Na počátku rusko-ukrajinského válečného konfliktu Toyota, stejně jako i ostatní výrobci, dočasně přerušila výrobu vozidel na území Ruské federace. Jenže s neutichající situací se japonská automobilka rozhodla výrobu ve své petrohradské továrně ukončit nadobro. Toyota si akorát ponechá svoje kanceláře v Moskvě, píše agentura Reuters.
Pozastavení výroby proběhlo již čtvrtého března letošního roku. Nastavené sankce přerušily dodavatelský řetězec, a tak továrny stejně neměly z čeho vyrábět. V Japonsku ale doufali v brzké vyřešení konfliktu, a proto výrobní linky ponechávaly připravené k opětovnému spuštění. A to až do minulého týdne.
Společnost zveřejnila 23. září vyjádření, ve kterém zmiňuje, že vzhledem k okolnostem se nezdá obnovení provozu pravděpodobné, a tak výrobu zastavuj permanentně. Zaměstnanci od vedení obdrží podporu a pomoc s hledáním nového uplatnění, případně i nové školení a vzdělávací programy. Společnost navíc nabídne svým zaměstnancům finanční příspěvek nad rámec zákonné výše.
Čtěte také: Toyota chystá elektrického nástupce Corolly. Nebudete se stačit divit, co vymysleli
Výstavba místní továrny v Petrohradě byla zahájena v roce 2005. O dva roky později z výrobních linek začaly sjíždět modely Camry. V roce 2016 továrna rozšířila svojí produkci o model RAV4. Při plném provozu je výrobní kapacita 100 tisíc vozidel ročně. Ty pak mířily především na místní trh, menší procento pak do okolních zemí.
Jaké kroky hodlá Toyota s uzavřenou továrnou podniknout zatím nejsou známé. I prodej ale přichází v úvahu. Mluvčí společnosti se ale jasně vyjádřil, že pokud by k prodeji mělo dojít, nový majitel by jednoduše nesměl vyrábět Toyoty s jiným znakem na kapotě. Ukončení výroby ale v případě japonské značky neznamená odchod z lokálního trhu. S mnoha vozy na silnicích a funkční dealerskou sítí zůstane značka v zemi, kvůli podpoře současných zákazníků. Servisní sít bude samozřejmě přijímat i vozy Lexus.
Na počátku rusko-ukrajinského válečného konfliktu Toyota, stejně jako i ostatní výrobci, dočasně přerušila výrobu vozidel na území Ruské federace. Jenže s neutichající situací se japonská automobilka rozhodla výrobu ve své petrohradské továrně ukončit nadobro. Toyota si akorát ponechá svoje kanceláře v Moskvě, píše agentura Reuters.
Pozastavení výroby proběhlo již čtvrtého března letošního roku. Nastavené sankce přerušily dodavatelský řetězec, a tak továrny stejně neměly z čeho vyrábět. V Japonsku ale doufali v brzké vyřešení konfliktu, a proto výrobní linky ponechávaly připravené k opětovnému spuštění. A to až do minulého týdne.
Společnost zveřejnila 23. září vyjádření, ve kterém zmiňuje, že vzhledem k okolnostem se nezdá obnovení provozu pravděpodobné, a tak výrobu zastavuj permanentně. Zaměstnanci od vedení obdrží podporu a pomoc s hledáním nového uplatnění, případně i nové školení a vzdělávací programy. Společnost navíc nabídne svým zaměstnancům finanční příspěvek nad rámec zákonné výše.
Čtěte také: Toyota chystá elektrického nástupce Corolly. Nebudete se stačit divit, co vymysleli
Výstavba místní továrny v Petrohradě byla zahájena v roce 2005. O dva roky později z výrobních linek začaly sjíždět modely Camry. V roce 2016 továrna rozšířila svojí produkci o model RAV4. Při plném provozu je výrobní kapacita 100 tisíc vozidel ročně. Ty pak mířily především na místní trh, menší procento pak do okolních zemí.
Jaké kroky hodlá Toyota s uzavřenou továrnou podniknout zatím nejsou známé. I prodej ale přichází v úvahu. Mluvčí společnosti se ale jasně vyjádřil, že pokud by k prodeji mělo dojít, nový majitel by jednoduše nesměl vyrábět Toyoty s jiným znakem na kapotě. Ukončení výroby ale v případě japonské značky neznamená odchod z lokálního trhu. S mnoha vozy na silnicích a funkční dealerskou sítí zůstane značka v zemi, kvůli podpoře současných zákazníků. Servisní sít bude samozřejmě přijímat i vozy Lexus.