Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

Nejlevnější hybridní auto od Toyoty není jen do počtu, ba naopak. Za necelých 400 tisíc korun získáte až nečekaně moderní a chytrý vůz, který vás bude bavit.

Yaris jako takový je vůbec neprodávanějším autem japonské automobilky. A hybridy pak patří mezi jasný směr Toyoty, kterým se v posledních letech ubírá a chce i nadále ubírat. Není tedy očekávanějšího modelu, než právě nového hybridního Yarise. Jaký je v praxi? Bude to opět bestseller a pomůže v další propagaci hybridních vozů Toyota?

Toyota Yaris Hybrid 2017: specifikace

Konstrukce 3,945 x 1,695 x 1,510 m, 1565 kg
Pohon hybridní, 75 kW (100 koní), z 0 na 100 za 11,8 s, max 165 km/hod
Spotřeba kombinovaná cca 5 l/100 km (město 4 l/100 km, dálnice 5,5 l/100 km)
Baterie 6,5 Ah, dobíjení rekuperací při brždění
Nádrž 36 litrů
Technologie parkovací kamerový systém, předvídání možné kolize, hlídání jízdy v pruhu, rozpoznání dopravních značek, adaptivní tempomat, bezklíčový přístup
Cena a dostupnost od 390 tis. Kč, 2017

Moderně vyhlížející

Novou verzi Yarise navrhlo francouzské designové studio ED2, které stojí i za nadčasovým provedením Toyoty C-HR (test). Je tedy znát, že nejde jen o další zrecyklovaný vzhled předchůdců, ale o posunutí designu dál směrem k budoucnosti. Všimněte si ladných křivek, nebo moderní masky vyvedené do písmene „X“ jako u jiných modelů této automobily.

Pokud jde ale o interiér, není vlastně nic, čím by nový Yaris pro rok 2017 překvapil. Palubní deska, volant, či obě obrazovky – pod volantem a středový dotykový multimediální systém – vše je pro majitele předchozích modelů Toyoty dobře známé. Jinými slovy vše na jedničku, kromě 4,2″ dotykové obrazovky Toyota Touch 2 se stále pomalejší odezvou a animacemi.

Malý, ale šikovný

Nový Yaris má sice malé rozměry, takže neuveze tolik co jeho větší stájoví kolegové a nemá ani tolik místa v interiéru, ovšem na silnici dokáže být až překvapivě mrštný a dynamický. O jeho pohon se stará hybridní sestava kombinující spalovací motor s elektromotorem, dosahující celkového výkonu 75 kW, čili 100 koní.

Při pohledu do specifikací možná zjistíme, že uváděné zrychlení z 0 na 100 nikterak neoslní (11,8 s), nicméně Toyota Yaris je malé auto do města, nikoliv na závodní okruh. A pro tyto potřeby je výkon hybridního systému maximálně dostatečný. Samozřejmě se nemusí stydět ani na okresních silnicích a na dálnicích, pokud vyznáváte klidnou a bezpečnou jízdu.

Proč hybrid?

Asi zásadní otázka, kterou si bude pokládat každý potenciální zájemce. A odpověď je velmi jednoduchá. Za příplatek zhruba 80 tisíc korun získáte nejen hybridní systém s nižší spotřebou, ale hlavně velmi jednoduchou a návykovou automatickou převodovku, čili už nebudete muset řadit ručně. Zkuste se svézt v obou variantách a hned poznáte rozdíl.

Pokud jde o spotřebu, ujeli jsme s testovaným autem přes 700 km a dosáhli jsme kombinované reálné spotřeby kolem 5 litrů na 100 km, ve městě jen 4 litry na 100 km a mimo město pak něco kolem 5,5 litrů na 100 km. Výrobcem uváděné hodnoty jsou jako vždy nereálné, 3,1 litrů na 100 km ve městě a 3,3 litrů na 100 km mimo město.

