Toyota chystá elektrického nástupce Corolly. Nebudete se stačit divit, co vymysleli
- Díky čínské vládě máme lepší představu o elektrickém nástupci Toyoty Corolly
- Povinně sdělovaná data se často „provalí“ dříve, než plánuje výrobce
- Technika chystaného elektrického modelu bZ3 vás ovšem překvapí

Díky požadavkům čínské vlády máme nyní lepší představu o dalším chystaném elektrickém modelu od Toyoty. V červnu byly podány první obrázky k rukám patentového úřadu.
V Číně unikají data automobilek kvůli tamní vládě
Čínské ministerstvo po automobilkách požaduje zaslání kompletních specifikací a snímků dostatečně dopředu, než jsou vozy uvedeny na trh. Kvůli únikům dat ale tato legislativa výrobcům často znemožní kvalitní představení vozidla, jelikož jsou data již dávno dostupná. Původně se měl chystaný model Toyoty jmenovat bZ5.
Pokud jej srovnáme s prvním modelem této řady, bZ4X, bude chystaný sedan větší jak současné bZ4X. Na délku bude měřit 4,73 m, což je o 4 cm více než SUV. Díky tomu bude mít sedan i větší rozvor kol (2,88 vs. 2,86 m). Větší hodnotu šířky si o dva centimetry zachová SUV (1,88 m) a samozřejmě stejně tak i výšku. Ta je znatelně vyšší, a to o o celých 17 centimetrů (1,65 m).

Čtěte také: Nový elektromobil od Toyoty je takový průšvih, že automobilka nabízí zpětný výkup
Cože? Tohle není Toyota?
Ačkoliv se to může u Toyoty zdát divné, vůz vlastně nepochází z jejich dílen. Tak, jak bývá spíše zvykem, že jiné značky používají techniku Toyoty a zabalí jí do své karoserie a odznaku, tentokrát využila této praxe právě Toyota a model bZ3 je pouze přebrandovaný BYD. Model vyrábí společnost Fudi Power, což je elektrická divize čínského automobilového giganta.
Model by měl používat levnější typ baterie LFP. Je známé, že spousta automobilek má své dodavatele baterií. Toyota se ale nezastavila pouze u “cizích” baterií. Elektromotory použité ve voze dodává taktéž BYD ze své továrny. Řada použitých motorů TZ200-XS022 nabízí výkon od 135 do 180 kW. Poháněná je zadní náprava, vůz váhou přesáhne 2 200 kilogramů a nabídne maximální rychlost omezenou na 150 km/h.

Jde o opatrnost výrobce nebo potvrzení zdrženlivého postoje k elektromobilitě?
Nejspíš málokdo by od jedné z největších automobilek takový tah čekal. Vzdala se po prvních nezdarech Toyota svých ambicí na vývoj vlastních elektromobilů? Chce se automobilka na startu inspirovat u konkurence? Nebo se snad jedná o start dlouhodobé spolupráce?
Zatím díky povinným informacím čínské vládě dostáváme lepší představu o nástupci populární Corolly. Bude se v současné podobě vůz dodávat na všechny klíčové trhy značky? Dočkáme se převlečeného BYDu i v naší republice?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.