Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Toyota Camry Hybrid (2019): cenově dostupný luxus

  |  Luboš Srb  |  6 komentářů

Novou osmou generaci modelu Camry, který přišel poprvé v roce 1982, označuje samotná Toyota za návrat legendy. Vždyť po sečtení všech předchůdců má na svém kontě již téměř 20 milionů prodaných kusů. Ovšem v minulosti se Toyota Camry v Evropě příliš dobře neprodávala, a tak zde její prodej na několik let dokonce skončil. Bude tedy pokus o comeback úspěšný?

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a výbava
» 2. Jízda a spotřeba, závěr

Camry je auto, které si mají převážně pořizovat firemní zákazníci. Důvodem je jednak vyšší pořizovací cena, tak především bohatší výbava a více luxusu, za který se běžně platí zlatem. Ale v případě Toyoty to není zas tolik, jako v případě sesterské značky Lexus, přitom rozdíl není tak velký. Něco mi říká, že Japonci mohou zajímavým způsobem obohatit střední třídu firemních vozidel s pořizovací cenou kolem milionu a nabídnout zajímavou alternativu ke konkurenčním vozům Škoda Superb, Volkswagen Passat nebo Ford Mondeo. V hlavní roli je kvalita a spolehlivost, nadčasový design, nízká spotřeba, či luxusní interiér. I když ani Toyota se nevyvarovala některých nedostatků a prohřešků.

Sedan, kupé, nebo limuzína?

Od všeho trochu. Toyota skřížila sedanovou siluetu s designem kupé a přidala špetku elegence známé z limuzíny. Zvenčí vypadá Camry (2019) celkem moderně, ale nijak výstředně. Je to spíše takový usedlejší design vyzrálého elegána. Pokud s takovým autem vyjedete na silnice i za 10 let, nejspíše bude stále vypadat dobře, ačkoliv se trendy do té doby změní. A to je přesně to, co firmy chtějí a nebudou muset svůj firemní park obměňovat každý rok.


Camry Hybrid (2019) působí jako větší auto a skutečně tomu tak je, když se podíváme na rozměry. Třeba i Passat je menší, kromě výšky vozu. Toyota používá svou nejnovější platformu TNGA se sníženým těžištěm, které přispívá k lepším jízdním dojmům. Není to sice tak dokonalé jako u Lexusu, ale je to velmi podobné a hlavně je to výrazně lepší než u konkurence. V tomto směru se dá říct, že Toyota odvedla skvělou práci.

Nejen maximální prostor v interiéru, ale i pohodlí. To je něco, co šéfové firem trávící možná i více času někde na cestách než v kanceláři, jistě ocení. Komfort, nízká spotřeba nebo spolehlivost jsou hodnoty, na kterých Camry staví. V interiéru musím ocenit především velmi pohodlné a elektricky polohovatelné kožené sedačky. Platí to i v případě zadních sedadel, kde se možná coby šéfové budete vozit a kvitovat nejen tichý provoz a dobře odhlučněnou kabinu, ale také například okenní clony, které vám z auta vytvoří takovou praktickou pojízdnou kancelář. Nechybí ani vyhřívání sedadel nebo takové příjemné maličkosti, jako je elektricky otevíratelný kufr. Ovšem zavírání už musíte provést manuálně a při dobouchnutí uslyšíte docela plechový zvuk, který nejde tak úplně ruku v ruce s jinak prémiově působícím autem. Stejně jako absence zadního stěrače, takže obzvláště pak v těchto zimních měsících to znamená vyhradit si pár minut navíc čekáním v rozehřívajícím se autě, které má na zadním skle rosu a vy ji nemůžete odstranit jednoduše jen stěračem, protože zkrátka chybí.


