V průběhu posledních let se Toyota snažila co nejdéle distancovat od čistě elektrických vozů, ale den D přichází čím dál rychleji. Jejich postupný nástup elektrifikace do portfolia aut se může během pár let dost vymstít, o tom ví své i ředitel automobilky Akio Toyoda. Rozpovídal se totiž na tiskové konferenci pořádané Wall Street Journal o tom, jak bude ve výsledku elektromobilita špatná a jak investice nebudou únosné. A to i přes skutečnost, že zákazníkům a vládě slíbili prodávat elektromobily do roku 2025.
Pravděpodobně ten nejdůležitější důvod, proč Toyoda zaútočil na smysl elektrifikace, bude v tom, že se mu nelíbí časový limit od japonské vlády. Podle různých zdrojů by mělo Japonsko zakázat veškeré auta na fosilní palivo do roku 2035, což se nehodí tak gigantické továrně do krámu. Mezi další důvody uvedl, že hromadná změna na elektromobilitu zničí spoustu pracovních míst, bude vyžadovat obrovské finanční injekce a mimo jiné ve výsledku vyprodukuje více oxidu uhličitého.
Dávají vám však tyto argumenty takový smysl, abyste bojovali za úplnou stopku elektromobilům? Tak například míry vypouštění oxidu uhličitého u auta na baterky versus vůz na fosilní palivo byly už dávno potvrzeny jako nižší. Krásné shrnutí čísel nabízí twitterový uživatel AukeHoekstra. Pravdu má Toyota v tom, že určitě v průběhu přechodu k elektromobilům přijde spousta lidí o místa. Nezmínil už však fakt, že se na trhu práce objeví díky tomu velká porce nových pracovních příležitostí. To už raději mohl vznést obavy z těžby materiálů na baterie či možnému tepelnému úniku z baterií, což může způsobit následný požár vozu. Podle deníku se však takovým tématům vyhýbal a není divu, když má do roku 2025 Toyota nabídnout pod svou značkou plnohodnotné elektromobily se solid-state bateriemi.
Čtěte také: Toyota elektromobil s revoluční baterií již v příštím roce?
Pokud něco v tomto světě platí, tak to, že pokrok nelze zastavit. Nikdo se nepozastavil nad vymizením videopůjčoven díky Netflixu a HBO. A ani se nikdo nepozastavil, když výrobci chytrých telefonů začali dávat do zařízení kamery, které konkurují těm za desítky tisíc. Nezastavitelný pokrok teď čeká i automobilky, aby přešly z konvenčního řešení na lepší a úspornější. Slova však Toyodovi nepomohou, zákazníci i vládní organizace chtějí vidět činy. A ty budou už čistě elektrické.
V průběhu posledních let se Toyota snažila co nejdéle distancovat od čistě elektrických vozů, ale den D přichází čím dál rychleji. Jejich postupný nástup elektrifikace do portfolia aut se může během pár let dost vymstít, o tom ví své i ředitel automobilky Akio Toyoda. Rozpovídal se totiž na tiskové konferenci pořádané Wall Street Journal o tom, jak bude ve výsledku elektromobilita špatná a jak investice nebudou únosné. A to i přes skutečnost, že zákazníkům a vládě slíbili prodávat elektromobily do roku 2025.
Pravděpodobně ten nejdůležitější důvod, proč Toyoda zaútočil na smysl elektrifikace, bude v tom, že se mu nelíbí časový limit od japonské vlády. Podle různých zdrojů by mělo Japonsko zakázat veškeré auta na fosilní palivo do roku 2035, což se nehodí tak gigantické továrně do krámu. Mezi další důvody uvedl, že hromadná změna na elektromobilitu zničí spoustu pracovních míst, bude vyžadovat obrovské finanční injekce a mimo jiné ve výsledku vyprodukuje více oxidu uhličitého.
Dávají vám však tyto argumenty takový smysl, abyste bojovali za úplnou stopku elektromobilům? Tak například míry vypouštění oxidu uhličitého u auta na baterky versus vůz na fosilní palivo byly už dávno potvrzeny jako nižší. Krásné shrnutí čísel nabízí twitterový uživatel AukeHoekstra. Pravdu má Toyota v tom, že určitě v průběhu přechodu k elektromobilům přijde spousta lidí o místa. Nezmínil už však fakt, že se na trhu práce objeví díky tomu velká porce nových pracovních příležitostí. To už raději mohl vznést obavy z těžby materiálů na baterie či možnému tepelnému úniku z baterií, což může způsobit následný požár vozu. Podle deníku se však takovým tématům vyhýbal a není divu, když má do roku 2025 Toyota nabídnout pod svou značkou plnohodnotné elektromobily se solid-state bateriemi.
Čtěte také: Toyota elektromobil s revoluční baterií již v příštím roce?
Pokud něco v tomto světě platí, tak to, že pokrok nelze zastavit. Nikdo se nepozastavil nad vymizením videopůjčoven díky Netflixu a HBO. A ani se nikdo nepozastavil, když výrobci chytrých telefonů začali dávat do zařízení kamery, které konkurují těm za desítky tisíc. Nezastavitelný pokrok teď čeká i automobilky, aby přešly z konvenčního řešení na lepší a úspornější. Slova však Toyodovi nepomohou, zákazníci i vládní organizace chtějí vidět činy. A ty budou už čistě elektrické.