Toyota s výrobou v Rusku nadobro končí! Zůstane pouze servisní síť

  • Toyota oficiálně ukončila výrobu vozidel v Rusku
  • Továrny zůstávaly v pohotovostním režimu
  • S pokračující válkou však Toyotě došla trpělivost
Elektrifikované portfolio vozů automobilky Toyota

Elektrifikované portfolio vozů automobilky Toyota | foto: Toyota

Na počátku rusko-ukrajinského válečného konfliktu Toyota, stejně jako i ostatní výrobci, dočasně přerušila výrobu vozidel na území Ruské federace. Jenže s neutichající situací se japonská automobilka rozhodla výrobu ve své petrohradské továrně ukončit nadobro. Toyota si akorát ponechá svoje kanceláře v Moskvě, píše agentura Reuters.

Toyota nadobro končí s výrobou aut v Rusku

Pozastavení výroby proběhlo již čtvrtého března letošního roku. Nastavené sankce přerušily dodavatelský řetězec, a tak továrny stejně neměly z čeho vyrábět. V Japonsku ale doufali v brzké vyřešení konfliktu, a proto výrobní linky ponechávaly připravené k opětovnému spuštění. A to až do minulého týdne.

Společnost zveřejnila 23. září vyjádření, ve kterém zmiňuje, že vzhledem k okolnostem se nezdá obnovení provozu pravděpodobné, a tak výrobu zastavuj permanentně. Zaměstnanci od vedení obdrží podporu a pomoc s hledáním nového uplatnění, případně i nové školení a vzdělávací programy. Společnost navíc nabídne svým zaměstnancům finanční příspěvek nad rámec zákonné výše.

Elektrická Toyota bZ3

Elektrická Toyota bZ3 se má stát elektrickým nástupcem legendární Corolly | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota chystá elektrického nástupce Corolly. Nebudete se stačit divit, co vymysleli


Majitelé vozidel bez podpory nezůstanou

Výstavba místní továrny v Petrohradě byla zahájena v roce 2005. O dva roky později z výrobních linek začaly sjíždět modely Camry. V roce 2016 továrna rozšířila svojí produkci o model RAV4. Při plném provozu je výrobní kapacita 100 tisíc vozidel ročně. Ty pak mířily především na místní trh, menší procento pak do okolních zemí.

Jaké kroky hodlá Toyota s uzavřenou továrnou podniknout zatím nejsou známé. I prodej ale přichází v úvahu. Mluvčí společnosti se ale jasně vyjádřil, že pokud by k prodeji mělo dojít, nový majitel by jednoduše nesměl vyrábět Toyoty s jiným znakem na kapotě. Ukončení výroby ale v případě japonské značky neznamená odchod z lokálního trhu. S mnoha vozy na silnicích a funkční dealerskou sítí zůstane značka v zemi, kvůli podpoře současných zákazníků. Servisní sít bude samozřejmě přijímat i vozy Lexus.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota s výrobou v Rusku nadobro končí! Zůstane pouze servisní síť

  • Toyota oficiálně ukončila výrobu vozidel v Rusku
  • Továrny zůstávaly v pohotovostním režimu
  • S pokračující válkou však Toyotě došla trpělivost
Elektrifikované portfolio vozů automobilky Toyota

Elektrifikované portfolio vozů automobilky Toyota | foto: Toyota

Na počátku rusko-ukrajinského válečného konfliktu Toyota, stejně jako i ostatní výrobci, dočasně přerušila výrobu vozidel na území Ruské federace. Jenže s neutichající situací se japonská automobilka rozhodla výrobu ve své petrohradské továrně ukončit nadobro. Toyota si akorát ponechá svoje kanceláře v Moskvě, píše agentura Reuters.

Toyota nadobro končí s výrobou aut v Rusku

Pozastavení výroby proběhlo již čtvrtého března letošního roku. Nastavené sankce přerušily dodavatelský řetězec, a tak továrny stejně neměly z čeho vyrábět. V Japonsku ale doufali v brzké vyřešení konfliktu, a proto výrobní linky ponechávaly připravené k opětovnému spuštění. A to až do minulého týdne.

Společnost zveřejnila 23. září vyjádření, ve kterém zmiňuje, že vzhledem k okolnostem se nezdá obnovení provozu pravděpodobné, a tak výrobu zastavuj permanentně. Zaměstnanci od vedení obdrží podporu a pomoc s hledáním nového uplatnění, případně i nové školení a vzdělávací programy. Společnost navíc nabídne svým zaměstnancům finanční příspěvek nad rámec zákonné výše.

Elektrická Toyota bZ3

Elektrická Toyota bZ3 se má stát elektrickým nástupcem legendární Corolly | foto: Toyota


Čtěte také: Toyota chystá elektrického nástupce Corolly. Nebudete se stačit divit, co vymysleli


Majitelé vozidel bez podpory nezůstanou

Výstavba místní továrny v Petrohradě byla zahájena v roce 2005. O dva roky později z výrobních linek začaly sjíždět modely Camry. V roce 2016 továrna rozšířila svojí produkci o model RAV4. Při plném provozu je výrobní kapacita 100 tisíc vozidel ročně. Ty pak mířily především na místní trh, menší procento pak do okolních zemí.

Jaké kroky hodlá Toyota s uzavřenou továrnou podniknout zatím nejsou známé. I prodej ale přichází v úvahu. Mluvčí společnosti se ale jasně vyjádřil, že pokud by k prodeji mělo dojít, nový majitel by jednoduše nesměl vyrábět Toyoty s jiným znakem na kapotě. Ukončení výroby ale v případě japonské značky neznamená odchod z lokálního trhu. S mnoha vozy na silnicích a funkční dealerskou sítí zůstane značka v zemi, kvůli podpoře současných zákazníků. Servisní sít bude samozřejmě přijímat i vozy Lexus.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."