Jízdní dojmy

Abyste maximálně využili hybridního systému a jeho výhod, je potřeba jezdit co nejvíce ve městě. Zde klesá spotřeba (neustálým rozjížděním a bržděním – rekuperací – dobíjíte baterii, ale také méně agresivním jízdním stylem). Čistě na elektrický pohon můžete jet téměř 70 km/hod, ovšem jen při příhodných podmínkách po rovině a s velmi přesnou prací nohy na plynovém pedálu.

V případě rychlého rozjezdu či při předjíždění, kdy sešlápnete pedál téměř k podlaze, je slyšet výrazné zaburácení hybridního systému – resp. spalovacího motoru a dosažení vyšších otáček. Stejně jako u jiných stájových hybridních modelů, ovšem u těch dražších je v tomto případě okamžitě znát lepší odhlučnění v interiéru. Někde se holt šetřit muselo.

Chytré vychytávky

Kde se ale naopak nešetřilo, je možná výbava. V nejvybavenější verzi získáte např. bezklíčový přístup (stačí se k autu s klíčky v kapse jen přiblížit a vzít za kliku, pro nastartování také mohou klíče zůstat v kapse), dále systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, či předkolizní bezpečnostní systém.

Z dalších chytrých vychytávek nesmím zapomenout ani na automatická dálková světla, automatické stěrače, adaptivní tempomat, či parkovací kameru. Škoda jen, že verze s parkovací kamerou nemá i velmi oblíbené parkovací senzory, pouze výbava Business bez parkovací kamery. Ale to je pouze jeden menší nedostatek v moři přínosných vychytávek.

Suma sumárum

Yaris patří mezi nejoblíbenější modely Toyoty a zdá se, že se na tom nic nezmění ani s příchodem nejnovější generace. Co však bude zajímavé sledovat, je popularita hybridní varianty, která dává smysl stále většímu počtu zákazníků. Za necelých 400 tisíc korun už můžete vstoupit mezi majitele moderních a smysluplyných hybridů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

Nejlevnější hybridní auto od Toyoty není jen do počtu, ba naopak. Za necelých 400 tisíc korun získáte až nečekaně moderní a chytrý vůz, který vás bude bavit.

Yaris jako takový je vůbec neprodávanějším autem japonské automobilky. A hybridy pak patří mezi jasný směr Toyoty, kterým se v posledních letech ubírá a chce i nadále ubírat. Není tedy očekávanějšího modelu, než právě nového hybridního Yarise. Jaký je v praxi? Bude to opět bestseller a pomůže v další propagaci hybridních vozů Toyota?

Toyota Yaris Hybrid 2017: specifikace

Konstrukce 3,945 x 1,695 x 1,510 m, 1565 kg
Pohon hybridní, 75 kW (100 koní), z 0 na 100 za 11,8 s, max 165 km/hod
Spotřeba kombinovaná cca 5 l/100 km (město 4 l/100 km, dálnice 5,5 l/100 km)
Baterie 6,5 Ah, dobíjení rekuperací při brždění
Nádrž 36 litrů
Technologie parkovací kamerový systém, předvídání možné kolize, hlídání jízdy v pruhu, rozpoznání dopravních značek, adaptivní tempomat, bezklíčový přístup
Cena a dostupnost od 390 tis. Kč, 2017

Moderně vyhlížející

Novou verzi Yarise navrhlo francouzské designové studio ED2, které stojí i za nadčasovým provedením Toyoty C-HR (test). Je tedy znát, že nejde jen o další zrecyklovaný vzhled předchůdců, ale o posunutí designu dál směrem k budoucnosti. Všimněte si ladných křivek, nebo moderní masky vyvedené do písmene „X“ jako u jiných modelů této automobily.

Pokud jde ale o interiér, není vlastně nic, čím by nový Yaris pro rok 2017 překvapil. Palubní deska, volant, či obě obrazovky – pod volantem a středový dotykový multimediální systém – vše je pro majitele předchozích modelů Toyoty dobře známé. Jinými slovy vše na jedničku, kromě 4,2″ dotykové obrazovky Toyota Touch 2 se stále pomalejší odezvou a animacemi.

