Silné prohlášení. Dacia chce být poslední značkou, která vydrží u spalovacích motorů

  • Dacia se podobně jako jiné značky zbaví dieselů
  • Prim bude hrát benzín s příměsí elektřiny
  • Značka chce být posledním výrobcem spalovacích motorů
Dacia Spring Electric je nejlevnější elektromobil na trhu

Dacia Spring Electric je nejlevnější elektromobil na trhu | foto: Dacia

Dacia se v posledních letech hodně vyprofilovala z malé a nezajímavé značky do širšího povědomí a přilákala mnoho nenáročných zákazníků. Na této realitě staví svůj obchodní plán a rozhodně se jej nechystá měnit. Vyrábět designově atraktivní vozy s nejnutnějšími moderními požadavky za rozumné ceny je totiž drží nad vodou a neplánují na tom cokoliv měnit. Model Spring zatím nadále zůstává elektrickým jedináčkem značky.

Pápá nafto, nahradí tě elektrony!

Co se ovšem mění, je například motorová skladba v modelové nabídce. Ač Dacia prostřednictvím svého viceprezidenta přiznává, že spalovací motory s nimi zůstanou do poslední možné chvíle, postupně se zbavují dieselových agregátů. Při modernizaci menšího Sandera jej vloni odstranili a společnosti to jen pomohlo. Finanční výsledky i poptávka jsou stabilní. I proto se nová generace populárního SUV Duster bude muset bez nafty obejít také. Představení nové generace je již za rohem a v nabídce se objeví pouze benzínové motory v různých hybridních konfiguracích.

Kromě základních mild-hybridních motorů se do SUV dostanou i výkonnější full-hybridy, čistě spalovací benzíny, i speciálně upravený zážehový agregát schopný spalování LPG. Tím má být dostatečně pokrytá úsporná jízdní stránka. Motory i nadále pochází z dílen francouzského Renaultu, do jehož skupiny Dacia spadá. Velká část dílů se pro Dacii dováží z Číny. Renault zde totiž prodává modely, ze kterých evropská Dacia vychází.

Modely Dacia

Modely Dacia prezentované na akci Manifesto | foto: Dacia


Čtěte také: Nová Dacia Sandero bude čistě elektrická. Kdy dorazí a kolik bude stát?


Elektřina u Dacie trendy neurčuje

Viceprezident prozradil i další plány pro čistě elektrické modely. Jejich model Spring slaví vcelku úspěch a svým nenáročným majitelům přesně plní to, nač si jej pořídili. Dle dostupných informací řidič Springu ujede denně 31 kilometrů při průměrné rychlosti 26 km/h. Proto Dacia nepotřebuje s udávaným dojezdem 220 km nijak více pracovat a plně vyhovuje zaměření vozu. Jelikož není primárním zaměřením značky rychlý přesun k elektromobilitě, s jedním modelem si zatím vystačí a plánují tak pouze drobné modernizační kroky.

Další zástupce elektrické rodiny by se měl objevit nejdříve za čtyři roky a měla by jím být elektrická verze oblíbeného Sandera. Dacia ale vyčkává, jaká bude tou dobou situace a podle toho bude vypadat a fungovat nový elektromobil. Honba za nízkou cenou je pro Dacii důležitá, proto je viceprezident přesvědčený, že i když budou ostatní značky kolem roku 2028 nabízet téměř výhradně elektrické vozy, Dacia bude vždy schopná nabídnout konkurenční model levněji.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Silné prohlášení. Dacia chce být poslední značkou, která vydrží u spalovacích motorů

  • Dacia se podobně jako jiné značky zbaví dieselů
  • Prim bude hrát benzín s příměsí elektřiny
  • Značka chce být posledním výrobcem spalovacích motorů
Dacia Spring Electric je nejlevnější elektromobil na trhu

Dacia Spring Electric je nejlevnější elektromobil na trhu | foto: Dacia

Dacia se v posledních letech hodně vyprofilovala z malé a nezajímavé značky do širšího povědomí a přilákala mnoho nenáročných zákazníků. Na této realitě staví svůj obchodní plán a rozhodně se jej nechystá měnit. Vyrábět designově atraktivní vozy s nejnutnějšími moderními požadavky za rozumné ceny je totiž drží nad vodou a neplánují na tom cokoliv měnit. Model Spring zatím nadále zůstává elektrickým jedináčkem značky.

Pápá nafto, nahradí tě elektrony!

Co se ovšem mění, je například motorová skladba v modelové nabídce. Ač Dacia prostřednictvím svého viceprezidenta přiznává, že spalovací motory s nimi zůstanou do poslední možné chvíle, postupně se zbavují dieselových agregátů. Při modernizaci menšího Sandera jej vloni odstranili a společnosti to jen pomohlo. Finanční výsledky i poptávka jsou stabilní. I proto se nová generace populárního SUV Duster bude muset bez nafty obejít také. Představení nové generace je již za rohem a v nabídce se objeví pouze benzínové motory v různých hybridních konfiguracích.

Kromě základních mild-hybridních motorů se do SUV dostanou i výkonnější full-hybridy, čistě spalovací benzíny, i speciálně upravený zážehový agregát schopný spalování LPG. Tím má být dostatečně pokrytá úsporná jízdní stránka. Motory i nadále pochází z dílen francouzského Renaultu, do jehož skupiny Dacia spadá. Velká část dílů se pro Dacii dováží z Číny. Renault zde totiž prodává modely, ze kterých evropská Dacia vychází.

Modely Dacia

Modely Dacia prezentované na akci Manifesto | foto: Dacia


Čtěte také: Nová Dacia Sandero bude čistě elektrická. Kdy dorazí a kolik bude stát?


Elektřina u Dacie trendy neurčuje

Viceprezident prozradil i další plány pro čistě elektrické modely. Jejich model Spring slaví vcelku úspěch a svým nenáročným majitelům přesně plní to, nač si jej pořídili. Dle dostupných informací řidič Springu ujede denně 31 kilometrů při průměrné rychlosti 26 km/h. Proto Dacia nepotřebuje s udávaným dojezdem 220 km nijak více pracovat a plně vyhovuje zaměření vozu. Jelikož není primárním zaměřením značky rychlý přesun k elektromobilitě, s jedním modelem si zatím vystačí a plánují tak pouze drobné modernizační kroky.

Další zástupce elektrické rodiny by se měl objevit nejdříve za čtyři roky a měla by jím být elektrická verze oblíbeného Sandera. Dacia ale vyčkává, jaká bude tou dobou situace a podle toho bude vypadat a fungovat nový elektromobil. Honba za nízkou cenou je pro Dacii důležitá, proto je viceprezident přesvědčený, že i když budou ostatní značky kolem roku 2028 nabízet téměř výhradně elektrické vozy, Dacia bude vždy schopná nabídnout konkurenční model levněji.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."