
Dacia se v posledních letech hodně vyprofilovala z malé a nezajímavé značky do širšího povědomí a přilákala mnoho nenáročných zákazníků. Na této realitě staví svůj obchodní plán a rozhodně se jej nechystá měnit. Vyrábět designově atraktivní vozy s nejnutnějšími moderními požadavky za rozumné ceny je totiž drží nad vodou a neplánují na tom cokoliv měnit. Model Spring zatím nadále zůstává elektrickým jedináčkem značky.
Co se ovšem mění, je například motorová skladba v modelové nabídce. Ač Dacia prostřednictvím svého viceprezidenta přiznává, že spalovací motory s nimi zůstanou do poslední možné chvíle, postupně se zbavují dieselových agregátů. Při modernizaci menšího Sandera jej vloni odstranili a společnosti to jen pomohlo. Finanční výsledky i poptávka jsou stabilní. I proto se nová generace populárního SUV Duster bude muset bez nafty obejít také. Představení nové generace je již za rohem a v nabídce se objeví pouze benzínové motory v různých hybridních konfiguracích.
Kromě základních mild-hybridních motorů se do SUV dostanou i výkonnější full-hybridy, čistě spalovací benzíny, i speciálně upravený zážehový agregát schopný spalování LPG. Tím má být dostatečně pokrytá úsporná jízdní stránka. Motory i nadále pochází z dílen francouzského Renaultu, do jehož skupiny Dacia spadá. Velká část dílů se pro Dacii dováží z Číny. Renault zde totiž prodává modely, ze kterých evropská Dacia vychází.
Čtěte také: Nová Dacia Sandero bude čistě elektrická. Kdy dorazí a kolik bude stát?
Viceprezident prozradil i další plány pro čistě elektrické modely. Jejich model Spring slaví vcelku úspěch a svým nenáročným majitelům přesně plní to, nač si jej pořídili. Dle dostupných informací řidič Springu ujede denně 31 kilometrů při průměrné rychlosti 26 km/h. Proto Dacia nepotřebuje s udávaným dojezdem 220 km nijak více pracovat a plně vyhovuje zaměření vozu. Jelikož není primárním zaměřením značky rychlý přesun k elektromobilitě, s jedním modelem si zatím vystačí a plánují tak pouze drobné modernizační kroky.
Další zástupce elektrické rodiny by se měl objevit nejdříve za čtyři roky a měla by jím být elektrická verze oblíbeného Sandera. Dacia ale vyčkává, jaká bude tou dobou situace a podle toho bude vypadat a fungovat nový elektromobil. Honba za nízkou cenou je pro Dacii důležitá, proto je viceprezident přesvědčený, že i když budou ostatní značky kolem roku 2028 nabízet téměř výhradně elektrické vozy, Dacia bude vždy schopná nabídnout konkurenční model levněji.