Japonské Toyotě patří na českém trhu první příčka, pokud jde o prodeje elektroaut. Již 42 % všech jejích nově prodaných aut od začátku letošního roku bylo vybaveno elektromotorem a baterií.
Toyota jde jako jedna z mála automobilek cestou postupné elektrifikace celého svého portfólia. A zatím tak například nenabízí žádný elektromobil, vše jsou jen hybridy, popřípadě plug-in hybridy. Ale díky vysokým prodejům těchto vozů splňuje limity emisí CO2, a tak ji vlastně nic netlačí k tomu, aby se pustila do výroby elektromobilů či obecně aut s většími bateriemi. Podle Toyoty je právě tohle nejlepší strategie, jak snížit celkové emise, aniž by si musel zákazník zvykat na něco nového, odlišného.
U Toyoty si v České republice od začátku roku 2020 pořídilo elektrifikovanou verzi, tj. konkrétně hybridní některého z modelů již asi 42 % zákazníků (v Evropě je průměr již přes 50 % a třeba u sesterské značky Lexus je to již téměř 100 %). U osobních vozů je to přes 1 740 zákazníků, díky čemuž Toyota drží první příčku prodejů elektrických vozů. Pokud bychom se ale bavili pouze o elektroautech, které je možné externě dobíjet, pak je na prvním místě Škoda Auto, která již prodala 1 024 svých elektromobilů a plug-in hybridů.
Celkově Toyota na českém trhu s 4 579 prodanými vozy obsadila páté místo. Nejprodávanějším modelem byla Corolla s 1131 vozy, což jí zajistilo 4. místo v nižší střední třídě. Následuje Yaris s 971 prodanými vozy. Třetí je RAV4 se 637 prodanými vozy. A strategie Toyoty velí jasně, dále se bude automobilka zaměřovat na hybridy, díky čemuž by si měla první příčku elektrických vozů udržet a možná i zvýšit náskok. Vždyť ve druhé polovině roku dorazí obzvláště zajímavé hybridy, například nový Yaris či plug-in hybridní RAV4.
Japonské Toyotě patří na českém trhu první příčka, pokud jde o prodeje elektroaut. Již 42 % všech jejích nově prodaných aut od začátku letošního roku bylo vybaveno elektromotorem a baterií.
TIP: Toyota opět tvrdí, že o elektromobily není zájem
Toyota jde jako jedna z mála automobilek cestou postupné elektrifikace celého svého portfólia. A zatím tak například nenabízí žádný elektromobil, vše jsou jen hybridy, popřípadě plug-in hybridy. Ale díky vysokým prodejům těchto vozů splňuje limity emisí CO2, a tak ji vlastně nic netlačí k tomu, aby se pustila do výroby elektromobilů či obecně aut s většími bateriemi. Podle Toyoty je právě tohle nejlepší strategie, jak snížit celkové emise, aniž by si musel zákazník zvykat na něco nového, odlišného.
U Toyoty si v České republice od začátku roku 2020 pořídilo elektrifikovanou verzi, tj. konkrétně hybridní některého z modelů již asi 42 % zákazníků (v Evropě je průměr již přes 50 % a třeba u sesterské značky Lexus je to již téměř 100 %). U osobních vozů je to přes 1 740 zákazníků, díky čemuž Toyota drží první příčku prodejů elektrických vozů. Pokud bychom se ale bavili pouze o elektroautech, které je možné externě dobíjet, pak je na prvním místě Škoda Auto, která již prodala 1 024 svých elektromobilů a plug-in hybridů.
Celkově Toyota na českém trhu s 4 579 prodanými vozy obsadila páté místo. Nejprodávanějším modelem byla Corolla s 1131 vozy, což jí zajistilo 4. místo v nižší střední třídě. Následuje Yaris s 971 prodanými vozy. Třetí je RAV4 se 637 prodanými vozy. A strategie Toyoty velí jasně, dále se bude automobilka zaměřovat na hybridy, díky čemuž by si měla první příčku elektrických vozů udržet a možná i zvýšit náskok. Vždyť ve druhé polovině roku dorazí obzvláště zajímavé hybridy, například nový Yaris či plug-in hybridní RAV4.