Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Toyota Corolla TS Hybrid 2.0: zcela mimo tabulky

  |  Tomáš Drahoňovský  |  1 komentář

Worth the money, řekli by možná Britové. Toyota vyslyšela volání po voze, který by dokázal být jak ekologický, tak i výkonný a řidičsky relativně zajímavý. A dílo se podařilo. Za dobrou práci si ovšem Japonci nechávají také pořádně zaplatit.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, vzhled a výbava
» 2. Jízda a spotřeba, závěr

Co je to Corolla nemá cenu dlouho vysvětlovat. Buď si pamatujete některou z 11 generací japonské legendy, které brázdí světové silnice, anebo jste nedávno četli náš test, kterým poslední inkarnace vozu nižší střední třídy z dílny Toyoty prošla. Corolla před rokem nahradila rozporuplně přijímaný Auris a přinesla do této kategorie sexy vzhled a zbrusu nové pojetí interiéru. 

Našima rukama už prošel hatchback (Test Toyota Corolla Hybrid) s motorem převzatým z Priusu, tedy atmosférickou osmnáctistovkou přiživovanou Li-Ion baterií s celkovým systémovým výkonem 90kW. A možná si také pamatuje, jak velkými rozpaky tento text skončil. Když si totiž pořídíte futuristický Prius, předpokládá se, že se budete elektricky proplétat městem a když se zácpa rozpustí, pomůžete si neradi (!) spalovákem. Ale že byste se s ním vypravili na dovolenou do Chorvatska nebo podnikali služební cesty napříč republikou, to vyvolá spíše ironicky pozdvihnuté obočí.

Když však týž motor instalujete do zamračeného hatchbacku s designem evokujícím soutěže rallye, musí vás zákonitě zklamat jak dynamika, tak i spotřeba v okamžiku, kdy se o dynamiku  snažíte. Absence krouťáku v jakýchkoli otáčkách degradovala tento vůz na sice designově ve své třídě nejpovedenější, ale také nejotravnější auto určené výhradně pro klidné a takřka neemotivní řidiče.

Na špičkovou motorizaci Corolly jsem se proto skutečně těšil. Její pověst jí totiž předcházela: sice dražší, ale zato jízdně extrémně zajímavý vůz, tvrdila šeptanda. Po týdnu a stovkách naježděných kilometrů musím dát všemu, co jsem slyšel, zapravdu. Dvoulitrová Corolla mě dokázala každý den svými kvalitami překvapovat a nemám daleko k tomu ji obhajovat jako aktuálně nejlepší vůz nižší střední třídy.

Design, výbava, rozměry

Slova „Toyota“ a „nuda“ už dávno nejsou synonyma. Stejně jako nedávno testovaný hatchback, tak i japonské kombi patří mezi vizuálně nejzajímavější vozy své kategorie. Zamračená přední světla připomínající s trochou fantazie nindžovské vrhací sekyrky, velký chromovaný „chřtán“ chladiče, ale také příkře se svažující záď, která s trochou fantazie pasuje Corollu do kategorie tzv. shooting brakes. To vše dělá dojem hned na první pohled.

Pravda, v našem případě k tomu hodně přispěl i výbavový stupeň, který si podle mého nikdy nikdo nepořídí. Nebo byste byli ochotni do vozu nižší střední třídy, který má plnit primárně roli rodinného přibližovadla kamkoli s ideálním poměrem cena/výkon, investovat milion korun? Jen o pár korun méně totiž stojí nejvyšší výbava s tzv. VIP paketem a pár dalšími vylepšeními navrch.

Ale budiž. V našem novinářském voze tvořila frajerskou vnější image hlavně prosklená stahovatelná střecha, povedená tmavohnědá metalíza a osmnáctipalcová kola. Ta sice skvěle vypadají, ale jízdě dodávají mírně žebřiňákový pocit. Ať už jedete po dálnici nebo ve městě, cítíte nejen každou nerovnost, ale i drsnější akustickou barvu silničních pruhů. I s takovými komplikacemi se ale přesto kombi vypořádává o 100 % lépe než hatchback. Snad za to může delší rozvor a díky tomu také klidnější chování a jízdní jistota. Subjektivní pocit tvrdosti a nepohodlnosti u kombíku nepocítíte.