Celý interiér v testovaném světlém provedení působí velmi luxusně, ačkoliv mohlo by se zdát, že se rychle zašpiní nebo upatlá. Palubní deska je ovšem vyvedena v takových materiálech, abyste s sebou nemuseli neustále vozit ještě úklidovou četu a třeba upatlání hrozí pouze v případě osmipalcového displeje se systémem Toyota Touch 2. Vzhledem k jeho zastaralosti se ovšem s trochou nadsázky netřeba bát, že byste jej příliš často a hlavně rádi používali, a tedy upatlávali prsty. Celkově nemoderní a hůře ovladatelný infotainment je asi největší nedostatek, který jsem u Camry našel. Připočítat do toho musím i tenká tlačítka, která nejsou na stisknutí moc příjemná, nebo absence funkcí Android Auto či Apple CarPlay pro jednoduché propojení s chytrým telefonem.


Když už si stěžuju, tak pořádně. Palubní obrazovka za volantem taktéž zamrzla v čase a uvidíte zde nejen ještě klasické staré budíky, ale uprostřed i barevný displej s velmi nízkým rozlišením. Přitom Toyota přidala do výbavy barevný 10″ Head-Up displej, který vám promítá důležité informace například s aktuální rychlostí, adaptivním tempomatem, či rozpoznávané dopravní značky přímo na čelní sklo a vy informace vidíte, jako kdyby ležely přímo na silnici před vámi. Vlastně tedy nedokážu přesně říct, jestli je tento střet technologií z doby minulé a z doby aktuální či budoucí pro zákazníky dobře nebo špatně. Na jednu stranu usednete za volant Toyoty a víceméně vše je tak, jako u předchozích vozů této značky. Na druhou stranu ale je potřeba dělat změny, které jdou s časem, jinak se může stát, že některé příští modely budou působit opravdu jako retro.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, design a výbava
» 2. Jízda a spotřeba, závěr

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
PavelRobinDušanLuboš Srbgold1 Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Jimmy
Jimmy

Ztraceno v překladu ? Nebo jak si autor představuje že funguje toto :

“Funguje to tak, že odpadní teplo z benzinového motoru průběžně dobíjí baterii…”

Ve skutečnosti všechny hybridní Toyoty fungují tak, že když je zatížení motoru příliš malé a tím by účinnost byla špatná, tak raději zvýší trochu otáčky a z přebytku výkonu při lepší účinnosti spalovacího motoru vyrábí elektřinu do zásoby. I přes ztráty při výrobě a uložení elektřiny co celkově vychází lépe než nechat běžžet motor téměř na prázdno.

gold1
gold1

Docela by mne zajimalo jak se da s Camry jet o par desitek km/h rychleji nez 180/h.

Dušan
Dušan

Tak to, že chybí zadní stěrač na sedanu, může napsat jen člověk co jezdí jen a pouze v kombíku, kde se naopak jedná o naprostou nutnost.

Robin
Robin

Tak se podívejte na fotky v článku, jak je to zadní sklo mokré a z vnitřní strany tudíž neprůhledné. Mám auto s podobným sklonem zadního skla a stěrač na něm dokážu ocenit. Jak při couvání, tak za jízdy. Ale byl za příplatek. Je pravda, že u kombi se zadní sklo špiní mnohem víc.

Pavel
Pavel

Včera jsem si Camry vyzkoušel, neboť mám chuť si hybrida koupit.Neřeším blbiny jako starší infopainment a různé asistenty. Kloním se k názoru, že kdyby to tam nebylo, tak se to časem nepokazí. Toyotu si chci pořídit na velmi dlouhou dobu. Pokud se týká pohodlí, za mne průměr. Na moji představu o limuzíně poněkud tvrdý podvozek. Rovněž jsem čekal rychlejší reakce motoru. Chybí mi otáčkoměr, takže jsem neměl kontrolu, jak zrovna zatěžuji motor. Při vyšším zatížení nečekaně hlučný motor. Asi jsem z dob minulých, více technický typ. Tohle je spíše pro “managery” hrající si na ekologii a za jízdy přemýšlející jak… Číst vice »

Mobilní zobrazení