Toyota iQ EV: zapovězený elektromobil

Je to už pěkných pár let, kdy Toyota vyrobila elektromobil. Dnes naopak propaguje hybridy či plug-in hybridy. A elektromobily mají zkrátka smůlu.

Píše se rok 2018 a při pohledu na tehdejší elektrický vůz Toyota iQ EV je asi každému jasné, že s tímhle do světa díru automobilka neudělá. Po zhruba 7 letech už může působit poněkud nedospěle či nemoderně.

Viceprezident Toyoty Takeshi Uchiyamada tehdy uvedl: „Možnosti dnešních elektromobilů neodpovídají požadavkům zákazníků, jde přitom hlavně o omezený dojezd, cenu a dobu dobíjení baterií.“

A tak Toyota vyrobila nakonec jen 100 kusů tohoto prťavého elektromobilu pro zákazníky v Japonsku a Spojených státech. Od skutečně velkosériové výroby Japonci upustili.

Co tehdy elektromobily od Toyoty uměl? Nabízel místo pro 4 cestující, měl elektromotor s výkonem 63 koní (47 kW) s točivým momentem 163 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 14 sekund, maximální rychlost 125 km/hod, či Li-Ion baterii s kapacitou 11 kWh, která zajišťovala až 105 km na jedno nabití dle japonské normy (či až 85 km dle měření NEDC). Následné nabíjení trvalo 3 hodiny, s rychlonabíjením na 80 % stačilo jen 15 minut.

Tip: Otec Priuse: hybridy mají úspěch, k elektromobilům jsem skeptický

Tipujeme, že by Toyota iQ EV ve své době neměla úspěch ze stejných důvodů, které uváděla automobilka jako zásadní nedostatky. Stal se alespoň sběratelskou raritou. Je však škoda, že nyní, kdy technologie pokročily, Toyota v tomto směru již nepokračuje a zatím jako jedna z posledních automobilek nemá v rukávu také najaké plně elektrické auto. Nebo snad má, ale jen ho tají? Vyjádření otce Priusu mluví jasně. Toyota zatím v plnou elektrifikaci nevěří.

https://www.youtube.com/watch?v=78kGRsLoqCU

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota iQ EV: zapovězený elektromobil

Je to už pěkných pár let, kdy Toyota vyrobila elektromobil. Dnes naopak propaguje hybridy či plug-in hybridy. A elektromobily mají zkrátka smůlu.

Píše se rok 2018 a při pohledu na tehdejší elektrický vůz Toyota iQ EV je asi každému jasné, že s tímhle do světa díru automobilka neudělá. Po zhruba 7 letech už může působit poněkud nedospěle či nemoderně.

Viceprezident Toyoty Takeshi Uchiyamada tehdy uvedl: „Možnosti dnešních elektromobilů neodpovídají požadavkům zákazníků, jde přitom hlavně o omezený dojezd, cenu a dobu dobíjení baterií.“

A tak Toyota vyrobila nakonec jen 100 kusů tohoto prťavého elektromobilu pro zákazníky v Japonsku a Spojených státech. Od skutečně velkosériové výroby Japonci upustili.

Co tehdy elektromobily od Toyoty uměl? Nabízel místo pro 4 cestující, měl elektromotor s výkonem 63 koní (47 kW) s točivým momentem 163 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/hod za 14 sekund, maximální rychlost 125 km/hod, či Li-Ion baterii s kapacitou 11 kWh, která zajišťovala až 105 km na jedno nabití dle japonské normy (či až 85 km dle měření NEDC). Následné nabíjení trvalo 3 hodiny, s rychlonabíjením na 80 % stačilo jen 15 minut.

Tip: Otec Priuse: hybridy mají úspěch, k elektromobilům jsem skeptický

Tipujeme, že by Toyota iQ EV ve své době neměla úspěch ze stejných důvodů, které uváděla automobilka jako zásadní nedostatky. Stal se alespoň sběratelskou raritou. Je však škoda, že nyní, kdy technologie pokročily, Toyota v tomto směru již nepokračuje a zatím jako jedna z posledních automobilek nemá v rukávu také najaké plně elektrické auto. Nebo snad má, ale jen ho tají? Vyjádření otce Priusu mluví jasně. Toyota zatím v plnou elektrifikaci nevěří.

https://www.youtube.com/watch?v=78kGRsLoqCU

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."