Přes 50 procent Toyot prodaných v Evropě jsou hybridy
V průběhu prvního čtvrtletí roku 2019 se Toyotě podařilo navýšit podíl hybridů mezi všemi prodanými vozy v Evropě na 51 procent (143 300 z celkových 279 tisíc).
Japonský výrobce přitom očekával, že 50% hranici překročí až v roce 2020, což znamená, že se hybridy prodávají ještě lépe, než se očekávalo (v prvním čtvrtletí jejich prodeje vyskočily meziročně o 14 %). Situace pro hybridy vyznívá ještě pozitivněji v západní Evropě, kde do této kategorie náleželo 61 % prodaných Toyot. Na druhou stranu v Evropě východní to bylo jen 24 %. Kromě toho se podíl Toyoty na evropských trzích mírně zvýšil – na 5,2 %. Přičemž je třeba zmínit, že trh jako celek klesal.
Plug-iny ovšem v Evropě příliš oblíbené nejsou. Toyota jich zde za první tři měsíce roku prodala jen 658 kusů (model Prius Plug-In čili Prime). Což je jen 0,23 % z celého objemu a 11 % z řady Prius jako celku. Jenže je fakt, že pokud se prodeje budou vyvíjet dobře a japonský výrobce nebude mít problém s plněním přísných emisních limitů, k navyšování podílu plug-inů na trhu ho nic nutit nebude.
Za období Q1/2019 prodala Toyota v Evropě celkově 278 800 vozů, z toho 260 400 Toyot a 18 400 Lexusů (z nich bylo hybridních 13 000).
Zdroj: Insideevs