Toyota Mirai oficiálně získala zápis v Guinnessově knize rekordů za nejdelší vzdálenost ujetou elektrickým vozidlem na vodíkové palivové články. Automobil zvládl ujet 1361 km (845 mil) na jednu nádrž, jejíž naplnění vodíkem trvalo necelých pět minut. Rekord Toyoty Mirai představuje nový milník pro vozidla s nulovými emisemi.
“V roce 2016 byla Toyota Mirai prvním sériovým elektrickým vozidlem s palivovými články, které bylo v Severní Americe k dispozici pro maloobchodní prodej. Mirai nové generace nyní vytváří dálkové rekordy,“ řekl Bob Carter, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor North America. “Jsme hrdí na to, že jsme tvůrci této vzrušující technologie, která je jednou z rostoucí řady možností výběru vozidel s nulovými emisemi v našem portfoliu.”
Oficiální pokus o rekord byl pečlivě sledován zkušebními komisaři Guinnessovy knihy rekordů a přesně dodržoval přísná pravidla a postupy dokumentace. Dvoudenní pokus o rekord pod vedením zkušené posádky, profesionálního hypermilera Waynea Gerdese a co-pilota Boba Wingera, začal v pondělí 23. srpna 2021 v technickém centru Toyoty (TTC) v Gardeně v Kalifornii, kde sídlí skupina pro vývoj palivových článků. První den dvojice absolvovala 473 mil s pouhými dvěma výměnami řidičů.
Čtěte také: Toyota představuje podivuhodnou elektrokoloběžku, kterou si jen tak nekoupíte!
Další den, kdy posádka ujela 372 mil, se skládal převážně z městských silničních úseků a jezdci také absolvovali ranní a odpolední špičky na dálnici mezi Los Angeles a Orange County. Ve chvíli, kdy Toyota dorazila zpět do cíle v technickém centru, nezbýval v nádrži už žádný vodík a na palubním počítači se objevilo číslo 845 mil celkového nájezdu. Ten byl vzápětí potvrzen testovacím komisařem Guinnessovy knihy rekordů.
Mirai celkem spotřeboval 5,65 kg vodíku a bez tankování minul na své trase 12 dalších vodíkových stanic. Rekordního výsledku bylo dosaženo také díky řidičským zkušenostem s technikou úsporné jízdy, která optimalizovala výkon Toyoty za konkrétních jízdních podmínek. Posádka také využila několik základních typů, které si může vyzkoušet každý řidič.
Již příprava na cestu a celkový technický stav automobilu má vliv na spotřebu paliva. Pravidelná a plánovaná údržba hraje velkou roli. Špatné seřízení motoru, pohonného ústrojí i brzdového systému se na spotřebě určitě podepíše zvýšenými hodnotami. Stejně důležitý je správný tlak v pneumatikách. Důležitá je také hmotnost. Pokud chcete jezdit úsporně, zbavte se všech zbytečných věcí v kufru vozidla. Ten, kdo ze střechy nesundává střešní nosič, také nemůže očekávat příznivé hodnoty.
Úsporná jízda má ještě další podmínku. Tou je správná technika jízdy. Vyhýbejte se prudkým změnám rychlosti. Jde nejenom o akceleraci, ale také o brzdění. Nejezděte příliš rychle. Minimalizujte chod elektrického příslušenství a klimatizace.
Toyota Mirai oficiálně získala zápis v Guinnessově knize rekordů za nejdelší vzdálenost ujetou elektrickým vozidlem na vodíkové palivové články. Automobil zvládl ujet 1361 km (845 mil) na jednu nádrž, jejíž naplnění vodíkem trvalo necelých pět minut. Rekord Toyoty Mirai představuje nový milník pro vozidla s nulovými emisemi.
“V roce 2016 byla Toyota Mirai prvním sériovým elektrickým vozidlem s palivovými články, které bylo v Severní Americe k dispozici pro maloobchodní prodej. Mirai nové generace nyní vytváří dálkové rekordy,“ řekl Bob Carter, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor North America. “Jsme hrdí na to, že jsme tvůrci této vzrušující technologie, která je jednou z rostoucí řady možností výběru vozidel s nulovými emisemi v našem portfoliu.”
Oficiální pokus o rekord byl pečlivě sledován zkušebními komisaři Guinnessovy knihy rekordů a přesně dodržoval přísná pravidla a postupy dokumentace. Dvoudenní pokus o rekord pod vedením zkušené posádky, profesionálního hypermilera Waynea Gerdese a co-pilota Boba Wingera, začal v pondělí 23. srpna 2021 v technickém centru Toyoty (TTC) v Gardeně v Kalifornii, kde sídlí skupina pro vývoj palivových článků. První den dvojice absolvovala 473 mil s pouhými dvěma výměnami řidičů.
Čtěte také: Toyota představuje podivuhodnou elektrokoloběžku, kterou si jen tak nekoupíte!
Další den, kdy posádka ujela 372 mil, se skládal převážně z městských silničních úseků a jezdci také absolvovali ranní a odpolední špičky na dálnici mezi Los Angeles a Orange County. Ve chvíli, kdy Toyota dorazila zpět do cíle v technickém centru, nezbýval v nádrži už žádný vodík a na palubním počítači se objevilo číslo 845 mil celkového nájezdu. Ten byl vzápětí potvrzen testovacím komisařem Guinnessovy knihy rekordů.
Mirai celkem spotřeboval 5,65 kg vodíku a bez tankování minul na své trase 12 dalších vodíkových stanic. Rekordního výsledku bylo dosaženo také díky řidičským zkušenostem s technikou úsporné jízdy, která optimalizovala výkon Toyoty za konkrétních jízdních podmínek. Posádka také využila několik základních typů, které si může vyzkoušet každý řidič.
Již příprava na cestu a celkový technický stav automobilu má vliv na spotřebu paliva. Pravidelná a plánovaná údržba hraje velkou roli. Špatné seřízení motoru, pohonného ústrojí i brzdového systému se na spotřebě určitě podepíše zvýšenými hodnotami. Stejně důležitý je správný tlak v pneumatikách. Důležitá je také hmotnost. Pokud chcete jezdit úsporně, zbavte se všech zbytečných věcí v kufru vozidla. Ten, kdo ze střechy nesundává střešní nosič, také nemůže očekávat příznivé hodnoty.
Úsporná jízda má ještě další podmínku. Tou je správná technika jízdy. Vyhýbejte se prudkým změnám rychlosti. Jde nejenom o akceleraci, ale také o brzdění. Nejezděte příliš rychle. Minimalizujte chod elektrického příslušenství a klimatizace.