Test Sencor Scooter Two – Je tohle nejlepší městská elektrokoloběžka roku?
- Otestovali jsme výbornou městskou elektrokoloběžku Sencor Scooter Two
- Vyniká zejména ve zpracování, specifikacích a komfortu jízdy
- Nabízí naprosto ideální poměr cena/výkon

Posledních pár let můžeme na trhu vidět naprosto šílený boom elektrokoloběžek. Krom jejich samozřejmého „cool faktoru“ zákazníky zajímá i další věc, a sice alternativní styl dopravy. Tomu do jisté míry pomohlo i onemocnění covid, které vyhnalo spoustu lidí do ulic a místo veřejné dopravy raději využívali koloběžky, skútry, auta nebo pěškobus.
Takové zařízení si ovšem lidé nekupují jen a pouze proto, aby se mohli vyhýbat ostatním. Současným trendem je taktéž udržitelná doprava, která čím dál častěji rezonuje společností a je už nyní jasné, že budoucnost leží právě na takových základech. Proč nevyměnit na většinu cest po městě benzinový či naftový motor a raději se projet na něčem elektrickém, což bude mnohdy i rychlejší variantou?
Sencor Scooter Two: specifikace
| Konstrukce | elektrická koloběžka, rozměry koloběžky: 112 × 44 × 118 cm, hmotnost: 16 kg, nosnost: 120 kg |
|---|---|
| Pohon | elektromotor, pohon předního kola |
| Výkon | výkon elektromotoru 400 W |
| Baterie a dojezd | Li-Ion, 15 Ah (50 článků), dojezd až 45 km |
| Nabíjení | standardní příslušenství výrobce do zásuvky, doba nabití max. 9 hodin |
| Výbava | Čitelný displej s tlačítkem, 10palcová perforovaná a odpružená kola, LED světlomet, tempomat, aplikace, ochrana proti vodě a prachu |
| Cena | od 10 999 Kč |
Minimalistický design, který potěší
Námi testovaná elektrokoloběžka Sencor Scooter Two oplývá jasným minimalismem, což je fakt, se kterým se u takových strojů setkáváme naprosto nejčastěji. Design se velmi podobá i jiným alternativám, nicméně tým Sencoru se i tak chopil šance a některé části modifikoval tak, aby se e-koloběžka mohla krásně odlišit. Vše je hezky promyšleno, nikde nenajdete nedokonalosti ve zpracování a jako celek působí hezky.
Problémem u koloběžek v této cenové hladině je použitý materiál. Častokrát se v redakci setkáváme s opravdu špatnou kvalitou plastů či extrémně špatně opracovaným hliníkem. Nic z toho u Sencor Scooter Two neplatí a inženýři opět dokazují, že nad tímto výrobkem přemýšleli. Při prvotním osahání skládacího mechanismu nikde nic nevrže a ani se nekýve. Vše je krásně stabilní. Díky tomu dostáváme pocit, že za své peníze zákazník dostane odpovídající kvalitu.

Skládání je naprostá hračka
Když už jsme nakousli ten skládací mechanismus, tak se u něj ještě na chvíli zastavme. Mezi největší překvapení patřil celkový čas, za který se dá elektrokoloběžka od Sencoru složit. Pokud spěcháte na tramvaj nebo metro, tak věřte, že vše stihnete během několika málo sekund. Stačí povolit páčku v půlce řídítek, mechanismus se uvolní a sestavu zaháknete. Jednoduché!

Dalším benefitem je zcela jistě váha, která nepřesáhla hranici 16 kilogramů. Něco takového sice není na dlouhé nošení po doktorech, ale na krátké přenášení ze stanice metra na chodník stačí. Současně díky své váze dokáže uvést i většího řidiče, a to do váhy až 120 kilogramů. Takže pánové, už žádné výmluvy, že vás elektrokoloběžka nikam nedoveze.
Při jízdě na Sencor Scooter Two jistě oceníte, že přímo v řídítkách máte zabudovaný malý displej, na kterém uvidíte všechny potřebné informace. Zcela jistě se nejčastěji podíváte na aktuální rychlost, jízdní režim či úroveň nabití. Musíme pochválit i rozumnou čitelnost na slunci, což u takových typů displejů často bývá kámen úrazu. Veškeré funkce lze snadno ovládat přes tlačítko uprostřed.

Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč byste si určitě měli koupit elektrokoloběžku
Aplikace? To je samozřejmost
Elektrická koloběžka je zároveň pořádně chytrá, a to díky integraci mobilní aplikace v telefonu s operačním systémem Android nebo iOS. Sencor v sobě totiž skrývá Bluetooth modul, který se dokáže během pár minut napojit na aplikaci a posílá informace, které se na displej jednoduše nevejdou. Jde o frajeřinku, kterou ocení nejen geekové, ale i lidé, kteří si přejí mít vše pod naprostou kontrolou.
Pokud byste chtěli elektrokoloběžku přes aplikaci ovládat, doporučujeme, abyste si ještě pořídili držák na telefon, který uchytíte na řídítkách. Mimo Sencor aplikaci si na něm můžete pustit třeba navigaci, a tak se už nikdy neztratíte!
Parádní jízdní vlastnosti
Pokud jste si mysleli, že po první kapitole už vše víte, tak jste na pěkném omylu! Nyní nastává ta vůbec nejlepší část, a sice popis jízdních vlastností tohoto jednostopého broučka. Abyste vůbec mohli vyrazit na cestu, je nutné, abyste koloběžku Sencor Scooter Two nejprve aktivovali. To uděláte tím, že jednoduše zmáčknete tlačítko u displeje, dokud se neozve lehké pípnutí. Pak už stačí naskočit, odrazit se a zmáčknout páčku u palce pravé ruky.
S elektrokoloběžkou jsme v redakci během léta najezdili více než 100 kilometrů, a to jak po městě, tak i v lehce náročnějším terénu. První nadšení přišlo ve chvíli, kdy jsme si otestovali ovládání. Se Sencorem není problém „krouhnout“ ostřejší zatáčku, vystoupat kopeček nebo pokořit rychlostní rekord při jízdě z kopce. Vše zvládá s naprostou grácií a je až neuvěřitelné, co všechno za ty peníze předvádí.

Slušný výkon a omezená maximálka
Celou tuhle srandu pohání elektromotor o výkonu 400 W, což je pro člověka na hranici 100 kilogramů naprostá nutnost. Slabší motor by nejspíš nedokázal pomoci při stoupání do kopce a jezdec by musel poníženě sesednout a koloběžku tahat. Sencor Scooter Two je na tom však mnohem lépe, což dokazuje i rychlost, se kterou se vyšplhá na maximálku 25 km/h. Z kopce se při troše snahy dostanete i na 30 km/h.
Na výběr máte celkem ze dvou rychlostních stupňů, což opět ocení zejména minimalisté. Námi nejpoužívanější mód se jmenuje Sport, který koloběžka indikuje červenou barvou. Něžnější polovička častokrát jezdila pouze na režim Standard, jehož výhodou je snížená maximální rychlost na 20 km/h.

Překvapivý komfort jízdy
Ze začátku testování u nás panovala jedna obava, a sice komfort jízdy. Elektrická koloběžka Sencor Scooter Two má totiž dvojici 10palcových perforovaných pneumatik, které jsou známy svou tvrdší jízdou. Naopak mezi jejich největší výhody patří fakt, že je zkrátka nelze při jízdě propíchnout. Po pár kilometrech se ale vše obrátilo k lepšímu, člověk si na chování zvykl a lze konstatovat, že obuté pneu patří mezi jedny z nejlepších v segmentu. Tady Sencor nešetřil!
Jak můžete vidět z fotek, tak elektrická koloběžka nabídne na zadním kole parádní kotoučovou brzdu. Její smysl ovšem při běžné jízdě lehce postrádáme, jelikož jezdec bude nejvíce využívat přítomnou rekuperaci. Hodí se nejvíce v krizových případech, kdy na načasování nelze spoléhat.

Jak je na tom dojezd a nabíjení?
Jak u elektromobilů, tak i u elektrických koloběžek je několik parametrů, které určují naprosto vše. Mezi ty hlavní se jistě řadí dojezd, který bude většina zájemců porovnávat s konkurencí. Sencor dokázal využít ve svém stroji povedené baterie, díky kterým naměřili celkový dojezd až 45 kilometrů. Nám se povedlo pravidelně dosahovat na nějakých 30 kilometrů s tím, že jsme Sencor vůbec nešetřili.
Umíte nabíjet svůj telefon? Pokud patříte do většiny populace, tak určitě ano. Ve své podstatě jde o naprosto stejný proces jako u elektrokoloběžek Sencor. Odklopíte silikonový kryt, zapojíte kabel a ten píchnete do sítě. Jednoduché, rychlé. Doporučujeme nabíjet přes noc, koloběžka se z 0 na 100 % stihne nabít za cca 9 hodin, přičemž musí „nakrmit“ všech 50 článků baterie. Samozřejmostí je ochrana proti zkratu, přepětí, přebití a přehřátí.
Do budoucna bychom si dokázali představit, že Sencor ukáže světu i o něco rychlejší nabíjení. Byť ve většině případů není něco takového u e-koloběžek potřeba, tak věřte, že jednou takovou funkci budete nutně potřebovat. Pokud byste náhodou denně najížděli více než je dojezd 45 kilometrů, doporučujeme, abyste se poohlédli po silnějším modelu.

Verdikt
Nastává čas, kdy se musíme s koloběžkou od Sencoru rozloučit. To je obzvlášť velká škoda, protože jsme se do tohoto stroje přes léto doslova zamilovali. Jde o ideální produkt, který si krásně a lehce dokáže odůvodnit svou cenu a v poměru cena/výkon nenajdete mnoho přímých konkurentů.
Abychom ovšem vše jen nechválili, tak máme na vývojáře jednu velkou prosbu. V rámci inovací bychom rádi viděli, že se snažíte postupně redukovat váhu elektrokoloběžky. Pro průměrného muže se sice jedná o banalitu, ale naše něžné polovičky se mohou při přesunu se složenou koloběžkou pěkně zapotit. Budeme se těšit, až Sencor přijde s inovovanou verzí!
| Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
Autor článku
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.









