Naleštěná bída? Tvůrce Mini Cooperu představil vlastní řadu elektrokol
- Tvůrce ikonického Mini Cooperu představuje novou generaci elektrokol
- Novinka je zaměřena převážně na městskou dopravu
- Jedná se především o stylovku bez zajímavých parametrů

Málokdo ví, že za legendáním Mini Cooperem stojí výrobce jízdních kol. Tato společnost, Cooper Bikes, se po čase stala divizí automobilky BMW, kde i nadále vyvíjí nové vozy. Kromě toho se ale věnuje i své původní činnosti. Nyní představuje druhou generaci elektrických kol.
Cooper Bikes představuje vlastní řadu elektrokol
Čtyři nové modely jsou určené především pro městskou dopravu. Všechny nabídnou shodný pohon umístěný v náboji zadního kola. Motor Zehus Gen2 je navíc schopný i rekuperace brzdného účinku. Tato funkce dává bicyklům teoretickou možnost „neomezeného dojezdu“. V praxi je to samozřejmě téměř nemožné. Taková jízda by nebyla jak příjemná, tak efektivní.
Regenerativní funkce ale dokáže za běžného užívání přidat kolem 5 % dojezdu. Jako příjemný bonus navíc šetří vaše brzdové destičky. Aby kola splnily homologační podmínky, je jejich rychlost omezena na 25 km/h. Výrobce do kol tedy záměrně montuje motory se slabším výkonem, což má za následek také nižší hmotnost, kterou oceníte zvlášť ve městě.

Čtěte také: Mini chystá velkolepý návrat modelu, o který tehdy nikdo nestál
Nízká hmotnost si vybírá svou daň
Baterie má kapacitu 173 Wh, což také není zrovna typická hodnota. Kola podobného typu nabízí baterii i 4× větší. Je to daň za uložení baterie přímo v těle motoru. Vzhled kola tak nijak nenarušuje rozměrná a nevzhledná baterie umístěná v rámu. Mechanicky se jedná o jednoduché prostředky. Některé modely jsou jednorychlostní, a tak odpadá nutnost servisování přehazovaček, kazet i přesmykače. V takovém případě navíc sílu přenáší místo řetězu řemen.
Celkový vzhled nenarušuje ani displej na řidítkách. Žádný zde totiž nenajdete. Místo toho můžete použít vlastní telefon s příslušnou aplikací. Mezi modely jsou pouze drobné technické rozdíly. S výjimkou silniční verze CR-7E tak například všechny používají hydraulické brzdy. Každý model má své zaměření a vyberou si jak příznivci silničních kol, tak i ti, kteří nedají dopustit na klasická městská a elegantní kola. Startovací cena byla nastavena na 2 399 EUR (zhruba 59 000 Kč). Na trh by se měly dostat již velmi brzy, pravděpodobně kolem poloviny letošního roku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.