Na plně elektrifikovanou vlnu chce v dohledné době naskočit i rumunská „lowcostová“ značka Dacia. Aktuálně má totiž v rámci svého portfolia v nabídce pouze jedinou vlaštovku Spring, což by se mohlo v následujících letech výrazně změnit.
Automobilka spřádá plány a chce příští generaci malého městského vozu nabízet pouze jako elektromobil. Řeč je samozřejmě o modelu Dacia Sandero, a dost možná bude k mání pouze ve variantě BEV, zaznělo v britských médiích.
Electrive tuto myšlenku rozvedl o něco dále a informuje, že příští, v pořadí již čtvrtá generace, bude postavena na společné platformě CMF-BEV, jež se má objevit také v Renaultech 4 i 5 a taktéž bude k vidění u nástupce Nissanu Micra. Server však dodává, že s ohledem na možnost produkce CMF-B a CMF-BEV v rámci jedné linky je docela možné, že Sandero bude dostupné jak v elektrické, tak benzinové podobě.
Čtěte také: Už i Bosna a Hercegovina má dotace na elektromobily. Česko stále mlčí
Generální ředitel Dacie Denis Le Vot potvrdil premiéru někdy v letech 2027 a 2028. V závislosti na datu uvedení na trh by pak novinka měla být v prodeji přibližně do roku 2034 nebo 2035.
Z dalších informací vyplývá, že hlavní prioritou pro vedení společnosti zůstává snaha udržet výrobní náklady na co nejnižší úrovni. Z této pozice podnik vychází i co se týče úvah o typu baterií (údajně sodík-iontové).
Buď, jak buď, typově půjde o elektrický vůz na bázi Citroënu e-C3, tj. dojezd okolo 300 kilometrů, pomalejší dobíjení a hodně spartánský interiér. Na druhou stranu by to mělo být vrchovatě zohledněno v ceně. Dokáže ji Dacia stlačit na 350 tisíc korun? Jak se zdá, na odpověď si budeme muset ještě chvíli počkat.
Na plně elektrifikovanou vlnu chce v dohledné době naskočit i rumunská „lowcostová“ značka Dacia. Aktuálně má totiž v rámci svého portfolia v nabídce pouze jedinou vlaštovku Spring, což by se mohlo v následujících letech výrazně změnit.
Automobilka spřádá plány a chce příští generaci malého městského vozu nabízet pouze jako elektromobil. Řeč je samozřejmě o modelu Dacia Sandero, a dost možná bude k mání pouze ve variantě BEV, zaznělo v britských médiích.
Electrive tuto myšlenku rozvedl o něco dále a informuje, že příští, v pořadí již čtvrtá generace, bude postavena na společné platformě CMF-BEV, jež se má objevit také v Renaultech 4 i 5 a taktéž bude k vidění u nástupce Nissanu Micra. Server však dodává, že s ohledem na možnost produkce CMF-B a CMF-BEV v rámci jedné linky je docela možné, že Sandero bude dostupné jak v elektrické, tak benzinové podobě.
Čtěte také: Už i Bosna a Hercegovina má dotace na elektromobily. Česko stále mlčí
Generální ředitel Dacie Denis Le Vot potvrdil premiéru někdy v letech 2027 a 2028. V závislosti na datu uvedení na trh by pak novinka měla být v prodeji přibližně do roku 2034 nebo 2035.
Z dalších informací vyplývá, že hlavní prioritou pro vedení společnosti zůstává snaha udržet výrobní náklady na co nejnižší úrovni. Z této pozice podnik vychází i co se týče úvah o typu baterií (údajně sodík-iontové).
Buď, jak buď, typově půjde o elektrický vůz na bázi Citroënu e-C3, tj. dojezd okolo 300 kilometrů, pomalejší dobíjení a hodně spartánský interiér. Na druhou stranu by to mělo být vrchovatě zohledněno v ceně. Dokáže ji Dacia stlačit na 350 tisíc korun? Jak se zdá, na odpověď si budeme muset ještě chvíli počkat.