Tesly se budou nabíjet bezdrátově. Výkon je 2x vyšší než přes kabel

Displej CyberCab, bezdrátové nabíjení

Chystá Tesla příchod revoluční bezdrátové nabíječky?

Ač prezentace Tesly minulý týden a její představení autonomního vozidla z budoucnosti nedopadla podle očekávání, odnášíme si zajímavé poznatky, které by mohly celé odvětví opět posunout o něco dále. Tesla je již nějakou dobu známá pro své inovativní řešení, i když si často počkáme déle než bychom my nebo Elon Musk očekávali. Zajímavostí, která zajisté neunikla mnohému oku, je absence nabíjecího portu na CyberCabu.

Tesla Cybercab se má nabíjet jen bezdrátově

Musk se pochlubil, že připravované autonomní taxi se bude nabíjet výhradně bezdrátově. Svým způsobem nejde o nečekané překvapení, již ze dřívějších dat víme, že systém FSD má tuto technologii podporovat a to včetně automatického navádění vozu, které dokonale zaparkuje nad nabíjecí deskou. Na fotografiích se během události objevila i samotná nabíjecí podložka. Jak známe z dřívějších fotografií, mělo by jít o jednoduchý čistý čtverec o velikosti dlažby s kabelem připojeným do elektrické sítě.

Mnohem zajímavější byl ale jeden z dalších snímků prezentace, na které je zobrazený displej CyberCabu během procesu nabíjení. Aby byla následující data relevantní, připomeňme si, že domácí wallbox Tesly běží na standardních 240 V při 48 Ampérech. Do vozu tedy přitéká 11,5 kW výkonu. Efektivita je v tomto případě velmi dobrá, téměř až dokonalá. Podle Tesly je při použití originálního kabelu přeneseno až 99,33 procenta elektrické energie. Tedy prakticky beze ztrát.

Bezdrátová domácí nabíječka Tesla

Bezdrátová domácí nabíječka Tesla

Rychlejší nabíjení než přes kabel

Ač nemáme zatím potvrzené specifikace bezdrátové nabíječky, oproti kabelovému spojení musí mít vyšší proud. Při stejném napětí může proud dosahovat i 100 Ampérů. Výkon nabíječky tedy může být 20 a více kW. Počítáme s horší efektivitou indukčního přenosu, zhruba 20 procent. Tesla již dříve prohlašovala, že bezdrátové nabíjení může být velmi efektivní. Nikdy se ale oficiálně nepotvrdilo, k jak vysoké efektivitě může dojít.

Ze snímku displeje je ovšem patrné, že se vozidlo nabíjí výkonem 25 kW. Při stavu baterie zhruba 30 procent (hodnota není velmi dobře čitelná), je odhadovaná doba dobití pouhých 56 minut. To by mohlo naznačovat, že se vůz bude dobíjet po celou dobu stabilně výkonem přes 20, možná i viditelných, 25 kW.

Jestliže Tesla vychází u této prezentace ze svých testovacích dat, máme se na co těšit. Nemuseli bychom ani čekat až se jednou na trhu objeví malý CyberCab. Cybertruck je totiž prvním modelem značky, který je připraveným na dodatečnou instalaci bezdrátového systému nabíjení. Příchod takového příslušenství ale zatím nebyl ani oznámený.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesly se budou nabíjet bezdrátově. Výkon je 2x vyšší než přes kabel

Displej CyberCab, bezdrátové nabíjení

Chystá Tesla příchod revoluční bezdrátové nabíječky?

Ač prezentace Tesly minulý týden a její představení autonomního vozidla z budoucnosti nedopadla podle očekávání, odnášíme si zajímavé poznatky, které by mohly celé odvětví opět posunout o něco dále. Tesla je již nějakou dobu známá pro své inovativní řešení, i když si často počkáme déle než bychom my nebo Elon Musk očekávali. Zajímavostí, která zajisté neunikla mnohému oku, je absence nabíjecího portu na CyberCabu.

Tesla Cybercab se má nabíjet jen bezdrátově

Musk se pochlubil, že připravované autonomní taxi se bude nabíjet výhradně bezdrátově. Svým způsobem nejde o nečekané překvapení, již ze dřívějších dat víme, že systém FSD má tuto technologii podporovat a to včetně automatického navádění vozu, které dokonale zaparkuje nad nabíjecí deskou. Na fotografiích se během události objevila i samotná nabíjecí podložka. Jak známe z dřívějších fotografií, mělo by jít o jednoduchý čistý čtverec o velikosti dlažby s kabelem připojeným do elektrické sítě.

Mnohem zajímavější byl ale jeden z dalších snímků prezentace, na které je zobrazený displej CyberCabu během procesu nabíjení. Aby byla následující data relevantní, připomeňme si, že domácí wallbox Tesly běží na standardních 240 V při 48 Ampérech. Do vozu tedy přitéká 11,5 kW výkonu. Efektivita je v tomto případě velmi dobrá, téměř až dokonalá. Podle Tesly je při použití originálního kabelu přeneseno až 99,33 procenta elektrické energie. Tedy prakticky beze ztrát.

Bezdrátová domácí nabíječka Tesla

Bezdrátová domácí nabíječka Tesla

Rychlejší nabíjení než přes kabel

Ač nemáme zatím potvrzené specifikace bezdrátové nabíječky, oproti kabelovému spojení musí mít vyšší proud. Při stejném napětí může proud dosahovat i 100 Ampérů. Výkon nabíječky tedy může být 20 a více kW. Počítáme s horší efektivitou indukčního přenosu, zhruba 20 procent. Tesla již dříve prohlašovala, že bezdrátové nabíjení může být velmi efektivní. Nikdy se ale oficiálně nepotvrdilo, k jak vysoké efektivitě může dojít.

Ze snímku displeje je ovšem patrné, že se vozidlo nabíjí výkonem 25 kW. Při stavu baterie zhruba 30 procent (hodnota není velmi dobře čitelná), je odhadovaná doba dobití pouhých 56 minut. To by mohlo naznačovat, že se vůz bude dobíjet po celou dobu stabilně výkonem přes 20, možná i viditelných, 25 kW.

Jestliže Tesla vychází u této prezentace ze svých testovacích dat, máme se na co těšit. Nemuseli bychom ani čekat až se jednou na trhu objeví malý CyberCab. Cybertruck je totiž prvním modelem značky, který je připraveným na dodatečnou instalaci bezdrátového systému nabíjení. Příchod takového příslušenství ale zatím nebyl ani oznámený.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."