Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | filmy o elektromobilech | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Test Toyota C-HR 2.0 Hybrid (2020) – Japonci otevírají další šampaňské

  |  Luboš Srb  |  4 komentáře

Odvážný, futuristicky laděný crossover, který jako by do stáje Toyoty snad ani nezapadal, nebyl jen bláznivou střelou do neznáma, ale vlastně dost dobře promyšlenou trefou do černého. Nová generace Toyota C-HR Hybrid (2020) odstraňuje asi ty největší nedostatky předchůdce a ukazuje, že někdy se zcela nový přístup může vyplatit mnohem více, než jen sázka na jistotu. Více se dozvíte v našem dnešním testu!

Kapitoly článku:

» 1. Úvod a příběh vozu, Design a interiér
» 2. Jízda a spotřeba, Závěr

Nová Toyota C-HR 2.0 Hybrid (2020) | foto: vlastní

Když jsem model C-HR testoval před třemi lety, byl jsem s ním hodně spokojený. Možná proto, že patřím do cílové skupiny, což jsou řekněme mladší generace, které už chtějí od auta něco trochu jiného a vítají každý pokus o modernizaci či extravaganci, než je usedlý konzervatismus nebo neustálé zakládání si na nějakých tradicích. Možná to ale bude i proto, že jsem shodou šťastných i méně šťastných okolností vystřídal již čtveřici těchto modelů, u obou generacích přesně po dvou kusech. Měl jsem tedy trochu více času na seznámení a pořádné vyzkoušení tohoto vozu, který si to podle mě rozhodně zaslouží.

Na úvod je ještě určitě důležité poznamenat, že když před lety Toyota přišla s první generací C-HR, bylo to jako blesk z čistého nebe. Auto takových odvážných až futuristických tvarů můžeme běžně potkat spíše na autosalonech jako pouhé předprodukční koncepty, nikoliv hotové finální verze, které se již sériově vyrábějí a běžně prodávají. Japonci se však rozhodli, že tímto způsobem zkusí ulovit nové zákazníky, kterým by se klasický design nemusel líbit.

Tohle je jedno z mála aut, která vypadají skvěle nejen jako koncept na výstavištích, ale také nakonec v sériové výrobě na silnicích! | foto: vlastní

A povedlo se. Přes 400 tisíc prodaných C-HR jen po Evropě, převážně v hybridní variantě a většinou pro zákazníky, kteří ještě Toyotu nikdy neměli, to je jasný úspěch. A co pokračování? Japonci mohou opět otevírat šampaňské, protože nový model přichází ve výkonnější motorizaci, se kterou už to bude i na delší cestování, a také konečně dostal modernější multimediální systém s využitím smartphonu, který snadno k autu připojíte přes Android Auto a Apple CarPlay. Nové C-HR je tedy nyní autem téměř bez chyb, tedy rozhodně bez těch výraznějších.

Design a interiér

Na futuristickém designu toho nebylo potřeba mnoho měnit, spíše jde jen o menší změny kosmetického rázu. Nová Toyota C-HR má méně ostrých hran a působí tak nějak víc moderně a naopak méně mimozemsky. Každopádně lidé se za ni budou stále otáčet, protože podobné tvary nejsou u aut na silnicích běžné.

Přední maska u předchůdce vypadala jako z futuristické Toyoty z roku nejméně 2050, u aktuálně druhé generace už je auto o něco více “pozemské” | foto: vlastní

Odvážné tvary začínají hned u masky a přes pohlednou siluetu ve stylu kupé se táhnou až na konec auta a vše podtrhuje upravdu netradiční zadní strana vozu, kterou na dálnici poznáte klidně na kilometry daleko. Nemluvě o barevných variantách, která zpestřují celkově opravdu povedený design Toyoty.

Krásná silueta vozu, která opět díky svažující se střeše ve stylu kupé působí i celkem sportovně | foto: vlastní

Že ovšem nejdou věci jako krása a praktičnost tak úplně k sobě, se ukázalo už u zadních dveří první generace C-HR a platí to i u nového modelu. Ty jednak mají kliky zvenku umístěné hodně vysoko, což může být pro mnohé neautomobilové fanoušky trochu oříšek je vůbec najít, tak také jde o horší výhled z vozu přes již výrazně zmenšená zadní okénka nebo více než jen náznaky pocitu stísněnosti. Jako městský crossover však C-HR svou práci splní a odveze klidně rodinu se dvěma menšími dětmi. I zavazadlový prostor s kapacitou 358 litrů by mohl postačit. V případě větších a náročnějších dětí nebo pokud by došlo na převážení více než dvou dospělých, už to nebude na nějaké větší cestování tak úplně ono.

