Toyota elektromobil s revoluční baterií již v příštím roce?

  • Toyota pracuje na elektromobilu, který má mít revoluční solid-state baterii
  • Dojezd přes 500 km a plné nabití za pouhých 10 minut? To by byl game changer!
  • Teď se dozvídáme, že prototyp se má ukázat už v příštím roce
Toyota, koncept vozu, elektromobil

Toyota, koncept vozu. Bude takhle nějak vypadat i revoluční elektromobil?

Největší automobilový výrobce, japonská Toyota, přišel už v létě zničehonic s tím, že má nové revoluční baterie, které mají zajistit u elektromobilu dojezd 1 000 km na jedno plné nabití. A vzápětí ještě přišel s tím, že má také prototyp elektromobilu, který lze nabít z 0 na 100 % za pouhých 15 minut. Tomu se nedá říct jinak, než slibovat elektromobilovou revoluci…

Toyota slibuje revoluční baterie

Za vylepšením mají být tzv. solid-state baterie, což je přesněji řečeno lithium-ionitová baterie s pevným elektrolytem. O ní už jste možná někdy slyšeli. Podle některých odborníků jde o nástupce Li-Ion baterií, protože může mít několikanásobně vyšší kapacitu či lepší provozní vlastnostni, ať už rychlejší nabíjení nebo neuvěřitelně vysokou bezpečnost.

Podle serveru Nikkei Asia to vypadá, že Toyota chce svůj revoluční elektromobil odhalit už v příštím roce. Přitom ještě v létě jsme se od Toyoty dozvěděli, že vůz nebude venku dříve, než až někdy v roce 2025. Vždyť i jiné firmy vyvíjejí solid-state baterie a chtějí je nasadit u elektromobilů, jenže jejich plány jsou nejdříve v polovině dekády, ne-li spíš až k jejímu konci, tedy před rokem 2030.

Tesla baterie

Baterie, které se aktuálně používají v elektromobilech Tesla

Toyota má podle nejnovějších zpráv přijít nejprve s prototypem elektromobilu, který bude možné nabít dokonce již za 10 minut (a ne za 15 minut, jak bylo uváděno v létě). Že by tedy automobilka, která zatím patří na poli elektromobility k největším odpůrcům (třeba mimo Čínu je jako jedna z posledních absolutně bez elektromobilu) našla nějaký zázračný recept na to, jak vylepšit nejdůležitější část elektromobilu, tedy baterii? Nebo se jen snaží získat čas, když zaspala a dokonce prošvihla možnost koupit Teslu, největšího výrobce elektromobilů na světě? Uvidíme.


Čtěte také: Nejvíce elektrických vozů v ČR prodává Toyota. A to nemá žádný elektromobil


Každopádně přední světová automobilka, která má již pětadvacetiletou tradici ve vývoji a výrobě hybridních vozů, chce již podle dřívějších zveřejněných plánů mít do roku 2025 v nabídce nejméně 10 elektromobilů, z toho šest nabízených celosvětově. Je ale docela dost možné, že rychlejší přechod k elektromobilitě Toyotu donutí zareagovat lépe a přijít nejen s větším počtem elektroaut, ale i právě například s lepší technologií, kterou by teď víc než kdy jindy potřebovala jako sůl.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Toyota elektromobil s revoluční baterií již v příštím roce?

  • Toyota pracuje na elektromobilu, který má mít revoluční solid-state baterii
  • Dojezd přes 500 km a plné nabití za pouhých 10 minut? To by byl game changer!
  • Teď se dozvídáme, že prototyp se má ukázat už v příštím roce
Toyota, koncept vozu, elektromobil

Toyota, koncept vozu. Bude takhle nějak vypadat i revoluční elektromobil?

Největší automobilový výrobce, japonská Toyota, přišel už v létě zničehonic s tím, že má nové revoluční baterie, které mají zajistit u elektromobilu dojezd 1 000 km na jedno plné nabití. A vzápětí ještě přišel s tím, že má také prototyp elektromobilu, který lze nabít z 0 na 100 % za pouhých 15 minut. Tomu se nedá říct jinak, než slibovat elektromobilovou revoluci…

Toyota slibuje revoluční baterie

Za vylepšením mají být tzv. solid-state baterie, což je přesněji řečeno lithium-ionitová baterie s pevným elektrolytem. O ní už jste možná někdy slyšeli. Podle některých odborníků jde o nástupce Li-Ion baterií, protože může mít několikanásobně vyšší kapacitu či lepší provozní vlastnostni, ať už rychlejší nabíjení nebo neuvěřitelně vysokou bezpečnost.

Podle serveru Nikkei Asia to vypadá, že Toyota chce svůj revoluční elektromobil odhalit už v příštím roce. Přitom ještě v létě jsme se od Toyoty dozvěděli, že vůz nebude venku dříve, než až někdy v roce 2025. Vždyť i jiné firmy vyvíjejí solid-state baterie a chtějí je nasadit u elektromobilů, jenže jejich plány jsou nejdříve v polovině dekády, ne-li spíš až k jejímu konci, tedy před rokem 2030.

Tesla baterie

Baterie, které se aktuálně používají v elektromobilech Tesla

Toyota má podle nejnovějších zpráv přijít nejprve s prototypem elektromobilu, který bude možné nabít dokonce již za 10 minut (a ne za 15 minut, jak bylo uváděno v létě). Že by tedy automobilka, která zatím patří na poli elektromobility k největším odpůrcům (třeba mimo Čínu je jako jedna z posledních absolutně bez elektromobilu) našla nějaký zázračný recept na to, jak vylepšit nejdůležitější část elektromobilu, tedy baterii? Nebo se jen snaží získat čas, když zaspala a dokonce prošvihla možnost koupit Teslu, největšího výrobce elektromobilů na světě? Uvidíme.


Čtěte také: Nejvíce elektrických vozů v ČR prodává Toyota. A to nemá žádný elektromobil


Každopádně přední světová automobilka, která má již pětadvacetiletou tradici ve vývoji a výrobě hybridních vozů, chce již podle dřívějších zveřejněných plánů mít do roku 2025 v nabídce nejméně 10 elektromobilů, z toho šest nabízených celosvětově. Je ale docela dost možné, že rychlejší přechod k elektromobilitě Toyotu donutí zareagovat lépe a přijít nejen s větším počtem elektroaut, ale i právě například s lepší technologií, kterou by teď víc než kdy jindy potřebovala jako sůl.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."