Není to poprvé a zřejmě ani naposledy. Jeden z šéfů Toyoty se opět vyjádřil dost nelichotivým a překvapivě i neznalým způsobem na adresu elektromobilů a zopakoval věty, které byly aktuální možná tak před několika lety…
TIP: Otec Priuse: hybridy mají úspěch, k elektromobilům jsem skeptický
Rozhovor pro zahraniční kolegy z Electreku se odehrál za zavřenými dveřmi na autosalonu v Las Vegas. Na novinářské dotazy odpovídal Jack Hollis, viceprezident a generální manažer Toyoty pro Severní Ameriku. Podle něj automobilka postupně pracuje na elektroautech, ovšem právě teď o ně není zájem. Za dveřmi se přitom odehrával autosalon, na kterém celý automobilový průmysl ukazoval přechod k elektromobilům.
Šéf Toyoty místo toho tlačil vodíkové automobily a poukazoval na úspěchy hybridních vozů. Přitom netušil, jakých pokroků už dnes dosáhly elektromobily a že už dnes nemají problémy s pomalejším nabíjením či dojezdem. Podle redaktora Electreku byl tón odpovědí na jeho otázky (a otázky ostatních, kteří se dovolili na něco peprnějšího zeptat) šokující. Ve zkratce Hollis opakovaně tvrdil, že po elektrických vozech není poptávka, že elektromobily mají jen velmi malý tržní podíl a že na nich automobilky nevydělávají. Tak proč by je měla Toyota vyrábět?
Electrek pak k tomu ve svém článku dodal, že Toyota byla považována za automobilku, která je na té správné straně – za zeleného výrobce aut díky mnoha rokům s Priusem. Ovšem nyní Toyota v reklamě útočí na elektromobily, bojuje proti nastavení standardů pro čistší ovzduší, a nepustí k vodě svá vodíková auta ani přesto, že zaznamenáváme ohromný nárůst poptávky po elektromobilech a obecně autech na baterky.
Je to už více než 8 let, kdy Toyota vyrobila první elektromobil iQ EV. Ten byl ovšem tehdy se svými parametry (dojezd méně než 100 km, nízký výkon, pomalé zrychlení, pomalé nabíjení,..) spíše pro smích a neměl opravdu mnoho šancí na úspěch. V letošním roce ovšem japonský výrobce konečně obrátil a oznámil, že do konce roku 2025 představí celkem 6 elektromobilů. A jako jeden z posledních, ne-li úplně poslední velký automobilový výrobce představil první sériově vyráběný elektromobil, Lexus UX 300e. Ten už je na tom podstatně lépe. A další modely nás teprve čekají.
zdroj: Electrek
Není to poprvé a zřejmě ani naposledy. Jeden z šéfů Toyoty se opět vyjádřil dost nelichotivým a překvapivě i neznalým způsobem na adresu elektromobilů a zopakoval věty, které byly aktuální možná tak před několika lety…
TIP: Otec Priuse: hybridy mají úspěch, k elektromobilům jsem skeptický
Rozhovor pro zahraniční kolegy z Electreku se odehrál za zavřenými dveřmi na autosalonu v Las Vegas. Na novinářské dotazy odpovídal Jack Hollis, viceprezident a generální manažer Toyoty pro Severní Ameriku. Podle něj automobilka postupně pracuje na elektroautech, ovšem právě teď o ně není zájem. Za dveřmi se přitom odehrával autosalon, na kterém celý automobilový průmysl ukazoval přechod k elektromobilům.
Šéf Toyoty místo toho tlačil vodíkové automobily a poukazoval na úspěchy hybridních vozů. Přitom netušil, jakých pokroků už dnes dosáhly elektromobily a že už dnes nemají problémy s pomalejším nabíjením či dojezdem. Podle redaktora Electreku byl tón odpovědí na jeho otázky (a otázky ostatních, kteří se dovolili na něco peprnějšího zeptat) šokující. Ve zkratce Hollis opakovaně tvrdil, že po elektrických vozech není poptávka, že elektromobily mají jen velmi malý tržní podíl a že na nich automobilky nevydělávají. Tak proč by je měla Toyota vyrábět?
Electrek pak k tomu ve svém článku dodal, že Toyota byla považována za automobilku, která je na té správné straně – za zeleného výrobce aut díky mnoha rokům s Priusem. Ovšem nyní Toyota v reklamě útočí na elektromobily, bojuje proti nastavení standardů pro čistší ovzduší, a nepustí k vodě svá vodíková auta ani přesto, že zaznamenáváme ohromný nárůst poptávky po elektromobilech a obecně autech na baterky.
Je to už více než 8 let, kdy Toyota vyrobila první elektromobil iQ EV. Ten byl ovšem tehdy se svými parametry (dojezd méně než 100 km, nízký výkon, pomalé zrychlení, pomalé nabíjení,..) spíše pro smích a neměl opravdu mnoho šancí na úspěch. V letošním roce ovšem japonský výrobce konečně obrátil a oznámil, že do konce roku 2025 představí celkem 6 elektromobilů. A jako jeden z posledních, ne-li úplně poslední velký automobilový výrobce představil první sériově vyráběný elektromobil, Lexus UX 300e. Ten už je na tom podstatně lépe. A další modely nás teprve čekají.
zdroj: Electrek