Malý, ale šikovný

Nový Yaris má sice malé rozměry, takže neuveze tolik co jeho větší stájoví kolegové a nemá ani tolik místa v interiéru, ovšem na silnici dokáže být až překvapivě mrštný a dynamický. O jeho pohon se stará hybridní sestava kombinující spalovací motor s elektromotorem, dosahující celkového výkonu 75 kW, čili 100 koní.

Při pohledu do specifikací možná zjistíme, že uváděné zrychlení z 0 na 100 nikterak neoslní (11,8 s), nicméně Toyota Yaris je malé auto do města, nikoliv na závodní okruh. A pro tyto potřeby je výkon hybridního systému maximálně dostatečný. Samozřejmě se nemusí stydět ani na okresních silnicích a na dálnicích, pokud vyznáváte klidnou a bezpečnou jízdu.

Proč hybrid?

Asi zásadní otázka, kterou si bude pokládat každý potenciální zájemce. A odpověď je velmi jednoduchá. Za příplatek zhruba 80 tisíc korun získáte nejen hybridní systém s nižší spotřebou, ale hlavně velmi jednoduchou a návykovou automatickou převodovku, čili už nebudete muset řadit ručně. Zkuste se svézt v obou variantách a hned poznáte rozdíl.

Pokud jde o spotřebu, ujeli jsme s testovaným autem přes 700 km a dosáhli jsme kombinované reálné spotřeby kolem 5 litrů na 100 km, ve městě jen 4 litry na 100 km a mimo město pak něco kolem 5,5 litrů na 100 km. Výrobcem uváděné hodnoty jsou jako vždy nereálné, 3,1 litrů na 100 km ve městě a 3,3 litrů na 100 km mimo město.

Jízdní dojmy

Abyste maximálně využili hybridního systému a jeho výhod, je potřeba jezdit co nejvíce ve městě. Zde klesá spotřeba (neustálým rozjížděním a bržděním – rekuperací – dobíjíte baterii, ale také méně agresivním jízdním stylem). Čistě na elektrický pohon můžete jet téměř 70 km/hod, ovšem jen při příhodných podmínkách po rovině a s velmi přesnou prací nohy na plynovém pedálu.

V případě rychlého rozjezdu či při předjíždění, kdy sešlápnete pedál téměř k podlaze, je slyšet výrazné zaburácení hybridního systému – resp. spalovacího motoru a dosažení vyšších otáček. Stejně jako u jiných stájových hybridních modelů, ovšem u těch dražších je v tomto případě okamžitě znát lepší odhlučnění v interiéru. Někde se holt šetřit muselo.

Chytré vychytávky

Kde se ale naopak nešetřilo, je možná výbava. V nejvybavenější verzi získáte např. bezklíčový přístup (stačí se k autu s klíčky v kapse jen přiblížit a vzít za kliku, pro nastartování také mohou klíče zůstat v kapse), dále systém upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, či předkolizní bezpečnostní systém.

Z dalších chytrých vychytávek nesmím zapomenout ani na automatická dálková světla, automatické stěrače, adaptivní tempomat, či parkovací kameru. Škoda jen, že verze s parkovací kamerou nemá i velmi oblíbené parkovací senzory, pouze výbava Business bez parkovací kamery. Ale to je pouze jeden menší nedostatek v moři přínosných vychytávek.

Suma sumárum

Yaris patří mezi nejoblíbenější modely Toyoty a zdá se, že se na tom nic nezmění ani s příchodem nejnovější generace. Co však bude zajímavé sledovat, je popularita hybridní varianty, která dává smysl stále většímu počtu zákazníků. Za necelých 400 tisíc korun už můžete vstoupit mezi majitele moderních a smysluplyných hybridů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."