Novodobá elektromobilita je stále ještě v plenkách, což se bohužel promítá mimo jiné i do příliš vysoké pořizovací ceny za elektrické auto. Ve srovnání se spalovacími auty je elektromobil prostě dražší na pořízení, nicméně celkové náklady za provoz a servis mohou být klidně naopak nakonec nižší. Nicméně časem se situace mění a nejlevnější elektromobil na trhu už dávno nestojí takový ranec, jako před lety. Technologie se zlevňují, díky modernizaci, ale i velkovýrobě.
Nejlevnější elektromobil na českém trhu je Dacia Spring Electric, který aktuálně pořídíte za cenu 419 900 Kč včetně DPH. Konkrétně se jedná o model Spring Electric 45 ve verzi Essential, která má v online konfigurátoru ze všech nabízených možností maximálně ořezanou výbavu.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
Cenu elektromobilu obecně prodražuje především baterie (trakční), která může vyjít i na stovky tisíc korun, samozřejmě v závislosti na typu a chemickém složení, stejně jako například na kapacitě. Jinak ale elektrické auto nemá výrazně dražší komponenty, ba dokonce jich má méně, než spalovací auta (nepotřebujete převodovku, turbodmychadlo, apod.).
Pro srovnání, u elektromotoru je běžně jen zhruba kolem 200 jednotlivých dílů, kdežto u spalovacího motoru většinou i 1 400 dílů, což mimochodem také zvedá pravděpodobnost, že se u spalovacího auta něco pokazí a prodraží se vám tedy následný servis.
Elektromobily jsou rok od roku levnější, příkladem je opakované snižování ceny u Tesly v letošním roce. Předpokladem je, že s přechodem na velkovýrobu elektrických aut klesnou náklady, což povede i k nižší pořizovací ceně.
Novodobá elektromobilita je stále ještě v plenkách, což se bohužel promítá mimo jiné i do příliš vysoké pořizovací ceny za elektrické auto. Ve srovnání se spalovacími auty je elektromobil prostě dražší na pořízení, nicméně celkové náklady za provoz a servis mohou být klidně naopak nakonec nižší. Nicméně časem se situace mění a nejlevnější elektromobil na trhu už dávno nestojí takový ranec, jako před lety. Technologie se zlevňují, díky modernizaci, ale i velkovýrobě.
Nejlevnější elektromobil na českém trhu je Dacia Spring Electric, který aktuálně pořídíte za cenu 419 900 Kč včetně DPH. Konkrétně se jedná o model Spring Electric 45 ve verzi Essential, která má v online konfigurátoru ze všech nabízených možností maximálně ořezanou výbavu.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
Cenu elektromobilu obecně prodražuje především baterie (trakční), která může vyjít i na stovky tisíc korun, samozřejmě v závislosti na typu a chemickém složení, stejně jako například na kapacitě. Jinak ale elektrické auto nemá výrazně dražší komponenty, ba dokonce jich má méně, než spalovací auta (nepotřebujete převodovku, turbodmychadlo, apod.).
Pro srovnání, u elektromotoru je běžně jen zhruba kolem 200 jednotlivých dílů, kdežto u spalovacího motoru většinou i 1 400 dílů, což mimochodem také zvedá pravděpodobnost, že se u spalovacího auta něco pokazí a prodraží se vám tedy následný servis.
Elektromobily jsou rok od roku levnější, příkladem je opakované snižování ceny u Tesly v letošním roce. Předpokladem je, že s přechodem na velkovýrobu elektrických aut klesnou náklady, což povede i k nižší pořizovací ceně.