Toyota na to jde chytře. Příplatek za plug-in hybrid je teď zcela minimální

Matouš Vrchota
Logo automobilky Toyota | foto: Luboš Srb
Logo automobilky Toyota | foto: Luboš Srb

Toyota zlevnila plug-in hybridní motorizaci, aby ji dostala mezi lidi. Příplatek u modelu C-HR je jen 20 000 Kč oproti hybridu. Necháte se zlákat?

Jak dostat plug-in hybridy mezi lidi?

Při procházení nabídky automobilek dnes již téměř nenajdete značku, která by ve svém portfoliu neměla alespoň částečně elektrifikovaný model. Důvod je zřejmý. Výrobci musí prodat více nízkoemisních vozidel, aby splnili důležité evropské kvóty bez nutnosti plateb vysokých pokut. Tohle se výborně daří Toyotě. Její nabídka je již téměř kompletně hybridní a její vozy jsou pro tento pohon velmi populární. Jejich cena navíc záhadně klesá.

Plně automatické full hybridní systémy vídáme na silnicích denně a lidé se na ně zvykli vcelku rychle. Není potřeba nic řešit, vše je v režii vozidla a majitelé sklízí ovoce v podobě nízké spotřeby paliva a snížených emisí škodlivých plynů. Jejich cena je dnes navíc téměř totožná s konvenčními spalovacími motorizacemi.

Jelikož Toyota poskočila v technologii opět dále, chtěla by nyní stejným způsobem pomoci zájemcům i k dalšímu stupni elektrifikace, k hybridu do zásuvky. Plug-in hybridní pohon nabízí například u modelu C-HR. Tento modernizovaný model ve své druhé generaci přidává delší elektrický dojezd poprvé i do menšího segmentu crossoveru. Výhodou je výrazně delší dojezd čistě na elektřinu, a to až 100 km. Do nedávna si vůz ale pořizovali jen ti, kterým nevadil vyšší příplatek za baterii a druhou pohonnou technologii v jednom voze.

Plug-in hybridní Toyota C-HR | foto: Toyota
Plug-in hybridní Toyota C-HR | foto: Toyota

Toyota má skvělý recept na všechny stupně hybridizace

Jelikož se ale plug-in hybridní model může papírově chlubit výrazně nižší spotřebou, ve specifikacích plní i znatelně lepší limity pro produkci výfukových zplodin. Pro automobilku tak může být velkou motivací prodat více takových kusů a vylepšit si své skóre. Nejen to, ale i technologický postup mohou za to, že hybrid do zásuvky u Toyoty nyní pořídíte za téměř totožnou cenu jako jeho full hybridního kolegu.

Příplatek jen 20 tisíc?

S příplatkem pouhých 20 tisíc korun jde o velmi zajímavou nabídku. Základní verzi full hybridu Toyota C-HR ve výbavě Style pořídíte v akční nabídce již od 809 000 korun. Plug-in hybrid ve stejné výbavě od 829 900 korun. V nabídce je dokonce v nižší verzi Comfort Plus již od 799 900 korun. To jej činí dokonce levnější než základní „automatickou“ čtyřkolku. Model C-HR se aktuálně v akční nabídce začíná prodávat od 749 900 korun.

Nespornou výhodou je delší dojezd na baterii, který se konkrétně u modelu C-HR pohybuje kombinovaně město/okresky/dálnice nad hranicí 60 kilometrů. Ač je nabídka velmi lákavá, stále je potřeba splnit podmínku možnosti nabíjení. Výhodou je, že takové vozidlo lze přes noc dobít i z běžné domácí zásuvky bez nutnosti wallboxu a silnější elektroinstalace. Živit plug-in hybrid výhradně z veřejných nabíječek zatím stále nedává smysl.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články