To, že se oproti hatchbacku o 6 cm prodloužená platforma projevuje i na prostoru uvnitř vozu asi netřeba dodávat. Dobrá, zavazadlový prostor je kvůli 12 V baterii o nějakých patnáct litrů menší, než u čistě benzinového kombíku. Zejména cestující na zadních sedadlech si ale mohou libovat. Pořád sice nebudou mít tolik prostoru, jako v koncernové Octavii, v porovnání s hatchbackem se však jedná o rozdíl rovný pověstnému nebi a dudám. Dokonce i dva muži narostlí na 185 centimetrů usazení za sebou už mohou bez kompromisů mluvit o důstojném cestování. 

To všem v případě, že si nepřiplatíte za prosklenou odsouvací panoramatickou střechu. Právě kvůli ní jsem brousil vlasy o strop už na místě řidiče, vzadu mě pak o pár čísel nižší strop nutil do cestování v mírném předklonu. Podle mého názoru však právě prosklená střecha patří mezi zbytné části výbavy. Takových byl ostatně testovaný vůz plný. Kdo by však chtěl, může si připlatit za v této třídě ještě stále ne úplně obvyklé asistenty automatických dálkových světel, nebo držení v jízdním pruhu – to by mimochodem zasloužilo větší klid a nikoli neustálé těkání od čáry k čáře. Za skvěle hrající audiosystém JBL s DAB přijímačem bych si naopak připlatil rád. Asi bych však dokázal oželet třeba čalounění z umělé kůže doplněné částečně o tu pravou. To se sice neprojevuje zapařeným pozadím řidiče, ale ohyzdný zip na zadní straně pocitu luxusu nepřidává. 

To se ovšem nedá říct o kombinaci tmavých a světlých odstínů v interiéru. Ostatně na design přístrojové desky, který díky „kšiltu“ vystupujícímu proti cestujícím ponechává spoustu prostoru pro řidičovy nohy, a navíc působí hezky vzdušně a mírně futuristicky, jsem pěl chválu už u hatchbacku. V první chvíli vás možná vyděsí dnes už nezvyklý počet fyzických tlačítek, za malou chvíli si na ně však zvyknete a začnete Toyotě blahořečit za to, že nenechala všechno ovládání pouze na dotykovém displeji.

Dále jsou tu sportovní sedačky převzaté z Lexusů nižších tříd dostupné ve dvou nejvyšších výbavových stupních. Ty sice nepotěší tělnatější řidiče, ale až budete řezat zatáčky – a to že je s novým motorem s označením Hybrid Dynamic Force řezat budete – ještě za ně poděkujete. Jen jedna věc mě nepříjemně zaskočila: ani za tuto cenu v se v testované Toyotě kupodivu nedala poloha a výška sedadel nastavit elektronicky.

Mírně obstarožně působil i systém infotainmentu, který sice známe i z luxusnějších Toyot, v Corolle ale kvůli nízkému rozlišení centrálního desetipalcového displeje vyhlíží obzvlášť ohyzdně. Však už také v Toyotě slibují náhradu, která by po faceliftu měla přinést i tolik očekávanou podporu Apple CarPlay.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, vzhled a výbava
» 2. Jízda a spotřeba, závěr

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Hanz Gruber Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Hanz Gruber
Hanz Gruber

Dobrý den, viděl jsem test kde testující říkal, že při použití eco módu spotřeba stoupala. Naopak při normálním módu šla spotřeba dolu. Jakmile mi vůz dorazí tak dám zprávu jak se věci mají. 🖖.
S vozem jsem měl cca hodinovou zkušební jízdu okresy a dálnici. Musím potvrdit, výkon ji opravdu nechybí. Díky za test 🙏.

Mobilní zobrazení