Zadní dveře se neotevírají zrovna nejjednodušeji, ale samozřejmě to jde, když víte jak na to | foto: vlastní

Pokud jde ale o cestující, kteří sedí na předních sedačkách, tady o prostor či pohodlí rozhodně nebude nouze. Elektronicky se dá nastavit přesně požadovaná poloha ve všech směrech, což i s přičtením vyššího crossoverového podvozku znamená velmi pohodlné nastupování a vystupování. Samozřejmostí je vytápění předních sedaček, ale také koženého volantu. Ten patří mezi další povedené součásti vozu.

Zavazadlový prostor není největší a poslouží spíše jen pro dvoučlennou posádku či menší výlety, nikoliv na převážení skříně z IKEA | foto: vlastní

Infotainment pak prošel výrazným a popravdě hodně potřebným vylepšením. V dnešním 21. století už je potřeba mít pořádně funkční dotykový displej, snadnou možnost spojení auta se smartphonem, nebo přímo mobilní aplikaci do chytrého telefonu. Toyota tohle vše konečně nabízí. V případě centrálního dotykového displeje v autě jde o 8palcové řešení se základními tlačítky po stranách, což za mě funguje velmi dobře, ale člověk se musí nejdříve zorientovat, aby zjistil, co kde vlastně najde. Na jednoduchosti a intiutivním ovládání by tedy ještě mohla automobilka zapracovat. Odezva je ale konečně dobrá.

Za volantem hybridní Toyoty, oproti jiným vozům této značky nic nepřekvapí, vše je takříkajíc na svém místě | foto: vlastní

A co ještě lépe, po připojení smartphonu přes Android Auto či Apple CarPlay můžete své auto lépe propojit se smartphonem a získat tak na velkou obrazovku například Google Mapy, Apple Music, ale i další šikovné aplikace, včetně například možnosti hlasového ovládání přes asistentku Siri konkrétně u Applu. Snad jen, kdyby už příště propojení fungovalo i bez kabelu, jak to umí jiné značky.

A pokud jde potom ještě o aplikaci do telefonu, přes myT můžete jednoduše na dálku sledovat, kde je vaše auto zaparkované, jakou jste u něj měli spotřebu, nebo sledovat i další důležité informace ohledně servisu apod. Největším zlem už je tak akorát malý displej za volantem mezi budíky, který se stále ovládá opravdu velmi složitě, když musíte přepínat mezi miliardou obrazovek, abyste se dostali k požadované informaci. Tady by se takový Steve Jobs vyřádil.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod a příběh vozu, Design a interiér
» 2. Jízda a spotřeba, Závěr

ŠTÍTKY:, , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
LukasCPepek VyskocAdammatin Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
matin
matin

no jo ale kdzy chcete za auta dat max 380 tisic Kc tak na tohle nemate a porad zustanete u nejake ,,lepsi,, fabie . .

Adam
Adam

Přesně tak jako na té fotce se ty dveře opravdu neotvírají, to si možná tak vykloubíte ruku. Nikdy jsem nepochopil, proč s tím všichni mají takovej problém, stačí za tu kliku vzít úplně normálně v podstatě jako berete za přední kliku, jenom je o kousek výše. Naopak se otevírá velmi pohodlně, zvlášť když je v úrovni paže, a není potřeba dělat žádné nesmyslné obraty jako na fotce. Virtuální stupně se opravdu nepoužívají na to, abyste měl rychlejší odezvu. Od toho je režim sport, při kterém stačí prostě šlápnout na plyn a budete mít odezvu okamžitou. Možnost podřazení je zejména na… Číst vice »

Pepek Vyskoc
Pepek Vyskoc

K tomuhle autu mam jedinou, zato ale velikou vytku. Kdyz se posadite na zadni sedadla pripadate si jak v bojovem vozidlu pechoty blahe pameti. Okna jsou neskutecne mala, vyhled ven tragicky. Kdyz sedite normalne a otocite hlavu o 90 stupnu, koukate do steny dveri a ne do okna. Takze vse OK ale na zadnich sedadlech bych fakt sedet nechtel. To je proste dan za ten design. Z venku to vypada skvele.

LukasC
LukasC

Design je povedeny, o tom zadna, 10/10ti….ale zas tak sci-fi reseni zadnich dveri, vyhledu ani otvirani mi to neprijde…neco podobneho jsem mel uz pred 14ti lety u Hondy Civic. Taky jsme o ni uvazovali. Jedine proc by pro me tahle Toyota nebyla, je velikost. Je to proste male auto a ani ja, ani rodina ani zavazadla se tam jednoduse nevejdou. Holt sazka na dnesni SUV…. Nastesti Toyota udelala novou Corollu a po letech je na svete i hezke combi v hybridu. C-HR bych koupil tak o vic jak 30cm mensi manzelce na nakupy….ale ta by zas nadavala na maly kufr… Číst vice »

Mobilní zobrazení